Star Control 2... wie kent deze supergame nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:45
Dit spel heeft z'n beetje alles, humor, gameplay, nog meer humor, en verder nog VEEL humor.

Er blijken nogal wat "dingetjes" te zitten in deze game waar nogal wat mysteries over zijn. Zijn er ergens officiele pagina's hierhover? Ik ken verder alleen www.star-control.com

thnx

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alles van deze game ;)

Helemaal kapot gespeeld, kom em door bugje alleen niet helemaal uitspelen, ik heb nooit die "sa-Matra" ofzo kunnen mollen... :(

maar jah, voor je accepteert dat iets een bugje is vlieg je dus eerst rustig alle planeten in ELK zonnenstelsel af, en dan ben je ook weer een jaar verder :)

-heh helemaal vergeten; Wat wilde je weten?-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 2 heb ik het nu over zie ik, deeel 1 heb ik wel gespeeld, ur-quan slopen enzo, maar niet zo actief gespeeld als deel 2 :)

die melee optie heersde overigens zwaar!!!!11222333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Ik snap nu zo'n beetje dat Orz taaltje, verder ben ik nog bezig wat hun met de androsynth gedaan hebben..

Dat zijn zo'n beetje de enigste dingen die nog moeten, ook die Mycon eggshells ben ik nog niet helemaal uit.

De rest van de mysteries heb ik wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, met die eggshell moet je naar betelgeuze, dan bewijs je aan die vrouwen daar dat de Mycon hun planeet hebben gemold en gaan ze aanvallen, op het moment dat ze aanvallen verliezen de mycon veel schepen waardoor je op een "broed"planeet ze kan verslaan!
(en je mag dat blauwe vrouwtje wippen :) )

Daar krijg je een solar flare dinges en met die solar flare dinges moet je dan naar Procyon toen, daar kan je dan de ontwikkelingsfase van die 2 rassen versnellen waardoor ze hun ruimte schild kunnen breken enzo
En dan krijg je dat vage schip met die drie "drones" die eromheen vliegen :P

Volgens mij kan dit ook zonder die eggshell naar hun/haar te brengen, maar zo heb je aanzienlijk minder meerstand
post zo wel ff meer, nu eerst DBZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top spel! Beetje oud aan het worden maar nog steeds super!

Ik heb hem al meerdere malen uitgespeeld.

Chmmr rulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Androsynth weet ik neit veel, een vriend van me wel, zal em ff bellen...

die had het ook over een soort schild (yehat) enzo voor je schip :)

heh, nu ik eraan denk, wat was ik blij toen ik eenmaal die "quasi-space" portal gebouwd had :) scheelde echt veel reistijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Op woensdag 10 januari 2001 17:36 schreef Pjemco het volgende:oke, met die eggshell moet je naar betelgeuze, dan bewijs je aan die vrouwen daar dat de Mycon hun planeet hebben gemold en gaan ze aanvallen, op het moment dat ze aanvallen verliezen de mycon veel schepen waardoor je op een "broed"planeet ze kan verslaan!
(en je mag dat blauwe vrouwtje wippen :) )

Daar krijg je een solar flare dinges en met die solar flare dinges moet je dan naar Procyon toen, daar kan je dan de ontwikkelingsfase van die 2 rassen versnellen waardoor ze hun ruimte schild kunnen breken enzo
En dan krijg je dat vage schip met die drie "drones" die eromheen vliegen :P

Volgens mij kan dit ook zonder die eggshell naar hun/haar te brengen, maar zo heb je aanzienlijk minder meerstand
post zo wel ff meer, nu eerst DBZ
Klopt ja, dan wordt de beinvloedingscirkel van de moycon wat kleiner na die syreen attack :)

En dan ga je daar de SUN DEVICE halen bij de mycon, dan gebruik je op procyon de caster en laat je de sun device er maar op los. MmmmrnMhrmmmn en de Chenjesu worden --> Chmmr
Krijg je meteen nieuw shipje de Chmmr Avatar, met 3 zapstats erbij :)
Op woensdag 10 januari 2001 19:04 schreef Pjemco het volgende:Over de Androsynth weet ik neit veel, een vriend van me wel, zal em ff bellen...

die had het ook over een soort schild (yehat) enzo voor je schip :)

heh, nu ik eraan denk, wat was ik blij toen ik eenmaal die "quasi-space" portal gebouwd had :) scheelde echt veel reistijd
Dat shield is van de Taalo, die hadden een soort psy shield gebouwd tegen de Dnyarri, omdat die sterke psychic powers hadden. De androsynth waren volgens mij afgeslacht door de Orz om een of andere reden.

