[Wifi] Antenne aan PCMCIA kaartje maken

Pagina: 1
Acties:

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 14:30
Ik heb een Kobishi (don't ask :P) pcmcia wifi kaartje....
Alleen het bereik van het ding in ronduit beroerd, en daarom wil ik er een externe antenne aanmaken.
Nu heb ik het kaartje opgehaald en heb het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcbrummer/small.jpg
(Klik voor full size)
Zelf dacht ik op beide uiteinden (bij de pijltjes) een draadje aan te solderen naar een 2.5mm mono vrouwtje zodat ik de antenne ook nog kan loskoppelen...

Wat voor antenne kan ik het beste hier aan maken :? (Omni, Bi-Quad, etc)

[ Voor 18% gewijzigd door chromeeh op 28-04-2005 13:41 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

als je niet richtings gevoelig wil werken met je laptop moet het natuurlijk een omni worden.

hou er echter wel rekening mee dat de kaart is goedgekeurt op samenstel van tranceiver en antenne.

m.a.w. de aansluiting van een high gain antenne zou je wel eens over de maximale 20db heen kunnen helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:34:
als je niet richtings gevoelig wil werken met je laptop moet het natuurlijk een omni worden.

hou er echter wel rekening mee dat de kaart is goedgekeurt op samenstel van tranceiver en antenne.

m.a.w. de aansluiting van een high gain antenne zou je wel eens over de maximale 20db heen kunnen helpen.
Die kans is klein, en wat dan nog. Of iemand van de politie dat kan zien ;)

Sowieso verlies je al signaalsterkte door de kabel die er aan hangt, dus de kans dat je boven de 100mwatt uitkomt acht ik zeer klein :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
chromeeh schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:39:
Ik heb een Kobishi (don't ask :P) pcmcia wifi kaartje....
Alleen het bereik van het ding in ronduit beroerd, en daarom wil ik er een externe antenne aanmaken.
Nu heb ik het kaartje opgehaald en heb het volgende:
[afbeelding]
(Klik voor full size)
Zelf dacht ik op beide uiteinden (bij de pijltjes) een draadje aan te solderen naar een 2.5mm mono vrouwtje zodat ik de antenne ook nog kan loskoppelen...

Wat voor antenne kan ik het beste hier aan maken :? (Omni, Bi-Quad, etc)
Een antenne aan een antenne knuppen is niet zo'n goed idee. 2.5mm mono plugje al helemaal niet.

Maak eens een macrotje van de uitgang van dat ding zelf, dus waar het overgaat in de print-antenne. Daar (ergens) zul je een aftappunt moeten vinden. Daaraan monteer je een stukje goede coax met een SMA of N connector (afhankelijk van je doel)

Alle winst die je met een goeie antenne zou behalen vervalt zo'n beetje als je met brakke 2.5mm plugjes gaat werken. Dat spul is totaal niet geschikt voor 2.4Ghz.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-12 22:13
Aanvulling op hierboven:

Als je dan toch wil dat het zooitje ontkoppelbaar blijft kan je het beste een N-connector of een RP-SMA connector eraan vastmaken, als je een Omni met een RP-SMA connector bouwt kan je die ook nog gebruiken op de meest uiteenlopende wireless PCI kaarten aangezien ze bijna allemaal een RP-SMA uitgang hebben. Nadeel is WEL dat er een los draadje met daaraan de connector aan je laptop bungelt. Technokiddy heeft in zijn IBM Thinkpad 1161-253 (uit mn hoofd, niet zeker) een Intel ProWireless 2100B Mini PCI kaartje ingebouwd, 2 pigtails eraan gesoldeerd en de RP-SMA connectoren op een slinkse wijze in het laptop omhulsel geintegreerd. Je zou bijna denken dat het altijd al zo was...

Ik zal em eens vragen om een pic ervan te posten hiero :)