Toon posts:

[PHP]Tekst opslaan en achterste voren uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic geopend omdat mijn vorige topic een andere titel heeft maar omdat mijn vraag voortkomt uit dat topic maar de titel niet juist is staat hieronder de link naar mijn vorige topic

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032154

In mijn vorige topic werd mij verteld dat het mogelijk is om een tekst file per regel uit te lezen.

Ik heb dat getest maar en het werkte.

Nu is mijn volgende probleem onstaan.

In het text bestand staan regels content deze schrijf ik naar een div. Om de paar seconde wordt de div geupdate. echter kan er ook een plaatje inzitten.(dit kan doordat ik bepaalde code replace naar een link van een plaatje). Als er dus steeds gerefresht wordt dan wordt ook dat plaatje opnieuw gedownload. Voor 1 plaatje is dat niet erg maar voor meerdere wel.

Het refreshen moet gebeuren omdat vanaf andere pc's kan er nieuwe content ingevoerd worden.

Nu had ik bedacht om te kijken wat de laatste 20 karakters zijn zijn van de "div" en die te vergelijken met de regels in het tekst bestand. En dan alleen maar de nieuwe content naar het scherm schrijven onder de oude. Nu hoef ik niet al de plaatjes te replacen meer. Ik kon nog niet zien of de plaatjes opnieuw werden gedownload.( stonden nog niet genoeg plaatjes in. Dus ging nog snel zat).

Nu wilde ik van onderaf gaan vergelijken of er nieuwe content toegevoegd is. Kan dit??

Het lukt mij niet. Dus had ik bedacht dat als ik nou de nieuwe content boven in het text bestand schrijf dan heb ik hetzelfde effect als dat ik onderaan begin. Dit werkte maar nu komt (heel logisch) de content verkeerd om (bovenste moet onder en andersom) in de div. Ik kom er niet meer uit. 8)7 Kent iemand dit probleem?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan moet je je bestand openen, inlezen, eerst het nieuwe wegschrijven en dan de oude tekst er weer onder afdrukken. Maar dat is in dit subforum al heel vaak voorbij gekomen, dus ik wil je graag even naar de search en de documentatie verwijzen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.