Okay dit wordt mijn eerste post hier en ik zit met een probleem waarbij ik niet meer weet wat ik moet/kan doen of waar het aan ligt. Ik heb dit op een ander forum gepost maar ook daar kon niemand me helpen dusverre. Ik zal ff het een en ander quoten.
Ik 'moet' m dus opsturen, maar dan ben ik bang dat ze over die casemod gaan zeuren en verder heb ik ook niet echt zin om mn hele (volle) harde schijf op te ruimen. Heeft iemand dus een laatste oplossing voordat ik mezelf voor de leeuwen gooi.
Ik heb gezocht @ got, vandaar dat ik achter dat prime95 gekomen ben. Maar dit gaat me boven mn petje, als iemand tot hier gekomen is met lezen, bedankt
ik hoop dat er een oplossing is.
/me begint alvast met backuppen
Toen had ik zoiets van, he, misschien is mn cpu/geheugen wel brak. Ik heb toen wat nachtjes memtest en prime95 torture test gedraaid maar niks. Geen erros, geen fouten, geen reboot en mn cpu werd op zn max 52 graden.Mijn pc loopt met spellen soms vast. En dan bedoel ik vast alsin het beeld freezed en het geluid stopt. Ik kan verder niks meer doen behalve resetknop indrukken. Nu is dit alleen zo als mijn case gesloten is. Als ik mijn case open laat dan is alles in orde. Nu heb ik dit al gehad sinds ik hem gekocht heb en ik heb er 2 fans ingebouwd. 1 in en 1 out. van ongeveer 26,5 CFM ( zegt mij vrij weinig) en het probleem leek verholpen. Alleen lijkt het nu weer terug te komen ( kamertemperatuur warmer -> zon enzo ).
Mijn vraag is: wat doe ik hieraan? en wat is het? ( videokaart lijkt me niet aangezien er geen artifacts komen en mn cpu ( AMD 64 3400+ ) lijkt me ook niet het probleem ( MBM5 geeft verder niks aan, kan ook dat mn sensor kapot is)
Moet ik een betere cpu koeler kopen ? ( zit nu een standaard AMD koeler op ) of maar meteen drastisch en watercooling schaffen. ( geld zat, ja toch) Of ligt het uberhaupt niet aan mn cooling
Specs:
Amd 64 3400+
MSI K8Neo Platinum
GRA Pixelview FX6600GT 128MB
2x 512 RAM DDR/400
HDD 200GB 7200 Maxtor
550W Voeding
DVDR LiteOn SOHW 1653S
Btw er komt ook echt een hitte uit t ding als ik voel aan de achterkant. Is er misschien een mogelijkheid om mn casefans harder te laten draaien?
Btw2. een vriend van me zegt net dat hij absoluut niet mag/kan vastlopen op cooling als je m niet geoverclocked hebt ( wat ik dus niet heb ). Ik weet t echt niet meer
Zover gaat het verhaal. Ik heb dit issue eigenlijk al vanaf dat ik m gekocht heb (februari) en dacht toen dat het aan koeling lag, heb toen 2 casefans erin gemod en mn sidepanel, en t leek eventjes goed te gaan. Maar nu gaat het van kwaad tot erger. Renderen gaat perfect, en die stresstest dus ook, alleen bij spellen hoef ik maar 4 minuten bezig te zijn of pats. Hij valt uit.Hij blijft het doen ( painkiller ) zelfst met de side open ( nu heb ik godverdomme krassen op mn casemod) heb uit absolute frustratie maar naar Gistron gebeld, waar ik hem besteld had. Moet m nu opsturen volledig gefrankeerd, verzekerd en met beschermingsspul ( waar haal ik dat vandaan ? ) Kut, dat gaat me weer onnodig geld kosten en ik ben bang dat ze over die casemod gaan zeiken: Ja sorry maar als u in uw case snijdt dan moet u ook maar de gevolgen dragen, doei. Ik zie t al gebeuren. Ik heb die casemod trouwens perfect veilig uitgevoerd, alle hardware eruit gehaald en in quarantine gezet zodat zelfst het kleinste metaaldeeltje geen hardware kon bereiken. Daarna alles met een compessor afgespoten ( de case dan niet de hardware
) en ik ben altijd uiterste voorzichtig met statisiteit
Auw hoer, moet ik mn hele schijf weer gaan opruimen zodat die gasten niet overal in gaan zitten enzo, sjezus heb ik hier geen zin in
Ik 'moet' m dus opsturen, maar dan ben ik bang dat ze over die casemod gaan zeuren en verder heb ik ook niet echt zin om mn hele (volle) harde schijf op te ruimen. Heeft iemand dus een laatste oplossing voordat ik mezelf voor de leeuwen gooi.
Ik heb gezocht @ got, vandaar dat ik achter dat prime95 gekomen ben. Maar dit gaat me boven mn petje, als iemand tot hier gekomen is met lezen, bedankt
/me begint alvast met backuppen
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 14:04 . Reden: typo ]