Toon posts:

[css] afwijkende hoogte td in IE strict mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tabel nodig voor mijn layout (nee, dat kan echt niet anders). mijn pagina staat in strict mode. ik geef de tabel een hoogte van 100%, en ik wil nu 1 td een vaste hoogte geven, en een andere td (in een andere rij) geef ik geen hoogte mee. Nu geeft IE6 de td met vaste hoogte een geheel andere hoogte dan ik heb gespecificeerd. Ik heb weleens gelezen dat de height slechts een advieshoogte voor user agents is, dus misschien ligt het daaraan. maar is er een methode om IE6 in strict mode wel de juiste hoogte te laten geven?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>strict table</title>
</head>
<style type="text/css">
    body, html {
        margin: 0;
        height: 100%;
    }
    #maintable {
        height: 100%;
        border: 0;
    }
    #maintable td#first {
        height: 50px;
        background: #fc0;
    }
    #maintable td#second {
        background: #f00;
    }
</style>
<body>
<table id="maintable" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
    <td id="first">
        aap
    </td>
</tr>
<tr>
    <td id="second">
        noot
    </td>
</tr>
</body>
</html>

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Je kunt dit eens even doorlezen: [rml][ HTML] td hoogte problemen met doctype loose.dtd[/rml]

Kort gezegd komt het er op neer dat afaik IE6 in standards mode dit nooit gaat doen zoals jij wilt.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik idd gelezen dat die hoogte recommended is. ik hoopte echter dat er misschien een of andere hack voor zou zijn, maar anders moet ik maar weer in ff met het ie boxmodel gaan werken.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Of je gebruikt een javascriptje (ben ik opzich ook geen fan van, maar heb het voor één website die ik gemaakt heb ook eens gebruikt).. of je gaat kijken of layout misschien toch niet te bewerkstelligen is zonder het gebruik van tabelletjes.

verder.. misschien is er wel een of andere hack, maar daar weet ik dan helaas nix van

[ Voor 17% gewijzigd door Sappie op 28-04-2005 14:09 ]

Specs | Audioscrobbler