Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plug oordopjes solderen wat hoort waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• NITRORC
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06-2022
hey kan iemand mij toevallig vertellen waar ik kan vinden welke kleuren van de draadjes bij welk deel van de plug hoort?

draadje van linker dopje zijn: groen en groen/rood
rechter dopje zijn: blank en rood

Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_3pole.gif

Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_4pole.gif

dus welk draadje hoort bij welk deel van de plug ik vraag dit omdat ik mijn 4 pole plug eraf heb gehaald en er een 3 pole op ga zetten weet alleen niet zeker meer welke kleur waar bij hoort
het gaat om de sharp md33 oordopjes

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Weet het niet 100% zeker maar ik zou blank + groen als massa nemen en groen/rood en rood als +. verder gaat het om milliwatts dus je kunt het gerust even vasthouden om te testen. Suc6

Edit: hebben de kabels niet een andere vorm? dus rond en hoekig of met een streepje extra afscherming??

[ Voor 23% gewijzigd door RoBBS op 28-04-2005 19:13 ]

I said I'd be back...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zou gokken op groen en rood als signaal en blank en groen/rood als massa. Maar hoe heb je de 4-pole plug eraf gehaald? Gewoon de draad doorgeknipt? Dan kan je met een multimeter makkelijk meten welke kleur er naar welk deel van de oude plug gaat.

RoBBS: op die manier testen levert in alle situaties (dus ook als je de dopjes niet symetrisch aansluit) een werkend resultaat op. Ik weet niet of je met dopjes kan horen of ze niet symetrisch zijn aangesloten.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errrrmmm... als je de pinout van beide pluggen weet kan je toch meten welke draad aan welk plugje zat? Verder hebben alle types en merken oordopjes andere kleuren draden, dus zo'n topic als dit zou alleen maar verzanden in opsommen van wat iedereen denkt, daarom gooi ik 'm maar dicht.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.