Exchange 2003 icm smarthost en DNS

Pagina: 1
Acties:

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27
Hey medetweakers

Ik heb hier een Windows server staan met exchange 2003. Nou is het de bedoeling dat alle uitgaande e-mail via een smarthost de wereld in wordt gezonden. Nou gaat dit dus niet goed! Alleen zie ik niet waar het fout zou gaan! Ik heb me DNS gewoon netjes laten forwarden via DNS.

Ik vul in: bij de
SMTP Virtual server --> smarthost van provider [ipadres]
Externel DNS --> DNS van provider

Wat ik ook probeer, de email die gaat maar niet door! Ik kan me eigenlijks niet voorstellen dat het aan de smarthost ligt want die is toch wel goed ingevuld. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de DNS niet goed staat maar daarvoor heb ik gewoon de DNS forwarding handleiding in WOS gevolgt.

Zijn er bepaalde manieren waarop ik het kan testen?

Dit is de melding die mee wordt gegeven aan het emailtje:
Sender address rejected: Domain not found

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

om DNS te testen kan je heel makkelijk even een ping op naam doen vanaf de commandline. Wordt je mail wel geaccepteerd door die smarthost?? Weet je zeker dat je maildomein wel goed is ingesteld in Exchange?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zorg schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:30:...Ik vul in: bij de
SMTP Virtual server --> smarthost van provider [ipadres]
Externel DNS --> DNS van provider[...]
Waarom die external DNS?
Het enige wat je moet resolven is de naam van de smarthost; daar kun je ook gewoon het IP-adres tussen vierkante haakjes invullen: [123.45.67.89] bevobbeld. 't Zou heel goed kunnen dat de external DNS die jij specificeert, geen record heeft voor de smarthost

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
Je geeft aan 'sender address rejected'. Waar komt die melding vandaan ? Van jouw eigen server of van je provider ? Ik denk 't laatste.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 10:12
Ikzelf heb denk ik hetzelfde probleem, komt die melding vanaf de server en is het bericht ongeveer zo:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Test

Verzonden: 26-4-2005 12:47

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'iedereen@{domein}.nl' op 26-4-2005 12:47

De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.

<{domein}.nl #5.1.1>

'Mijn' topic: 1031760

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27
Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:02:
[...]
Waarom die external DNS?
Het enige wat je moet resolven is de naam van de smarthost; daar kun je ook gewoon het IP-adres tussen vierkante haakjes invullen: [123.45.67.89] bevobbeld. 't Zou heel goed kunnen dat de external DNS die jij specificeert, geen record heeft voor de smarthost
Naar mijn inzien om er zeker van te zijn dat niet de interne dns server wordt gebruikt om te resolven.... als ik namelijk alleen het ip adres zoals jij aangeeft erin zet dan pakt de server het helaas ook niet
StevenK schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 04:41:
Je geeft aan 'sender address rejected'. Waar komt die melding vandaan ? Van jouw eigen server of van je provider ? Ik denk 't laatste.
Het is een mailtje van me eigen server die ik terug krijg. Mijn server zegt dus Sender address rejected: Domain not fount.

Ik meen me namelijk te herrineren dat hij het een tijd terug wel deed (alleen toen met een SMTP connecter) dat wil ik niet want dan gooit de POP connecter de gegevens daar ook doorheen en zit al me e-mail in een lus!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1