Upgraden Dell Dimension 8400 naar P4 6xx

Pagina: 1
Acties:

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 13:47
mijn vraag gaat over de Dell Dimension 8400 die ik in julli 2004 heb aangeschaft.
hier zit een intel 925x chipset in en een 5xx p4 cpu.

kan ik deze upgraden naar een 64bit (6xx) p4 cpu?

heeft iemand een bios update voor de nieuwe 8400 serie die op dit moment bij dell verkocht word?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bios staat gewoon op de dell site... zoeken he

maar ik ben benieuwd wat je gedachten gang is om uptegraden naar een 64 bit pentium 4.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 28-04-2005 19:46 . Reden: staat is met een T *** dislecty ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• HardinxCore
GoldenSample schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:46:
...
maar ik ben benieuwd wat je gedachten gang is om uptegraden naar een 64 bit pentium 4.
Ik zal mijn wensen eens wat meer specificeren:
- In juli 2004 heb ik een Dell Dimension 8400 aangeschaft met i925x MoBo, 3,0 Ghz Prescot 530 CPU op socket 775. [+ PCI-Express, Matrix RAID onboard, 2 SATA schijven, dvd-dl brander e.d; maar dit doet er nu even niet toe]

Deze socket en mobo zijn op dit moment nog steeds (één van) de toppers, alleen m'n cpu is niet meer Top of the Bill.
de 530 heeft: géén EM64T (64bit dus), géén NX (No Execute dus), géén SpeedStep (gebruikt dus meer energie, cpu heeft meer warmte, pc maakt meer herrie). Als enigste extra heeft de 5xx HyperTraiding
De 6xx Serie heeft deze functie's allemaal wél!

Microsoft is recent met Windows XP 64bit edition uitgekomen, als pc-nerd :+ zou ik dus graag 64bit willen en alle extra functie's.

Zou ik dus met een BIOS update, een P4 6xx serie op mijn mobo/socket kunnen plaatsen en dan gebruik kunnen maken van alle functies?
Het lijkt mij namelijk van wel omdat Dell op dit moment de Dell Dimension (met hetzelfde Mobo meen ik) 8400 met de 6xx CPU verkoopt.

Ik heb met Dell gemaild, deze geven in een reactie terug dat Dell hier geen support op geeft. (de eerste reactie was zelfs dat alleen AMD64 van WinXP x64 gebruik kan maken, maar dit is NIET zo!)

Zijn er mensen met ervaringen voor dit soort upgrades? Of iemand die de Dimension 8400 met P4 6xx cpu heeft draaien?

• HardinxCore
Ik zal ook nog even aanhalen wat Dell mij mailde:
Bedankt voor het sturen van uw email naar Dell Technical Support.

De processor die in de Dimension 8400 zit is van de 530 serie.
De officiele chipset volgens Intel zijn er meerdere factoren die afhangen of het systeem 64 bit aankan, waaronder de bios.

Dell zal geen BIOS versie uitbrengen die 64 bit zal ondersteunen op de Dimension 8400 systemen. Dell levert ook geen officele informatie op de website hierover. Deze informatie wordt u nu onder voorbehoud gegeven.U kunt hier geen support voor krijgen of ook niet tijdens problemen op terugvallen. Dell is niet verantwoordelijk voor de wijzigen die u hiermee aanbrengt en/of eventueel voor een defect systeem kan zorgen.

De conclusie die u hieruit kan nemen is, koop een computer die de originele ontwerp van het Intel moederbord heeft bijvoorbeeld Asus, Abit,MSI en meerderen. Daar zal/kan de EMT64 series 600 wel op kunnen draaien.
Volgens mij klopt dit verhaal dus niet... Mede omdat Dell dus op de 8400 systemen nu wél een 6xx serie leverd (vlgns mij op hetzelfde MoBo)...

Graag geen posts hier over MS WinXP x64 dat je er nog niets aan heb op je pc... Het gaat mij vooral om het technisch kunnen... 8)
In de toekomst zal er namelijk wel software ontwikkeld zijn wat de 64x functie benut.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

HardinxCore schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:11:
[...]

Ik zal mijn wensen eens wat meer specificeren:
- In juli 2004 heb ik een Dell Dimension 8400 aangeschaft met i925x MoBo, 3,0 Ghz Prescot 530 CPU op socket 775. [+ PCI-Express, Matrix RAID onboard, 2 SATA schijven, dvd-dl brander e.d; maar dit doet er nu even niet toe]

Deze socket en mobo zijn op dit moment nog steeds (één van) de toppers, alleen m'n cpu is niet meer Top of the Bill.
de 530 heeft: géén EM64T (64bit dus), géén NX (No Execute dus), géén SpeedStep (gebruikt dus meer energie, cpu heeft meer warmte, pc maakt meer herrie). Als enigste extra heeft de 5xx HyperTraiding
De 6xx Serie heeft deze functie's allemaal wél!

Microsoft is recent met Windows XP 64bit edition uitgekomen, als pc-nerd :+ zou ik dus graag 64bit willen en alle extra functie's.

Zou ik dus met een BIOS update, een P4 6xx serie op mijn mobo/socket kunnen plaatsen en dan gebruik kunnen maken van alle functies?
Het lijkt mij namelijk van wel omdat Dell op dit moment de Dell Dimension (met hetzelfde Mobo meen ik) 8400 met de 6xx CPU verkoopt.

Ik heb met Dell gemaild, deze geven in een reactie terug dat Dell hier geen support op geeft. (de eerste reactie was zelfs dat alleen AMD64 van WinXP x64 gebruik kan maken, maar dit is NIET zo!)

Zijn er mensen met ervaringen voor dit soort upgrades? Of iemand die de Dimension 8400 met P4 6xx cpu heeft draaien?
ok, dat snap ik, maar, weet je wel dat de intel pentium 4 in 64 bit modus iets langzamer is dan in 32 bit modus? (omdat EMT64 er later 'bij geplakt' is en de AMD 64 is based on 64 bit maar ook uitstekend op 32 bit) en ze verkopen nu toch ook Dimension 8400 pc's met 6XX processoren, zo ja, dan kan je er wel van uit gaan dat het lukt.

ps. ik heb Dimension 8400 uit half januarie met 550 :P toen waren de 6XX processoren er nog net niet ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.