Kee ik weet niet precies waar deze topic eigenlijk hoort maarja...
Ik heb een linuxservertje staan die het internet hier binnenhuis verdeeld. Op dat servertje heeft t/m gisteren altijd Redhat 6.2 gestaan, toen werkte alles nog goed. Ik heb daar dus gisteren Slackware 7.1 opgezet.
De instellingen van ipchains zijn nogsteeds hetzelfde maar nu kan ik ineens niet meer vanaf de andere computers in het netwerk (allemaal windoos dozen) niet meer op ftp's komen. Ik krijg met cuteftp deze foutmelding:
Kut vanaf m'n werkstation kan ik niet meer op ftp's komen
Deze foutmelding. Wel eens van gehoord?
COMMAND:> pwd
257 "/" is current directory.
COMMAND:> TYPE A
200 Type set to A.
STATUS:> Retrieving directory listing...
COMMAND:> PORT 192,168,0,2,4,239
500 Illegal PORT command.
STATUS:> Error opening data socket
Als ik het met het gewoon met de "dos" ftp doe krijg ik een soortgelijke melding. M'n ipchains scrippie stelt weinig voor en ziet er zo uit.
/sbin/ipchains -F
/sbin/ipchains -A input -p all -s 192.168.0.0/24 -j ACCEPT
/sbin/ipchains -A forward -p all -s 192.168.0.0/24 -j MASQ
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward/sbin/ipchains -F
Dat heb ik zo gedaan omdat m'n broertje en m'n vader ook aan dat netwerk hangen en ik geen zin heb om steeds poorten open en dicht te zetten als ze een nieuw proggel hebben gevonden
.
Maar heeft iemand een oplossing hiervoor want het is behoorlijk irri.
Vanaf de server zelf kan ik trouwens wel zonder problemen op ftp's komen...
Ik heb een linuxservertje staan die het internet hier binnenhuis verdeeld. Op dat servertje heeft t/m gisteren altijd Redhat 6.2 gestaan, toen werkte alles nog goed. Ik heb daar dus gisteren Slackware 7.1 opgezet.
De instellingen van ipchains zijn nogsteeds hetzelfde maar nu kan ik ineens niet meer vanaf de andere computers in het netwerk (allemaal windoos dozen) niet meer op ftp's komen. Ik krijg met cuteftp deze foutmelding:
Kut vanaf m'n werkstation kan ik niet meer op ftp's komen
Deze foutmelding. Wel eens van gehoord?
COMMAND:> pwd
257 "/" is current directory.
COMMAND:> TYPE A
200 Type set to A.
STATUS:> Retrieving directory listing...
COMMAND:> PORT 192,168,0,2,4,239
500 Illegal PORT command.
STATUS:> Error opening data socket
Als ik het met het gewoon met de "dos" ftp doe krijg ik een soortgelijke melding. M'n ipchains scrippie stelt weinig voor en ziet er zo uit.
/sbin/ipchains -F
/sbin/ipchains -A input -p all -s 192.168.0.0/24 -j ACCEPT
/sbin/ipchains -A forward -p all -s 192.168.0.0/24 -j MASQ
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward/sbin/ipchains -F
Dat heb ik zo gedaan omdat m'n broertje en m'n vader ook aan dat netwerk hangen en ik geen zin heb om steeds poorten open en dicht te zetten als ze een nieuw proggel hebben gevonden
Maar heeft iemand een oplossing hiervoor want het is behoorlijk irri.
Vanaf de server zelf kan ik trouwens wel zonder problemen op ftp's komen...