Toon posts:

[Asus wl 500G] 'Kan geen draadloze netwerken vinden'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds januari deze wireless router, tot nu toe alleen maar lof. Een geweldig kastje!

Toen ik vanmorgen mn nest uit kwam en mn laptop opstarte vond hij mn netwerk niet. Volgende stappen ondernomen;

- Router gecontroleerd op power
- Laptop reboot
- Netwerk handmatig vinden
- Router power reset
- Router reset
- Router opnieuwe instellen
- Radio signaal router uit en weer aan

Het frapante is dat de knopjes 'Power', 'Air' en 'Wan' gewoon branden. Wat er op zou moeten duiden dat er een signaal wordt verspreid.

Tijdens het gekloot met de router is 1 x mn netwerk voor enkele sec weer zichtbaar geweest, maar viel meteen weer weg....

Iemand enig idee hoe of wat? Zou hij hardware matig kapot zijn??

Zo ja, contact opnemen met Asus??

Verwijderd

Kan je eens met netstumbler kijken of hij wel signalen de lucht in gooit? Het kan ook zijn dat je WZC om de een of andere reden aan het bokken is. Maar dan ziet netstumbler je netwerk normaal gesproken nog wel :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 08:18
Zelfde probleem gehad bij mijn schoonouders waar ook een WL-500G draait.
_Alles_ geprobeerd, maar nogo. Netstumbler zag dus ook niets meer. Ik dacht op een gegeven moment echt dat het hardware in mijn laptop was. Laptop een dag uit gehad, dag er na gaan als een tierelier, week later weer hetzelde. Totally at random, geen idee wat het veroorzaakt, en wat het oplost. Nu ik weer op mijn eigen stek zit (zat daar tijdelijk), met mijn eigen setup, werkt alles hartstikke vlekkeloos.

Verwijderd

installeer hem eens helemaal opnieuw.
Kijk eens of het probleem op www.chupa.nl bekend is, daar kom je lotgenoten tegen... mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Was even een weekje turkije, probleem aan de kant gezet. Kom thuis, Wireless werkt weer.... MAAR. hij gooit mij er om de paar minuten weer uit.... en verbind meteen weer automatisch. Tevens is het zo dat, wanneer zowel laptop als router niet bewegen, het ene moment ik een zeer goede verbinding heb en het andere moment een zeer lage.... ja whatever. Ik wordt er ziek van.

Ik had ASUS gebeld, ze vertelde me dat ik gewoon terug naar de winkel moet. ff een nieuwe halen. Dus ik ga maandag maar even proberen een andere te krijgen!