Toon posts:

pc 2100 nu 133 of 266mhz ??

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ,

Kzou wat ram willen bijsteken in mijn pc , maar ik kan niet uitmaken of ik nu 133mhz of 266mhz geheugen heb!

Ik heb 1 latje van 256 mb ddr sdram pc 2100.
NOrmaal gezien is pc2100 266mhz , maar nu heb ik een programma gedownload , nl everest , waarmee je zeker van kan zijn welk geheugen je in je pc hebt zitten. Ik heb hier drie screenshots van gemaakt , kan iemand mij vertellen of ik nu 133mhz of 266mhz heb want dit programma geeft 133 aan!

[img]C:\Documents and Settings\Filip\Bureaublad\home3.jpg[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , kzie dus dat die foto niet gelukt is , maar er staat op een bepaald eigenschap :

geheugentype : ddr sdram
geheugensnelheid : pc2100(133mhz)

?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:50
133 mhz is je fsb, 266 is de snelheid van je DDR (Double Date Rate). dat is dus 2 keer de snelheid van je fsb ;)

edit: en je plaatje moet je eerst op het internet zetten, die kun je niet vanaf jou eigen pc linken ;)
edit2: dual -> double :X

[ Voor 39% gewijzigd door DP Kunst op 28-04-2005 20:12 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

je ramgeheugen loopt op 2 keer de snelheid van je fsb, everest zal dan wel een fsb van 133 aangeven, dit moet je keer 2 doen en dan kom je uit op 266...hier zit een lang en technisch verhaal achter dat je evt zou kunnen lezen in de faq van dit subforum....

Verder verwachten we op dit forum iets meer eigen inzicht, en willen ook dat je eerst zelf even op google zoekt en in dit forum rondkijkt voor je je vraag stelt, anders krijgen we per week 40 keer dezelfde vragen. Tis niks persoonlijks,meer gewoon om het overzicht te kunnen houden ;)

edit : hoi hierboven en hierbeneden }:O

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 28-04-2005 19:49 ]

http://specs.tweak.to/16495

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 18:57
PC2100 is DDR-RAM. 133 MHz is de werkelijke kloksnelheid, maar als DDR is 266MHz. Eigenlijk is dat laatste meer marketing.

Dus 266 en 133MHz in PC2100 is in feite hetzelfde...

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je allemaal ,

ik was al wel aan het denken dat het 266 mhz was met die DOUBLE data rate , maar ik was er niet zeker van!!

Bedankt voor de hulp !!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens in de Basics door o.a. rustig de FAQ van dit subforum in z'n geheel te doornemen: PMG FAQ. We zien jou graag met een verrijkte kennis terug ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.