1GB 80x Transcend SD-card werkt niet in panasonic FZ5

Pagina: 1
Acties:

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 16:13
Ik heb vandaag per post een panasonic lumix dmc-fz5 en een 1GB 80x Transcend SD-card ontvangen. Over de camera ben ik erg tevreden tot nu toe. Ook het sd kaartje wat erbij zit (16mb) werkt prima. Maar als ik het transcend kaartje erin doe krijg ik de volgende foutmelding: "Memory card error Format this card?" als ik YES kies, gaat er even een zandlopertje lopen, en daarna krijg ik de foutmelding weer. Ik heb het kaartje in winXP geformateerd naar FAT (dat kan de camera aan). Maar dat maakt geen verschil. Ook een formateer-tooltje van panasonic zelf bood geen uitkomst. De panasonic sd card viewer (in windows) kan het kaartje ook niet lezen. Met windows verkenner kan ik wel bestanden op het kaartje zetten/verwijderen (met het kaartje in een aparte sd card reader).

Kan het zijn dat de transcend kaart gewoon niet compatible is met de panasonic? Of ligt het aan de camera of de sd kaart?

volgens de specificaties kan het wel 1GB FAT geformateerde kaartjes lezen.

Bedankt voor de aandacht.

Verwijderd

Heb je het kaartje in FAT32 of FAT16 geformateerd?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vaag, de controller van de kaart zit in het geval van sd in je camera en niet in de card, dus zou je zeggen dat je cam niet goed is, maar je 16 mb kaart doet het wel.

Of was die al geformateerd? kan je hem opnieuw formateren? met je cam. dus?

www.casarodriguillo.com

• raviculus
Ik heb het transcend kaartje FAT16 geformateerd. Volgens de documentatie moet de camera dat aankunnen. En het 16 mb kaartje doet het ook gewoon nog nadat ik het op de computer FAT16 formateer.
En ik kan het 16 mb kaartje van panasonic ook met de camera nog een keer formateren, en dan blijft het gewoon werken.
Ik ga zometeen Panasonic bellen, kijken of zij er raad mee weten.

[ Voor 19% gewijzigd door raviculus op 29-04-2005 07:29 ]

• raviculus
Ok, het schijnt dat dit kaartje gewoon niet werkt in mijn camera. Panasonic zegt alleen eigen-merk kaartjes te ondersteunen.
Ik heb nu een 512mb kaartje van Dane-elec, en die werkt prima. Probleem lag dus bij het kaartje.

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
raviculus schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:19:
Ok, het schijnt dat dit kaartje gewoon niet werkt in mijn camera. Panasonic zegt alleen eigen-merk kaartjes te ondersteunen.
Ik heb nu een 512mb kaartje van Dane-elec, en die werkt prima. Probleem lag dus bij het kaartje.
Dat is balen zeg. Dit is momenteel de enige betaalbare 80x. De rest is zelfs duurder geworden.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 22:54
Jups het schijnt een bekend probleem te zijn, sommige websites vermelden het zelfs speciaal als opmerking bij het Transcend kaartje. Ik heb nu 1gb Apacer 60x zal misschien iets trager zijn, maar ik haal gewoon de maximale burstrate dus ik zou dan daarvoor gaat, want dat is ook niet duur :)
Pagina: 1