Advies draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15
Tot voor een paar dagen terug draaide hier een perfect draadloos netwerkje bestaande uit een Benq AWL 700 Router aan de pc van mijn vader en een AWL 400 USB-dongle in mijn eigen pc. Internet deed het hier perfect op, maar het verzenden van films tussen beide pc's was een veel te lang durende klus. Nu mij dongeltje ook geen netwerk meer ziet is het wel tijd voor iets nieuws.

ADSL komt via een Alcatel Speedtouch USB. Ik wil graag een nieuw, snel systeem (liefst 108Mbs), zodat we een tijd vooruit kunnen. ALs ik alles goed snap moet het een USB-gebeuren zijn en geen ethernet.

Iemand een idee wat voor mij in aanmerking zou komen? Heb zelf al veel rond zitten zoeken en dit lijkt me wel een goed setje: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=345&grp_id=6 samen met http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=344&grp_id=6
Volgens mij is dit een redelijk snel setje...

Alvast bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

Dropsen schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:58:
ALs ik alles goed snap moet het een USB-gebeuren zijn en geen ethernet.
Als ik alles goed snap :P zou ik gaan voor een multipc ADSL modem met twee kabeltjes naar de verschillende pc's

Of snap ik dan niet wat jij denkt te snappen, of snap ik dat wel/niet ofzo...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dropsen
Als de pc's nou naast elkaar stonden, maar er zitten twee verdiepingen tussen... 8)7
Snap je niet wat ik probeer duidelijk te maken?

Verwijderd

Als ik je een tip mag geven, gooi dat usbmodem er gewoon uit. Die dingen staan als instabiel en incompatible te boek. Ritsel ergens een tweedehands Speedtouch vandaan en hang daar gewoon een accesspoint aan :)

Ik zou geen investeringen meer gaan doen voor modems op basis van USB, ADSL2+ komt er aan en die modems kunnen gewoon geen USB-varianten meer zijn. Een ethernetgebaseerde oplossing is wat mij betreft dan ook toekomstgerichter :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

Uiteraard is het duidelijk wat je wil:

Je bent op zoek naar een snellere netwerk oplossing dan je huidige, waarbij de optie kabels niet aan de orde is. Het moet dus draadloos zijn.

Ga eens reviews zoeken op Internet of ga naar een winkel en probeer wat productinformatie te vergaren. Stel voor jezelf een lijst met mogelijkheden op (binnen je budget) en probeer op basis van de informatie een keuze te maken. Ga ook eens op zoek naar tijdschriften die testen gedaan hebben op draadloze oplossingen.

Ook nog een tip:

Mijn reactie was misschien niet helemaal "aardig" maar probeer concreet te zijn en niet met opmerkingen te komen als "ALs ik alles goed snap moet het een USB-gebeuren zijn en geen ethernet.". Jij bent ten slotte degene die iets wil !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dropsen
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:59:
Als ik je een tip mag geven, gooi dat usbmodem er gewoon uit. Die dingen staan als instabiel en incompatible te boek. Ritsel ergens een tweedehands Speedtouch vandaan en hang daar gewoon een accesspoint aan :)
:)
Is het dan misschien het slimst om nu ergens goedkoop een AWL 400 stickje vandaan te halen, zodat ik wel gewoon internet houd en dan up te graden naar een volledig nieuwe set zodra dit ook daadwerkelijk zin heeft. En dan het liefst dus geen USB maar ethernet.

[ Voor 27% gewijzigd door Dropsen op 28-04-2005 17:01 ]

Verwijderd

Dropsen schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:41:
[...]

Is het dan misschien het slimst om nu ergens goedkoop een AWL 400 stickje vandaan te halen, zodat ik wel gewoon internet houd en dan up te graden naar een volledig nieuwe set zodra dit ook daadwerkelijk zin heeft. En dan het liefst dus geen USB maar ethernet.
Dat lijkt me heel verstandig als overbrugging. Die USB-modems waren al niet geliefd wegens de vele problemen, maar ze gaan er binnenkort gewoon helemaal uit. Een aantal providers heeft er zelfs al bewust voor gekozen om geen USB-modems meer te leveren bij normale ADSL pakketten :)
Pagina: 1