Als je met de Orz gaat praten en je *frumple* teveel over de androsynth dan ga je *dancing* op de *playground*.

Oftewel, als je teveel over de androsynth aan de orz vraagt ga je vechten op het slagveld.

Die quasi space portal spawner krijg je nadat je die ur-quan warp pod gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha heel cool mensen! dat jullie al die details nog weten of het nu og spelen :)

ik heb dat spel ook tot in den treure gespeeld. ook helemaal op t eind een bug probleem ofzo..kreeg dat laatste schip niet kapot :(

veel gemelee'd tegen vrienden van me 8-)
spathi met zijn "poepjes" schip hehehehe roels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 08:01

Theeboon

theebonen bestaan!

En SC3 zoog hard 8-)

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Ik heb SC1, 2 en 3 op CD staan, en SC2 heeft bij mij GEEN bug op het eind want ik hebbum uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nooit van gehoord, maar klinkt geinig. Eens even zoeken op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarControl II had een nare "bug" waardoor het spel gigantisch vastliep, je niet kon praten met de Mycon en de Sa-Matra niet kon aanvallen.

Echter was dit in de illegale versie. :)

Probeer de legale versie maar eens want die loopt prima!

Hebben jullie het verhaal wel eens volledig gelezen? Dan snappen jullie denk wel waarom zoveel fans hiervan eigenlijk een SF-film of serie van zouden willen zien.

Persoonlijk vind ik het verhaal beter dan StarTrek en StarWars bij elkaar (No joke). Zeker ook omdat hier de mensheid totaal niet sterk is (in tegenstelling tot Star Trek).

Ook begint het verhaal in 1926 ofzo.. (Zeer tof, zeker lezen!)

SC3 was echt een stuk minder ja.. Dit kwam mede doordat Fred Ford en Paul Reiche III (De bedenkers) er niet aan mee werkte. Hierdoor raffelde Legend Entertainment het verhaal een beetje af. Bijna alle rassen zijn ineens gemaakt door de Precursors enzo.. en je kan de Eternal Ones weg laten gaan door "Sentience" te verzamelen :r :r

Konden ze niks beters verzinnen??!

Deel IV is overigens canned :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand van jullie deel 2 heeft, eentje die werkt zou ik het zeer op rpijs weten te stellen als degene me ff kan meelen :)

Ik bedoelde trouwens echt niet dat Taalon schild, dat is om de Dnyarri mee te kunnen nemen op je schip.

Maar je schijnt ook iets te kunnen met de Yehat, als je hun queen hebt overtuigd/gedood ofzo, DAT wist ik dus niet :)

Ik bedoel de yehat heeft eigenlijk verder vrij weinig met het spel te maken, ze doen neit echt actief iets ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrede vet-ass game! Geen idee dat 'ie zo bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 16:13

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Het oude spel staat op Steam onder de naam: Free Stars: The UrQuan Masters
https://store.steampowere...Stars_The_UrQuan_Masters/

Er is ook een Open Source HD versie Ur-Quan Masters HD, vergeet niet regelmatig op te slaan!
https://sourceforge.net/projects/urquanmastershd/ *O*

De originele ontwikkelaars zijn bezig met een waardige opvolger van Star Control II. Er is een project voor op Kickstarter onder de naam Free Stars: Children Of Infinity.
https://www.kickstarter.c...tars-children-of-infinity
Ik heb er net wat hardverdiende centen ingestopt :9~

Everybody has one :P

Pagina: 1