Een klant van mn stagebedrijf heeft 5 werkplekken met Windows XP en Windows 2000 machines. Ze maken hierop gebruik van Exact voor Dos wat via een Netware 4.11 server geserveerd wordt. Aangezien de uitbreidingsmogelijkheden van Exact voor Dos wat beperkt zijn is er besloten over te stappen op Exact 2003. Er is een nieuwe Windows 2003 Server geinstalleerd (standard ed.) in een werkgroep. Voor Exact moet deze nog omgebouwd worden tot DC. Dit zal later gedaan worden ivm de planning.
Afgelopen dinsdag ben ik met een collega op locatie geweest om de server en de werkstations geschikt te maken voor Exact 2003, alle computers stonden in verschillende werkgroepen, ontbrekende drivers, verkeerde videokaartinstellingen, gare kabels etc... Nu zitten 4 van de 5 werkstations en de server in een werkgroep genaamd "<BEDRIJFSNAAM>". Een van de werkstations, een Windows 2000 Pro machine vond dit minder gezellig en weigert in de werkgroep te komen. De werkgroepnaam veranderen werkt niet en ik krijg niets te zien wanneer ik \\computernaam of ipadres doe. De pc is te pingen en krijgt goede ipadressering van de router. Volgens "NET CONFIG WORKSTATION" staat alles goed (werkgroepnaam) maar de PC komt niet voor in de lijst <BEDRIJFSNAAM>.
Een volgend probleem is er met de Novell Client. Deze geeft bij het inloggen aan dat de server en de tree niet gevonden kunnen worden. Op de andere clients werkt dit nog probleemloos. Na een hoop ellende heb ik (telefonisch) met de medewerker het zover gekregen om een nieuwe Novell Client te installeren (4.91). Ook dit werkt niet
De pc is duidelijk een beetje de weg kwijt nu maar ik denk dat het een kleinigheidje is (stille hoop
) Is het een kwestie van de netwerkkaart in een ander PCI slot zodat Windows hem als een nieuwe kaart ziet en zo zal configureren? Moet ik alle netwerkonderdelen bij de LAN instellingen verwijderen en opnieuw (laten vinden)installeren? De pc is trouwens nog voorzien van SP2 terwijl 4 al uit is. Dit is niet ons probleem maar kan evt geupgrade worden mocht dit een werkende machine opleveren 
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- PC aantal keren in en uit de werkgroep gehaald
- werkgroep "test" en toevoegen aan een andere werkgroep (van pc's van onderburen)
- nieuwe ip adressering gegeven
- nieuwste Novell client
- kabels gecheckt
- remote beheerconsole opstarten (werkt niet)
- remote registry opstarten (werkt niet)
- Novell Client/loginscherm precies ingesteld als een nog werkende machine
wat gegevens:
- Windows 2000 SP2 NL machine
- Norton AV 2005
- 100mbit FD netwerk
- Windows 2003 server als file/exactserver to be
- Netware 4.11 server als file/exactserver
- Dell machine, p3 933, 384mb ram
- werkende internetverbinding (toch nog iets
)
Wie helpt me verder.... Kan helaas niet zo 123 fysiek bij de machine komen. Een herinstallatie is mogelijk maar is een laatste redmiddel!
Zoek dus iets om de netwerkverbinding terug te brengen naar standaard oid
Afgelopen dinsdag ben ik met een collega op locatie geweest om de server en de werkstations geschikt te maken voor Exact 2003, alle computers stonden in verschillende werkgroepen, ontbrekende drivers, verkeerde videokaartinstellingen, gare kabels etc... Nu zitten 4 van de 5 werkstations en de server in een werkgroep genaamd "<BEDRIJFSNAAM>". Een van de werkstations, een Windows 2000 Pro machine vond dit minder gezellig en weigert in de werkgroep te komen. De werkgroepnaam veranderen werkt niet en ik krijg niets te zien wanneer ik \\computernaam of ipadres doe. De pc is te pingen en krijgt goede ipadressering van de router. Volgens "NET CONFIG WORKSTATION" staat alles goed (werkgroepnaam) maar de PC komt niet voor in de lijst <BEDRIJFSNAAM>.
Een volgend probleem is er met de Novell Client. Deze geeft bij het inloggen aan dat de server en de tree niet gevonden kunnen worden. Op de andere clients werkt dit nog probleemloos. Na een hoop ellende heb ik (telefonisch) met de medewerker het zover gekregen om een nieuwe Novell Client te installeren (4.91). Ook dit werkt niet
De pc is duidelijk een beetje de weg kwijt nu maar ik denk dat het een kleinigheidje is (stille hoop
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- PC aantal keren in en uit de werkgroep gehaald
- werkgroep "test" en toevoegen aan een andere werkgroep (van pc's van onderburen)
- nieuwe ip adressering gegeven
- nieuwste Novell client
- kabels gecheckt
- remote beheerconsole opstarten (werkt niet)
- remote registry opstarten (werkt niet)
- Novell Client/loginscherm precies ingesteld als een nog werkende machine
wat gegevens:
- Windows 2000 SP2 NL machine
- Norton AV 2005
- 100mbit FD netwerk
- Windows 2003 server als file/exactserver to be
- Netware 4.11 server als file/exactserver
- Dell machine, p3 933, 384mb ram
- werkende internetverbinding (toch nog iets
Wie helpt me verder.... Kan helaas niet zo 123 fysiek bij de machine komen. Een herinstallatie is mogelijk maar is een laatste redmiddel!
Zoek dus iets om de netwerkverbinding terug te brengen naar standaard oid
[ Voor 6% gewijzigd door marccom op 28-04-2005 16:02 . Reden: aanvulling... ]
Whoop!