[HTML] Meerdere spaties zonder  

Pagina: 1
Acties:
  • 2.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou graag een tekst online zetten waarin regelmatig meerdere spaties achter elkaar komen. In mijn browser wordt er dan maar 1 spatie weergegeven.

Ik dacht dit op te lossen door   te gebruiken, maar nu is mijn line-wrap weg. Ik zou graag die spatie toch weergeven, maar aan het einde van de pagina moet er wel een nieuwe regel begonnen worden.

Ook <pre> begint geen nieuwe regel. Je kan hier wel een width opgeven, maar dan is de tekst altijd even breed, terwijl dit afhankelijk moet zijn van de breedte van het browservenster.

Weet er iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Misschien dat je wat aan CSS word-spacing hebt??

http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#word-spacing

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56
Denk dat je toch niet ontkomt aan & nbsp;'s. Wellicht kan je het probleem van niet-afbrekende regels oplossen door enkele spaties te laten staan, en x spaties te vervangen door een enkele spatie, gevolgd door (x-1) keer & nbsp;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

Mag ik vragen waarvoor je meerder spaties zou willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88245

Je kunt ook de Em-space gebruiken:  
Breedte van 1 Em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
André schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:42:
Mag ik vragen waarvoor je meerder spaties zou willen gebruiken?
Het zijn een heleboel teksten met daarin tabellen gemaakt met spaties. Deze tabellen allemaal omzetten naar <table> is onbegonnen werk. <pre> zou de ideale oplossing zijn, alleen is de word-wrap daar niet in orde.

De spaties moeten exact even breed zijn dan een karakter. Ik gebruik Courier New als lettertype.

[ Voor 14% gewijzigd door WimB op 28-04-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

WimB schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:02:
[...]

Het zijn een heleboel teksten met daarin tabellen gemaakt met spaties. Deze tabellen allemaal omzetten naar <table> is onbegonnen werk. <pre> zou de ideale oplossing zijn, alleen is de word-wrap daar niet in orde.

De spaties moeten exact even breed zijn dan een karakter. Ik gebruik Courier New als lettertype.
Waarom is dat veel werk? Met een search en replace zet je aan het begin van elke regel <tr><td> en aan het einde </td></tr>, daarna vervang je alle dubbel spaties door </td><td> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
Zo eenvoudig is het niet. Het zijn teksten met tabellen tussen. Het aantal spaties tussen de kolommen en het aantal kolommen zijn altijd verschillend.

Soms zijn er ook lijsten gemaakt met spatie, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
 - item 1
     - subitem 1
     - subitem 2
 - item 2
 - item 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Dan is het gewoon niet geschikt om HTML van te maken. Je zult het spulletje eerst door een script moeten halen wat er nette HTML van maakt, of iets dergelijks. En anders moet je het niet als text/html serveren, maar als text/plain, en de HTML helemaal achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Afwisselend & nbsp; en gewone spaties gebruiken werkt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Inderdaad, zoals Caesartje zegt zou een oplossing kunnen zijn. Elke twee spaties vervangen door 1 spatie en een &nb sp; en je bent al een heel eind lijkt me. :)

// Edit

Zoiets bijvoorbeeld in PHP, aangezien de taal die je gebruikt er niet bij staat en ik alleen PHP een beetje ken. :P

PHP:
1
$sStr = str_replace( "  ", " &nbsp;", $sStr );

[ Voor 45% gewijzigd door OkkE op 28-04-2005 16:54 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
Caesartje schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:41:
Afwisselend & nbsp; en gewone spaties gebruiken werkt ook ;)
Dankuwel _/-\o_
Soms kan een oplossing toch zo eenvoudig zijn...
Pagina: 1