Toon posts:

...

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 Moderator P&W

Mja, dit heeft weinig zin op deze manier. Je bent al een paar keer gevraagd om aan te geven WAT er niet lukt, WAAR gaat het fout. De term debuggen is al een paar keer gevallen; dat geldt ook voor jou. Isoleer het probleem en los het dan op.

Dit topic heeft op deze manier weinig zin; deze gaat dan ook dicht bij gebrek aan relevante informatie en het is een kwestie van debuggen.
Ik raak echt niet verder.

Nu ben ik hier geraakt:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Module Module1
    Sub Main()
        Console.WriteLine(1)
        Console.WriteLine(2)
        Dim Deler As Integer = 0
        Dim A As Integer = 0
        Dim Q(2) As Integer
        Dim I As Integer = 2
        Dim J As Integer = 0
        Dim B As Integer = 1
        Q(0) = 1
        Q(1) = 2
        For Getal As Integer = 3 To 100
            A = 0
            Deler = 2
            J = 0
            B = 0
            While (B = 0)
                If J = I Then
                    B = 1
                Else
                    If Getal Mod Q(J) = 0 Then
                        A = 1
                    End If
                    J += 1
                    Deler += 1
                End If
            End While
            If A = 0 Then
                Console.WriteLine(Getal)
                I = I + 1
                ReDim Preserve Q(I)
                Q(I) = Getal
            End If
        Next Getal
        Dim lol = Console.Read()
    End Sub
End Module

en doet hij niets meer?
Wat moet dit nu voorstellen?
Als ik dat moet debuggen ben ik Zondag nog bezig.

Nog iets: Topics worden gesloten wanneer problemen zijn opgelost, wel... Ik hou ook pas op wanneer dat zo is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 17:59 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Even een mailtje naar gorgi_19 dus :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoals in het vorige topic vermeld is, is het niet de bedoeling dat we je aan je handje gaan houden. Dit is érg basic programmeren, en 20 regels code is nooit (zelden dan...) moeilijk te debuggen.
Als je minimaal al eens zou aangeven WAT er fout gaat, WELKE melding je krijgt, WAT je al geprobeerd hebt om het op te lossen enz. dan zouden we misschien nog wat moeite nemen om je te helpen. Maar zo? .... nah.

En je bent no-way bezig tot zondag om dit te debuggen. Dan moet je toch maar een andere hobby zoeken of eens een goed boek / tutorial lezen over programmeren :Y)

Ik, en velen hier met mij, gaan niet jouw problemen oplossen, laat staan voorkauwen. We kunnen je alleen een beetje in de juiste richting helpen. Maar als ik nou deze code in VB moet gaan plakken, runnen en kijken waar het fout gaat...dan nog eens een oplossing zoeken voor je enz. dan gaat me daar teveel tijd in zitten. En dat doe ik, en (bijna*) niemand hier dus.

* er zijn altijd uitzonderingen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 28-04-2005 18:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23
het openen van een post zoals dit helpt natuurlijk ook niet veel he, niet eens een titel.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:58:
[...]

[...]

Wat moet dit nu voorstellen?
Als ik dat moet debuggen ben ik Zondag nog bezig.
Wat doet hij dan niet? Je moet meer info geven, krijg je een foutmelding? Hoever kom je met breakpoints?
Nog iets: Topics worden gesloten wanneer problemen zijn opgelost, wel... Ik hou ook pas op wanneer dat zo is.
Dreigen is een beetje dom, er zijn op fora meer pressiemiddelen dan OW's die een mod/hga kan gebruiken :)

Zie trouwens ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:00:
Zoals in het vorige topic vermeld is, is het niet de bedoeling dat we je aan je handje gaan houden. Dit is érg basic programmeren, en 20 regels code is nooit (zelden dan...) moeilijk te debuggen.
Als je minimaal al eens zou aangeven WAT er fout gaat, WELKE melding je krijgt, WAT je al geprobeerd hebt om het op te lossen enz. dan zouden we misschien nog wat moeite nemen om je te helpen. Maar zo? .... nah.

En je bent no-way bezig tot zondag om dit te debuggen. Dan moet je toch maar een andere hobby zoeken of eens een goed boek / tutorial lezen over programmeren :Y)
Geen melding, hij doet niets meer dan 1 en 2 geven, ook al vermeld jezus.

