[Wireless] Wat is de goedkoopste manier?

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
De topic titel zegt het al: Hoe krijg ik op een zo goedkoop mogelijk manier draadloos internet.

Ik heb thuis 1 compunter staan die rechtstreeks is aangesloten op het internet, met een chello easy abbonement. Omdat ik als student zo ongeveer verplicht ben om eens in de 2 a 3 weken eens naar huis te gaan zou ik daar ook graag willen kunnen internetten zonder dat ik hiervoor mij zusje van de computer af hoef te schoppen. Aangezien mijn laptop beschikt over Wireless lijkt mij een draadloosnetwerk aan leggen de beste optie. Misschien wel niet de alles goedkoopste maar wel de meest handige.

nou is mij vraag dus wat kan ik het beste aanschaffen om draadloos te kunnen internetten. Ik heb geen Hub nodig die 500 verschillende computer draadloos laat internetten en daarnaast ook nog is 4 10/100 mbps aansluitngen heeft. Ik wil zo goedkoop mogelijk een stabiele wireless verbindingen hebben.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb je bij je ouders een ethernetmodem of USB prullaria? In het eerste geval is een cheapo wireless routertje de handigste oplossing, in het andere geval een router/modem. Je kan ook het signaal door laten geven door de compu die er al staat, maa rdan moet die dus altijd aan staan als jij wil internetten. Die routertjes komen in 99,9% van de gevallen met gewone aansluitingen; soms kan je ze sowieso niet wireless configureren.

Geen Ping, wel Pong

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50
makkelijkste oplossing: een pci-wireless kaartje en internetsharing aan... De computer van je zusje moet hiervoor aanstaan, maar dat maakt niet uit, want als ie niet aanstaat zit je zusje er niet achter en hoef je haar dus niet ervanaf te schoppen, anders staat ie aan, want je zusje zit erachter :D

Kosten: dat PCI-kaartje...

Iets netter: 2e hands wireless routertje... Kosten: laatst voor 35 euro 1 gevonden op marktplaats...

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:44
http://usa.asus.com/produ...less/wl-330g/overview.HTM

ik heb deze wireless gekocht....is ongeveer 5 bij 4 cm...en ik kom in huis tot ongeveer 15 meter bereik.....deze is makkelijk mee te sjouwe met je laptop.....

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Makkelijkst en meest simpel: USB Wireless adaptertje in je ouder's pc en internet connection sharing aan.
Kost misschien 10 euro?

• BasvanS
Hmm, ook aardig wat cheapo ideeën. Maar omdat de pc thuis uitgezet dient te worden als er even niemand op zit lijkt het me handig als deze pc niet aan hoeft te staan voor internet.

Als ik dus altijd internet wil met mijn laptop, ook als de gewone pc uitstaat. is dus de enige optie een wireless router die ook een gewoone 10/100 poort heeft voor de gewone computer. of kan ik nog iets met het ( volgens mij ethernet ) kabelmodem?
lottumracing schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:35:
http://usa.asus.com/produ...less/wl-330g/overview.HTM

ik heb deze wireless gekocht....is ongeveer 5 bij 4 cm...en ik kom in huis tot ongeveer 15 meter bereik.....deze is makkelijk mee te sjouwe met je laptop.....
Als ik deze aan wil sluiten moet ik dus ook een router hebben omdat ik anders de internet kabel van de gewone computer er uit moet halen, en dan wordt het dus toch nog vrij prijzig.

[ Voor 42% gewijzigd door BasvanS op 28-04-2005 14:05 ]

• Arnout
Nee, kabelmodems bieden doorgaans geen router/wireless mogelijkheden. Kijk eerst eens naar het type en kijk zelfs een wat rond wat er mogelijk is met dat ding.

• BasvanS
Volgens mij hebben we een standaard motorola modem van UPC, niet veel extra opties dus.

Op mijn (studenten)kamer maak ik gebruik van een Linksys WRT54G Wireless Router Access Point.
Het apparaatje kost echter wel rond de 60 euro. Te duur en moet goedkoper kunnen denk ik.
Wat is een goedkoper, en simpeler alternatief. Zelfs een max. snelheid van 11 mbps is ok.

• Arnout
Je komt toch uit op een wireless router met 1 of 4 utp uitgangen voor de vaste pc. Ik denk dat je voor zo'n 30-40 euro kwijt bent.

• BasvanS
Wat is een goedkoper alternatief voor linksys, of heeft linksys ook eenvoudigere wireless routers?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Deze lijkt me wel wat, €29 :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.minnaar/lwas95.jpg
Sitecom wireless broadband router 11Mbit met 4 10/100Mbit poorten en een RJ45 uplinkpoort.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• BasvanS
Dan ga ik denk ik liever voor Deze bij mycom.
Of is dit flutspul?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach gewoon meer van hetzelfde ....

je wou toch goedkoop of nie ?

zal best wel werken hoor. ik heb oko een el cheapo van 25 pleurotjes
imho perfect werkend

Iperf

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
guppie15 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:29:
Of is dit flutspul?
Flutspul ja.
Maar ga er maar vanuit dat dat alles is in die prijsklasse. Als je dan toch niet meer wilt uitgeven zou ik deze nemen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Speedy-Andre schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:50:
Deze lijkt me wel wat, €29 :P

[afbeelding]
Sitecom wireless broadband router 11Mbit met 4 10/100Mbit poorten en een RJ45 uplinkpoort.
Heb ik ook, leuke dingetje... als je er maar niet van gaat verwachten dat het een 3com in kwaliteit is. Maar voor een simpele connectie... goed genoeg! Helaas geen WPA maar... oh wel!

There is no place like ::1

• juultje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 09:34
Of is dit flutspul?
Prima spul voor gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik, heb 'm zelf ook gehad.
Had wat verder in de tuin zelfs beter bereik ermee als met m'n huidige Linksys.. :X

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:44
Of is dit flutspul?
Zeker weten voor een 54Mbps gaan....11Mbps gaat door 2 muurtjes heen en dan is het op....en continu wegvallende verbinding....en voor dezelfde prijs al zeker....11mbps ga je spijt van krijgen....
Pagina: 1