Slechte radio ontvangst BMW

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een BMW 3 serie uit 2000. Hier zat een BMW radio/cassette in welke ik heb vervangen door een Kenwood KDC-M907 radio/cd (mp3).
Nu heb ik het probleem dat de Kenwood een stuk slechtere radio ontvangst heeft dan de BMW radio. Voor bijna alle zenders geldt dat het bereik een stuk minder is en er is ook regelmatig ruis te horen.
Ik gebruik dezelfde antenne, zowel de BMW als de Kenwood hebben dezelfde aansluiting.
Ik heb inmiddels ook een antenneversterker aangesloten, maar dit helpt hoegenaamd niets.

Enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Zit er misschien een antenne versterker in de auto die door de radio gevoed werd? Dat kan betekenen dat de versterker dus geen voeding meer heeft en dus niet meer versterkt (sterker nog, hij verzwakt dan waarschijnlijk behoorlijk).

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Weet je zeker dat je je instelling goed heb staan in je pioneer. Ik had dit ook met mijn alpine. Op DX seek was mijn antenne ontvangst stukken beter dan hi-seek. Net als de instellingen over hifi - radio tegen over stable - radio instellingen. Dus misschien nog even prutsen in de instellingen???

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik weet dat er ons op EMC les ooit verteld is dat er een bepaalde BMW serie was die een slechte antenne-amp had, omdat deze extreen waardeloos gelayout was. De BMW's werden daarvoor teruggeroepen. Weet echter niet hoe oud dat verhaal is, maar misschien heb jij er eentje die niet terug is geweest.

Kan natuurlijk net zo goed heel wat anders zijn, maar ik zag dit, moest meteen weer aan dat verhaaltje denken :P

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 29-04-2005 10:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
B&W's of een BMW is wel een verschil hoor.. :)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels gebeld met BMW Nederland en de zaak waar de radio ingebouwd is.
Er zit idd een antenneversterker in mijn auto. Ik heb van meerdere kanten gehoord dat de radio ontvangst speciaal afgestemd is op de BMW radio (afstelling gevoeligheid?) en dat het een bekend probleem is met niet-BMW radio’s.
Volgens de inbouwzaak is de antenneversterker wel degelijk aangesloten.
Ook wordt voor de massa niet de antenne gebruikt.
Qua instellingen kan ik weinig doen met mijn Kenwood radio.
Er wordt nu binnenkort een aparte antenne ingebouwd in mijn auto, waar er onder mijn dashboard aan beide kanten van de auto een ontvanger geplaatst wordt die het maximale signaal naar binnen trekt. De kosten van deze ontvanger zijn 29 euro.
Hopelijk verhelpt dit het probleem.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Saab schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:06:
B&W's of een BMW is wel een verschil hoor.. :)
Woops, big typo ;) Het ging dus echt om BMW's :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:35

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb ook gemerkt dat de Europese radio`s veel gevoeliger zijn als de Japanse..
heb ook m`n originel ford rds radio vervangen door een Kenwood cdspeler,

Hier in de regio Utrecht mag je al blij zijn als je Radio538 een beetje kan ontvangen.
Met de oude radio nooit problemen mee(jammer dat ie dood ging...)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1