Run hem als je me niet gelooft OMG
Dreigen is een beetje dom, er zijn op fora meer pressiemiddelen dan OW's die een mod/hga kan gebruiken :)
Quote: Debug maar zelf en kom dan maar terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 18:03 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:02:
[...]

Geen melding, hij doet niets meer dan 1 en 2 geven, ook al vermeld jezus.

Run hem als je me niet gelooft OMG
Sjek mijn edit effe
En nee, nogmaals: Ik ga het niet voor je oplossen. Zéker niet als het zo moet. Je bent nu echt verkeerd bezig hoor... sorry.
Ryan666 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:04:
Klopt.. hij selecteert Module als fout en das wars..
Dan doe jij ook iets verkeerd, want hier gaat dat in ieder geval prima ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 28-04-2005 18:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt.. hij selecteert Module als fout en das wars..

Compile error : Invalid outside procedure

[ Voor 31% gewijzigd door h3ll op 28-04-2005 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:03:
[...]

Sjek mijn edit effe
En nee, nogmaals: Ik ga het niet voor je oplossen. Zéker niet als he zo moet. Je bent nu echt verkeerd bezig hoor... sorry.
Zo gaat het hier altijd, die mods zijn in geen enkele weg vriendelijk.
Zo veel vraag ik nu ook weer niet hé?

Ik vraag de mods toch niet om even naar Straat X in Dorp Y in Provincie Z te rijden om te kijken hoeveel huizen er in die straat zijn...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:05:
[...]

Zo gaat het hier altijd, die mods zijn in geen enkele weg vriendelijk.
Zo veel vraag ik nu ook weer niet hé?

Ik vraag de mods toch niet om even naar Straat X in Dorp Y in Provincie Z te rijden om te kijken hoeveel huizen er in die straat zijn...
Nee, maar je vraagt ons wel je probleem/huiswerk/opdracht/whatever even voor je te maken / oplossen. Waarom neem je zelf die moeite niet?

We hebben je vaak genoeg gevraagd wat je zelf hebt geprobeerd, wat je denkt dat het probleem is, waar het precies fout gaat enz.

Een onderdeel van programmeren is ook debuggen...
Als je wél wil programmeren, maar niet debuggen dan moet je snel andere activiteiten gaan zoeken (of een ander forum :+ ) want met die instelling kom je er niet.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 28-04-2005 18:08 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:06:
[...]

Nee, maar je vraagt ons wel je probleem/huiswerk/opdracht/whatever even voor je te maken / oplossen. Waarom neem je zelf die moeite niet?
Ik heb hem zelf toch al gemaakt, alleen zit er een fout in. (Ik heb hier al moeite genoeg aan gegeven, of vind je de voorafgaande research overbodig ofzo?)

• DutchCommando
  • Nu online
Ik ben zelf totaal niet bezig met programmeren, ik heb enkel een tijdje wat PHP gedaan. Daarbij moest ik af en toe ook wat debuggen. In jou geval gaat het om 38 regels. Geen probleem mijn inziens.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
offtopic:
mensen d'r is ook een richtlijn wat betreft slechte topics

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:07:
[...]

Ik heb hem zelf toch al gemaakt, alleen zit er een fout in. (Ik heb hier al moeite genoeg aan gegeven, of vind je de voorafgaande research overbodig ofzo?)
Ik schrijf code van 100.000+ regels. Daar zit ook zat moeite en research in. Ik vraag jou dat toch ook niet om "effe" te debuggen? Ik zoek mijn eigen fouten op, en als ik de fout heb geïsoleerd en ik kom er niet uit, dan ga ik eens denken aan GoT om mijn vraag te stellen. Maar dan kom ik dus wél met zinnige informatie. Niet met "hij doet niks".

Overigens is priemgetallen berekenen al duizenden keren gedaan, dus het lijkt me stug dat je niks kunt vinden daarover. En zoveel "research" lijkt me niet in jouw code te zitten (NOFI hoor).
AtleX schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:10:
Jongens, laat dit topic gewoon rusten tot er een modje langskomt. Dit mond uit in een eindeloze discussie die voor niemand gunstig uitpakt.
Eensch is :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 28-04-2005 18:12 ]

Over mij

• DutchCommando
  • Nu online
BasieP schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:08:
offtopic:
mensen d'r is ook een richtlijn wat betreft slechte topics
Ware het niet dat de richtlijn gaat over reply's die enkel wijzen op de slechtheid van het topic. Hier word weldegelijk advies gegeven. Spuit 11?

