Toon posts:

versterking geluid laptop via gitaarversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik veel presentaties geef met video/geluidspresentaties en niet altijd mijn - zeer zware - professionele geludisinstallatie wil meezeulen - heb ik een tweedehands gitaarversterker gekocht.

De input hiervoor dient te gebeuren door een (6,35 mm.?) hoofdtelefoonplug en vanuit de laptop sluit ik de versterker aan via de hoofdelefoonuitgang met een 3,5 mm. mini-jack. Past via de welbekende verloopplug.

Nu doet zich het verschijnsel voor dat - als ik alleen de verloopplug in de versterker steek er geen storing merkbaar is maar zodra ik het snoer met de mini-jacks daar in prik, er een uitrmate storende brom optreedt,ook als ik de andere kant nog niet in de computer heb gestopt. Hierdoor is de versterker voor mijn doel onbruikbaar. Aan de verlooppluggen en mini-jacksnoeren ligt het niet, daar heb ik er meer van en heb ik gewisseld.

Weet iemand een verklaring?

Arend

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Om te beginnen het zo'n ding niet voor niets Gitaarversterker. Deze is dus gebouwd om de extreem zwakke signalen van een gitaarelement te versterken. Die brom kan te maken hebben met rf-interferentie op je snoertje (gitaarkabels zijn altijd goed afgeschermd dmv een gevlochten mantel en evt. nog folie) of misschien een mismatch van impedanties (heb ik niet zoveel verstand van).

Probeer het eens met een instrumentkabel en zet daar een verloopje naar een mini-jack op (of soldeer er zelf een 3mm jack aan).

Nog beter is een ouderweste Soundmixer o.i.d. , maar aan die tip heb je nu niet zoveel meer ;)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 23:57
Als het een buizen gitaarversterker is lijkt hij mij ongeschikt.
Een buizen gitaarversterker maakt bewust gebruik van de vervormingseigenschap bij het oversturen van een buis wat ook de speciale beroemde fender en andere merken gitaarsound opleverd.
Echter als je het toch wil proberen en geen line in hebt op de versterker,moet je een snoertje doormidden knippen de 2 einden aanstrippen de afscherming weer aan elkaar solderen en tussen de 2 eindjes (kernen) soldeer je een weerstand van 4700 ohm.
Daarna soldeer je een weerstand van 470 ohm tussen de afscherming en het eindje (kern) die naar de versterker gaat.
Nu heb je een verzwakker van ongeveer 1 op 10 wat normaal goed werkt voor zoiets.
Als nu he geluid nog steeds overstuurd word kun je de weerstand van 470 ohm nog wat verkleinen.

Succes.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Lijkt erop dat je ingang rot is.
Volgende keer goedkope actieve speaker kopen, daar heb je meer aan.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32

BCC

Ruil 'm idd voor een keyboardversterker :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het kan prima een aardingsprobleem zijn, jammer dat je gitaarversterkers bijna nooit kunt groundliften.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1