Ik ben mezelf aan het orienteren op verschillende soorten mp3spelers. Zo kwam ik Itijdens het surfen Iriver tegen, maar graag zou ik daar via andere wat over willen horen. Waar kan ik Iriver kopen, welke service bieden ze allemaal, waar adverterert Iriver allemaal en wat is jullie ervaringen met een Iriver?
Kijk ns op GoT
Zoek ns met Google
_Welke_ iRiver speler?
Owja, iRiver staat voor kwaliteit, dus je zit er in ieder geval wel goed mee, dat kun je overal vinden.
Zoekt en gij zult vinden, over iRiver is verschrikkelijk veel informatie te vinden.
Zoek ns met Google
_Welke_ iRiver speler?
Owja, iRiver staat voor kwaliteit, dus je zit er in ieder geval wel goed mee, dat kun je overal vinden.
Zoekt en gij zult vinden, over iRiver is verschrikkelijk veel informatie te vinden.
offtopic:
Trouwens, welkom op GoT, misschien kun je de FAQ nog ff doornemen om te zien wat er van je verwacht wordt hier
Trouwens, welkom op GoT, misschien kun je de FAQ nog ff doornemen om te zien wat er van je verwacht wordt hier
[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 28-04-2005 15:17 ]
Misschien moet je je hier eens doorheen gaan worstelen:
http://gathering.tweakers...iRiver&where=GoT#hitstart
http://gathering.tweakers...iRiver&where=GoT#hitstart
Punctuality is the politeness of kings
Vorige reactie's lezen zou handig zijn en ik heb een iFP 390T (alweer paar jaar oud) en hij werkt nog steeds super! Echt kwaliteit spul... Kostte toendertijd 220 euro bij mp3man.nl
ze zijn idd wel een tikje duurder maar qua design en kwaliteit kan niemand er tegen op
| Hardcore - Terror |
iRiver is nauwelijks duurder dan Creative of Samsung. Check het iRiver 7xx/8xx Serie Topic, een miskoop zul je er onmogelijk aan doen. Je had zoals gezegd ook wel even rond kunnen kijken voordat je dit topic opende
[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2005 16:08 ]
Verwijderd
Aan je topicstart te zien heb je zelf nog niks gedaan aan zoekwerk. Iriver is te koop bij de meeste webwinkels (mp3man.nl, mp3spelers.nl, mp3.direqt.nl en mmport.nl zijn wel goede). Verder is iRiver vaak onbekend, omdat de meeste mensen bij het denken aan een mp3speler alleen het woord 'iPod' kennen. Iriver is echter even goed of zelfs beter dan Apple, omdat de geluidskwaliteit zowiezo hetzelfde of beter is, maar vooral omdat iRivers veeel completer zijn. Als je een iPod koopt, heb je alleen muziek. Bij irivers heb je zoiezo vaak een fm-radio, een voice-recorder en vaak ook mp3-direct-encoding..
iRiver staat bekend om kwaliteit, goed geluid en mooi design.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/70
In de pricewatch (link hierboven) vind je de iRiver spelers (even ctrl + F dus). Ik heb vandaag toevallig net een iRiver 795 (512 MB) besteld voor 130 euro incl. verzendkosten.
Het kost wat, maar dan heb je ook een goede MP3 speler, in tegenstelling tot bv Blokker zooi.
edit: De 795 heeft bijvoorbeeld als extra's t.o.v. de doorsnee flash speler een FM tuner (radio), een geluidsrecorder, een goede equalizer en kan direct muziek opnemen als MP3 via de line-in. Leuk speelgoed dus
In de pricewatch (link hierboven) vind je de iRiver spelers (even ctrl + F dus). Ik heb vandaag toevallig net een iRiver 795 (512 MB) besteld voor 130 euro incl. verzendkosten.
Het kost wat, maar dan heb je ook een goede MP3 speler, in tegenstelling tot bv Blokker zooi.
edit: De 795 heeft bijvoorbeeld als extra's t.o.v. de doorsnee flash speler een FM tuner (radio), een geluidsrecorder, een goede equalizer en kan direct muziek opnemen als MP3 via de line-in. Leuk speelgoed dus
[ Voor 23% gewijzigd door hershel op 28-04-2005 17:51 ]
Tegenwoordig heeft zon beetje elke mp3speler wel een FM tuner, je ziet er ontzettend veel cheape mp3spelers mee, niks bijzonders dus.sjakietrekhakie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:49:
iRiver staat bekend om kwaliteit, goed geluid en mooi design.
Niet elke MP3 speler regelt de FM ontvangst via de oortjes, kan automatisch 20 kanalen identificeren en muziek van de radio direct opnemen. En dat zon beetje elke mp3speler een FM tuner heeft is niet helemaal waar, maar het is wel redelijk standaard functie. De uitvoering verschilt daarentegen nogal.
Dat is waar, dat heeft dan weer te maken met de kwaliteit, en we wisten al dat die bij iRiver goed zatsjakietrekhakie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:53:
Niet elke MP3 speler regelt de FM ontvangst via de oortjes, kan automatisch 20 kanalen identificeren en muziek van de radio direct opnemen. En dat zon beetje elke mp3speler een FM tuner heeft is niet helemaal waar, maar het is wel redelijk standaard functie. De uitvoering verschilt daarentegen nogal.