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 28-04-2005 18:10 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:07:
[...]
En zoals RobIII al zegt is het ontdekken van de fout en debuggen van je code ook een onderdeel van programmeren. Talloze users en ook gorgi hebben hier al meerdere malen gevraagd om te laten zien wat je dan al precies hebt gedaan (wat lukt er dan niet bij het debuggen, noem maar op) en toch blijf je steeds maar weer koppig om een antwoord op je probleem vragen? Zie je dan echt niet wat er mis is met je vraag?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jongens, laat dit topic gewoon rusten tot er een modje langskomt. Dit mond uit in een eindeloze discussie die voor niemand gunstig uitpakt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:09:
[...]

Ik schrijf code van 100.000+ regels. Daar zit ook zat moeite en research in. Ik vraag jou dat toch ook niet om "effe" te debuggen? Ik zoek mijn eigen fouten op, en als ik de fout heb geïsoleerd en ik kom er niet uit, dan ga ik eens denken aan GoT om mijn vraag te stellen. Maar dan kom ik dus wél met zinnige informatie. Niet met "hij doet niks".

Overigens is priemgetallen berekenen al duizenden keren gedaan, dus het lijkt me stug dat je niks kunt vinden daarover. En zoveel "research" lijkt me niet in jouw code te zitten (NOFI hoor).
Nu ben je conservatief bezig, een reus en een dwerg is niet hetzelfde...

• mithras
  • Niet online
Sowieso, als je al zou aangeven wat je hebt geprobeerd, dan werkt de toon die je aanslaat, de vele vette teksten en de topictitel zo demotiverend dat iemand die je misschien wilde helpen, nu ook echt definitief afhaakt.
Probeer vragen goed te woord te staan en laat het topic voldoen aan de eisen die gesteld worden, dan wordt je door de GoTTers geholpen!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Als je niet kan debuggen zou ik er snel een cursus over zoeken...
Ik weet niet welke debug mogelijkheden VB heeft, maar begin eens met het basic: zet een wrtieline na elke test en kijk hoever je programma geraakt en waarom hij nooit op regel 30 geraakt...

Op GoT komen en eisen dat mensen je programma gaan analyseren is een beetje teveel van het goede. Hier zitten mensen die dit voor hun plezier doen, geen persoonlijke helpdesk...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 21:17

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:12:
[...]

Het lijkt wel of je hulp EIST.
Even voor de duidelijkheid: JIJ hebt code die het niet doet, wij niet.
Een paar punten die helpen bij het verkrijgen van hulp in het algemeen:
Wees vriendelijk, wees cooperatief, wees duidelijk..

Wie weet werkt het.. ;) Veel succes :*)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:35
ik zou eerst eens naar je naamgeving kijken, variabele A B of C kan ik weinig mee...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:12:
[...]

Waarom word ik dan wél geholpen en jij niet? ;)

Nogmaals, het is niet dat we je niet willen helpen, maar je wil er zelf niks voor doen. Dat is het hele probleem hier. En daar hebben GoTters over het algemeen een beetje een hekel aan. Het is dus niks tegen jou ofzo... puur je houding. Even dikke vrienden hoor. Maar je zult dus wel zelf wat meer moeite moeten doen (helaas).

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 28-04-2005 18:17 ]

Over mij

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

maar soms is het voor een noob heel lastig om achter het probleem te komen voor jullie is het koek en ei en kan er een slotje op, maar ik sommige zouden bij god niet weten waar ze het zouden moeten zoeken....

http://specs.tweak.to/16495

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HeefStan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:17:
maar soms is het voor een noob heel lastig om achter het probleem te komen voor jullie is het koek en ei en kan er een slotje op, maar ik sommige zouden bij god niet weten waar ze het zouden moeten zoeken....
Zoals met alles bij computers: Stapje voor stapje.
Hij heeft (zoals je aan zijn code kunt zien) de "writeline" al ontdekt, dus als hij nou her en der een writeline plaats om te zien WAT die code doet dan komt 'ie al een heel eind. Dan hoef je nog niet eens met breakpoints en andere debug-dingetjes aan de slag (hoewel dat wel heeeeel makkelijk is).
En we hebben hem er meermaals op gewezen eens een goed boek over (VB.Net)-programmeren te lezen. Je maakt me niet wijs dat je daar niks over debuggen in vindt.

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13

crisp

Devver

Pixelated

:(

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.