Klein, goedkoop, socket A bord

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Hoi,
Ik ben op zoek naar een klein (micro-ATX) socket A bord, wat zo goedkoop mogelijk moet zijn. Ik wil dit gaan gebruiken voor een internetsharing-, FTP-, en webservertje.
Ik wil een microATX bordje, omdat het uiteindelijke kastje zo klein mogelijk moet zijn, en met een silent fan ook zo stil mogelijk.

Ander vraagje, is het eigenlijk mogelijk om een Duron met alleen een heatsink te laten lopen, of moet er perse een koeler op?
Zoniet, dan moet ik misschien toch maar een Celeron(2) nemen.

Welk mobo raden jullie mij aan?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Er MOET een koeler op een Duron! Hij wordt echt te heet. Na 8 seconden is het dan normaliter einde oefening...

• GREENSKiN
Haha, dankjewel ;)
Ik zie hier net dat de Microstar MSI K7TMPRO wel erg handig voor me is, aangezien die ook video onboard heeft.

Zeker weten dat er een koeler perse op de Duron moet? Zou het niet erg fijn vinden namelijk...

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Tuurlijk draait ie ook met een PASSIEVE heatsink. Die duron 700 zou je kunnen UNDERCLOCKEN ! Laat um op 500 lopen en als je de fan uitschakeld, blijft de temperatuur even in de gaten houden, dan weet je meteen of het kan.. Suc6 en laat even weten (post een nieuwe topic) als het gelukt is.

• GREENSKiN
Nouja, underclocken heb ik niet echt zin in. Het moet 100% stabiel zijn. Geen geklooi, gewoon werken.

Ik zie dus net dat het MSI bord dus *geen* VGA onboard heeft, is een foutje op de funprice site, lekker...

Nouja, ik ben dus bang dat het een Celeron moet worden. Welk bord zou ik kunnen nemen? Goedkoop, MicroATX, en video onboard.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Intel CA810E
Heb je VGA, LAN en sound (niet echt belangrijk :)) onboard.

En Intel kwaliteit / stabilliteit natuurlijk. :)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Edd

Op woensdag 10 januari 2001 16:48 schreef Gert het volgende:
Intel CA810E
Heb je VGA, LAN en sound (niet echt belangrijk :)) onboard.

En Intel kwaliteit / stabilliteit natuurlijk. :)
Iedere minuut rebooten dus....

Waarom ben je tegen een koeler?? zo duur zijn die dingen ook weer niet.

-

Verwijderd

euh ik heb de msi k7tm pro en ze hebben niet allemaal video onboard (tenminste die van mij niet) dus volgens mij zijn daar dan 2 versies van ofsow
kijk maar eens op de msi site daar zie je ook de msi k7tm pro staan (msi 6340) en die heb no video onbaord...
voor de rest heb ik nix te klagen over deze -plank behalve dan dat je de multiplier niet kan overklokken in de bios en je dit zult moeten doen met kleuren van L1 3,4 en 6 bruggen. Zoals je mischien al aan mijn signature kan zien heb ik dat nog niet gedaan maar gewoon FSB de lucht in gegooid (dat kan dus wel met deze plank in de bios)
O ja en stabiel issie ook nog.

• GREENSKiN
Nee!!! Geen Intel-moederborden meer! Argh, wat een ellende met die krengen :)

Zoals ik al zei, foutje van mij, de MSI had geen video onboard.

Ik wil geen ventilator erop, vanwege het lawaai... ik slaap slecht met een zoemende PC.

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 14:10
De Biostar M7VKA is wat je vind in die computers die ze bij de albert heijn verkopen. Ik heb met zo'n ding gewerkt (kort om een software probleem op te lossen voor iemand) en hij was bliksem snel met een tbird op 1 Ghz. Prijs weet ik niet. Dit is dus ook een Micro ATX board.

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 14:10
Ik kom net nog een board tegen; Biostar M7VKE met PM133 chipset. Die heeft geintegreerde video dus dat scheelt weer een videokaart. 'T is maar een suggestie. :)

http://www.biostar.com.tw/ kan je eens bekijken. Ze hebben redelijk wat MicroATX aanbod zo te zien.

Verwijderd

kijk eens op http://www.gamepc.com/article/show_article.asp?article=silentpc2&page=1&mscssid=&tp=

Daar heeft iemand zijn best gedaan om uit te zoeken hoe je een pc zo stil mogelijk kan maken :Z. Daar moet vast wel iets bijstaan. Ik begrijp nl. dat prijs/geluid voor jou het belangrijkst zijn (correct me if I am wrong..)
Pagina: 1