Ik zal mijn wensen eens wat meer specificeren:
- In juli 2004 heb ik een Dell Dimension 8400 aangeschaft met i925x MoBo, 3,0 Ghz Prescot 530 CPU op socket 775.
[+ PCI-Express, Matrix RAID onboard, 2 SATA schijven, dvd-dl brander e.d; maar dit doet er nu even niet toe]
Deze socket en mobo zijn op dit moment nog steeds (één van) de toppers, alleen m'n cpu is niet meer Top of the Bill.
de 530 heeft: géén EM64T (64bit dus), géén NX (No Execute dus), géén SpeedStep (gebruikt dus meer energie, cpu heeft meer warmte, pc maakt meer herrie). Als enigste extra heeft de 5xx HyperTraiding
De 6xx Serie heeft deze functie's allemaal wél!
Microsoft is recent met Windows XP 64bit edition uitgekomen, als pc-nerd

zou ik dus graag 64bit willen en alle extra functie's.
Zou ik dus met een BIOS update, een P4 6xx serie op mijn mobo/socket kunnen plaatsen en dan gebruik kunnen maken van alle functies?
Het lijkt mij namelijk van wel omdat Dell op dit moment de Dell Dimension (met hetzelfde Mobo meen ik) 8400 met de 6xx CPU verkoopt.
Ik heb met Dell gemaild, deze geven in een reactie terug dat Dell hier geen support op geeft. (de eerste reactie was zelfs dat alleen AMD64 van WinXP x64 gebruik kan maken, maar dit is NIET zo!)
Zijn er mensen met ervaringen voor dit soort upgrades? Of iemand die de Dimension 8400 met P4 6xx cpu heeft draaien?