Wireless LAN | Wireless A/V | Bluetooth connectie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shostakovits
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:58
Beste mensen,

Mijn probleem is als volgt....

Ik gebruik thuis een Wireless netwerk (Linksys AP), een Wireless A/V systeem (Marmitek Cablelink75) en een Bluetooth USB adapter (Mycom huismerk)

Wanneer ik nu mijn Wireless A/V systeem, of m'n bluetooth aanzet, valt heel m'n wireless netwerk weg. ( Maar de verbinding staat nog steeds op 'excellent'). een ping naar m'n server werkt zelfs niet meer (Request Timed Out...)

Ik heb de 'channel' van m'n wireless AP al veranderd, maar geen resultaat. Evenals het kanaal van de Wireless A/V...

Mijn vraag: Is het mogelijk, om toch alles gelijk te kunne gebruiken? ( dus internetten en tv kijken teglijk). Of omdat alle apparaten op dezelfde frequentie draaien (2,4Ghz) dat het gewoon simpelweg NIET mogelijk is....

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Greetzzz Shossie

Verwijderd

Nee dat zal niet gaan lukken, wij hebben hetzelfde probleem in eerste instantie gehad met ons alarmsysteem + radar, driemaal raden op welke frequentie de radar zat....

Dit is hetzelfde als met bijvoorbeeld een magnetron, je kan de magnetron niet van de 2.4Ghz afschoppen en je wireless video spul ook niet. Jammer maar helaas :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Idd, zelfde probleem hier met WiFi en Wireless Baby-monitor. Monitor stoort als de pest als ik op het netwerk zit. Maar ik verlies wel geen connectie.

• shostakovits
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:58
damn...

dat wordt dus kabels trekken naar m'n 'tuinhuis' :(

Naja.. iig, toch bedankt voor het reageren :)

Greetzzz Shossie

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 16:47

Ursamajor

Astrofotograaf

Trouwens wel lekker handig dat als je op je laptop met wifi zit, je eigenlijk geen bluetooth headsetje kan gebruiken.
Heb ik zelf namelijk ook, dan werkt het een paar seconden en daarna valt het geluid weg. Weer opnieuw verbinding maken na het zelf weer verbroken te hebben...

Nu schijn je er met versie 1.2 geen last meer van te hebben, maar daar kan ik nog niet echt iets over vinden...

Gadgets FTW!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

SeatRider

Hips don't lie

Ursamajor schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:20:
Trouwens wel lekker handig dat als je op je laptop met wifi zit, je eigenlijk geen bluetooth headsetje kan gebruiken.
Heb ik zelf namelijk ook, dan werkt het een paar seconden en daarna valt het geluid weg. Weer opnieuw verbinding maken na het zelf weer verbroken te hebben...

Nu schijn je er met versie 1.2 geen last meer van te hebben, maar daar kan ik nog niet echt iets over vinden...
Helaas.

Ik had al geprobeerd Epox bluetooth 1.1 dongle samen met Logitech Mobile Freedom en met Plantronics M2500, zodra ik die twee samen gebruik dropt mijn wlan tot 5.5mbit, stoort de headset en dropt ie na een paar minuten de verbinding. Bluetooth uitzetten en je ziet in 10 seconden tijd het wlan terugspringen naar 54mbit.

Mede gesteund door deze reply, en berichten die ik elders op www las, heb ik net bij Alternate een Sweex BT 1.2 en Logitech Mobile Freedom setje gehaald. Nog steeds krijg ik deze niet tegelijk werkend met mijn Linksys wlan, zelfde symptomen als hierboven. Nu ga ik maar een Linksys Skypephone halen denk ik ...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

SeatRider

Hips don't lie

VisaRider schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:27:
[...]
Mede gesteund door deze reply, en berichten die ik elders op www las, heb ik net bij Alternate een Sweex BT 1.2 en Logitech Mobile Freedom setje gehaald. Nog steeds krijg ik deze niet tegelijk werkend met mijn Linksys wlan, zelfde symptomen als hierboven. Nu ga ik maar een Linksys Skypephone halen denk ik ...
Kwam er net achter dat mijn Linksys PCI wlan adapter een setting heeft 'bluetooth collaboration'. Die zou volgens documentatie ervoor zorgen dat ie beter omgaat met bluetooth signalen. Helaas als ik die aanzet krijg ik helemaal geen netwerk meer ... Iemand dat al eens meegemaakt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Vanmiddag kocht ik met grote verwachting een belkin bluetooth usb adapter en een logitech mobile freedom v1.2

Zou prima moeten werken, geen proleem zoals dat altijd zo mooi aan je verkocht wordt.
Helaas is het uitgelopen op een hoop frustratie in dezelfde richting als eerdere posts in dit topic.

Heel internet afgezocht... zonder succes.

Wie weet of er inmiddels uberhaupt een combinatie gelijke producten op de markt is waarmee ik zonder probleem in combinatie met mijn aanwezige machnetron :P wifi en andere zooi wel kan bluetoothen zonder problemen.. ik krijg een connection zonder probleem maar telkens na enkele seconden valt zeg maar het geluid weg! Enkel de device connection blijft maar ik kan er dus totaal niets mee.

In eerste instantie dacht ik dat mijn logitech headset niet compatible zou zijn met de v2.0 bluetooth usb adapter van Belkin maar volgens hun support gegevens is het 100% compatible met oudere bluetooth versies wat ook normaal is.

Om een lang verhaal kort te maken nogmaals mijn vraag: Welke oplossing voldoen aan mijn simpele eisen en werkt wel zonder probleem met wifi (3com) Belkin wifi router, logitech muis usb wifi stick en eventueel die magnetron en mijn dect telefoon ;) ??????

En is huidige combinatie uitgesloten van juiste werking en kan ik het beste de logitech mobile freedom of belkin bluetooth adapter terug brengen naar de winkel nu het nog kan?

Hoop dat iemand tips voor me heeft!

Vriendelijke groeten

Roy
Pagina: 1