menu moet zich automatisch aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• JoeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik wil een menu maken dat zich automatisch aanpast aan de html pagina's die beschikbaar zijn.

Dus als er een pagina toegevoegd word of verwijderd moet die automatisch toegevoegd of verwijderd worden in het menu. Ook moet het menu het verschil zien tussen 'hoofd' pagina's en onderliggende pagina's.

Kan iemand mij advies geven wat de beste manier is z'n menu te maken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Tsja zal toch iets serverside worden denk ik. PHP, ASP zoiets

Roomba E5 te koop

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

In welke taal schrijf je het?

In de meeste scriptalen kun je toch wel kijken of een pagina (bestand) bestaat. Zoja dan bouw je toch gewoon het menu op a.d.v. de resultaten van het opvragen van de pagina bestanden.

[ Voor 77% gewijzigd door pjvandesande op 28-04-2005 12:59 ]

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
1. verkeerde forum
2. verkeerde topictitel
3. wat bedoel je, je wilt iets van php/asp om te kijken wat laten zien moet worden ???

• JoeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03-2023
Heb al wat ervaring met php, misschien dhtml?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Pagina's wegschrijven in xml bestand, mapstuctuur bekijken, opslaan in database... er zal zat mogelijkheden...

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Je moet je site baseren op een database als je dat wil. Althans, 'moet', het is de meest voor de hand liggende optie. Ga eens kijken op mysql.com en php.net. Ik denk dat je nog een lange weg te gaan hebt als je dit zelf wil bouwen. :+ Succes!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je DHTML wilt, dan zit je verkeerd. Clientside zaken horen in Webdesign & Graphics.
Je zal toch met PHP aan de gang moeten.
Echter, in deze vorm, met zo weinig informatie en zo weinig aantoonbare zelfwerkzaamheid gaat het topic dicht :)

Zie P&W FAQ - De "quickstart" voor de voorwaarden die nodig zijn voor een topic, waar anderen ook wat mee kunnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 28-04-2005 13:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat voor menu? Waarin? In een HTML pagina? In HTML opgebouwd? Dynamisch gegenereerd vanuit PHP? Javascript misshien? Hoe maak je die pagina's? Vanuit een CMS? met de hand?
Daarbij komt: wat voor idee heb je zelf? Wat lukte daar niet mee? etc.

Need waaaaay more input. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor hoe we een topicstart zouden willen zien.

Daarbij komt ook nog dat javascript in HTML in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting thuishoren.

Mocht je een nieuw topic willen openen dan is dat prima, maar let daarbij dus wel op de quickstart als je in Programming & Webscripting een nieuw topic opent of als het in Webdesign & Graphics let dan op het beleid daar.

edit: Zo dan, spuit 11, 12 en 13 zijn me al voor geweest ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 28-04-2005 13:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.