In jou post stond dat een FM tuner een bijzonder iets was
Samsung Yepp kan dat allemaal wel.sjakietrekhakie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:53:
Zijn net zo goed als de iRiver spelertjes.
Omdat ze hetzelfde qua FM opties kunnen als de iRivers? er is meer wat een goeie mp3speler nodig heeft hoorSyphOn schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:54:
[...]
Samsung Yepp kan dat allemaal wel.
Zijn net zo goed als de iRiver spelertjes.
Geluidskwaliteit, ondersteunde codecs, gewicht, overige functies.
iRiver, iAudio en ook Rio staan voor topkwaliteit.
Ook hebben ze werkelijk (features-toevoegende) firmware upgrades...
Niet alleen geluidskwaliteit maar ook bijv. opnamekwaliteit is goed (line-in).
Je moet sowieso eerst bepalen of je een harddiskspeler wil (met GBs opslagruimte), dan zou ik zeker kiezen tussen de iAudio X5 en de iRiver H320. De mogelijkheden zijn bijna gelijk, maar de X5 kan ook lossless audio afspelen en ziet er veeel gelikter uit.
De iRiver H3xx heeft dan weer Digital Out... heeft de iAudio X5 weer niet dacht ik.
Beide hebben USB OTG, kan je een fotocamera direct op aansluiten bijv.
Als je een (kleine lichte) flashplayer wilt heb je bijv. de iRiver 7xx/8xx/9xx serie en de iAudio 4 of 5 (of als je kleiner wilt de G3 of U2) ...... de 5 en de G3 zijn het nieuwst.
De iAudio 5 is geweldig, alleen is de speelduur van 20 uur beetje tegenvaller voor een gloednieuw model.
De iRivers hebben een betere speelduur (40 uur)
Als je het liefst een erg kleine lichte speler van goede kwaliteit wil is de iAudio G3 heel leuk (iRiver heeft geen superminispelers zoals deze), in tegenstelling tot de iaudio5 wel een lange speelduur!
Maar voordat je deze overweegt zou ik zeker even naar de Live CA-C750 kijken. Zelfde vorm en formaat en mogelijkheden, maar met kleurenscherm, TXT en JPG weergave! een ware iAudio G3-killer als dit gadget beschikbaar is.
Nadeel van deze: weinig info en ervaringen beschikbaar.
BTW de opgegeven speelduur /2 (+2) is meestal de werkelijke speelduur!
Ook hebben ze werkelijk (features-toevoegende) firmware upgrades...
Niet alleen geluidskwaliteit maar ook bijv. opnamekwaliteit is goed (line-in).
Je moet sowieso eerst bepalen of je een harddiskspeler wil (met GBs opslagruimte), dan zou ik zeker kiezen tussen de iAudio X5 en de iRiver H320. De mogelijkheden zijn bijna gelijk, maar de X5 kan ook lossless audio afspelen en ziet er veeel gelikter uit.
De iRiver H3xx heeft dan weer Digital Out... heeft de iAudio X5 weer niet dacht ik.
Beide hebben USB OTG, kan je een fotocamera direct op aansluiten bijv.
Als je een (kleine lichte) flashplayer wilt heb je bijv. de iRiver 7xx/8xx/9xx serie en de iAudio 4 of 5 (of als je kleiner wilt de G3 of U2) ...... de 5 en de G3 zijn het nieuwst.
De iAudio 5 is geweldig, alleen is de speelduur van 20 uur beetje tegenvaller voor een gloednieuw model.
De iRivers hebben een betere speelduur (40 uur)
Als je het liefst een erg kleine lichte speler van goede kwaliteit wil is de iAudio G3 heel leuk (iRiver heeft geen superminispelers zoals deze), in tegenstelling tot de iaudio5 wel een lange speelduur!
Maar voordat je deze overweegt zou ik zeker even naar de Live CA-C750 kijken. Zelfde vorm en formaat en mogelijkheden, maar met kleurenscherm, TXT en JPG weergave! een ware iAudio G3-killer als dit gadget beschikbaar is.
Nadeel van deze: weinig info en ervaringen beschikbaar.
BTW de opgegeven speelduur /2 (+2) is meestal de werkelijke speelduur!
[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 28-04-2005 19:14 ]
Verwijderd
Ja, je hebt radio en je hebt iriver radio. In mn oude mp3speler had ik alleen ontvangst als ik veel geluk heb, met mn iriver kan ik altijd alle zenders ontvangen..RoD schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:30:
[...]
Tegenwoordig heeft zon beetje elke mp3speler wel een FM tuner, je ziet er ontzettend veel cheape mp3spelers mee, niks bijzonders dus.
Hoewel in dit topic echt heel nuttige informatie staat gaat het toch op slot.
In GT is namelijk al genoeg te vinden over de verschillende iRiver spelers.
In GT is namelijk al genoeg te vinden over de verschillende iRiver spelers.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()