[Javascript/php]

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een script dat content leest uit een text file door middel van php en schrijft in een div, dit wordt gedaan met javascript ik gebruik hiervoor het Msxml2.XMLHTTP object.

Het uitlezen gebeurt om de 6 seconden.

Ik leest een txt bestand uit en dat schrijf ik opnieuw in de div. Maar het probleem is nu dat er plaatjes in kunnen staan. en om de plaatjes 6 seconde de plaatjes opnieuw te laden is niet handig.

Het refreshen is van belang omdat vanaf verschillende computers er content toegevoerd kan worden. Maar nu had ik bedacht om in het tekst bestand te kijken of er nieuwe content is ingevoerd. zo ja dan het alleen nieuwe gedeelte te updaten (dus het oude laten staat en de nieuwe content er onder schrijven). Dit wilde ik zo doen.

var nieuweContent
var newMessage;
var oldMessage = document.getElementById(Content).value;
newMessage = oldMessage+nieuweContent;
document.getElementById('Content').value=newMessage;

Dit werkt wel. Maar wat ik mij nou afvraag. Wordt nu de nieuwe content eronder gescheven of wordt nog steeds de hele div opnieuw gevuld(geschreven)? Want anders werkt het niet want dan worden alsnog de plaatjes opnieuw geladen. Is er nog een andere manier om een in een div de oude data te laten staan en de nieuwe eronder te zetten?

Jochemmol

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

De hele div word op nieuw gevuld ;)

Zoals ik al mailde kun je beter zoiets gebruiken:
code:
1
2
var nieuweContent;
document.getElementById('Content').appendChild(document.createTextnode(nieuweContent));

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.