Ik heb vandaag per post een panasonic lumix dmc-fz5 en een 1GB 80x Transcend SD-card ontvangen. Over de camera ben ik erg tevreden tot nu toe. Ook het sd kaartje wat erbij zit (16mb) werkt prima. Maar als ik het transcend kaartje erin doe krijg ik de volgende foutmelding: "Memory card error Format this card?" als ik YES kies, gaat er even een zandlopertje lopen, en daarna krijg ik de foutmelding weer. Ik heb het kaartje in winXP geformateerd naar FAT (dat kan de camera aan). Maar dat maakt geen verschil. Ook een formateer-tooltje van panasonic zelf bood geen uitkomst. De panasonic sd card viewer (in windows) kan het kaartje ook niet lezen. Met windows verkenner kan ik wel bestanden op het kaartje zetten/verwijderen (met het kaartje in een aparte sd card reader).
Kan het zijn dat de transcend kaart gewoon niet compatible is met de panasonic? Of ligt het aan de camera of de sd kaart?
volgens de specificaties kan het wel 1GB FAT geformateerde kaartjes lezen.
Bedankt voor de aandacht.
Kan het zijn dat de transcend kaart gewoon niet compatible is met de panasonic? Of ligt het aan de camera of de sd kaart?
volgens de specificaties kan het wel 1GB FAT geformateerde kaartjes lezen.
Bedankt voor de aandacht.