Toon posts:

[OS X]: Probleem met Afspelen .avi bestanden in Quicktime7

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Mac OS X Panther (10.3.0-10.3.9) had ik geen enkel probleem met het aspelen van .avi bestanden in Quicktime 6.5, omdat ik een aantal plugins (waaronder divx, xvid, enz.) had gedownload en geplaatst in de map Macintosh HD/Bibliotheek/Quicktime. Dit zorgde ervoor dat ik geen alternatieve players zoals mPlayer en VLC player hoefde te gebruiken
Nou heb ik vanochtend mijn Mac geupgrade naar Mac OS X Tiger (10.4) en waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden. Quicktime 7 ondervindt op mijn Mac, problemen met het afspelen van .avi bestanden. De .avi bestanden worden in Quicktime 7 afgespeeld met een stotterende/schokkerig effect, waardoor het afspelen niet soepel verloopt en fracties van vertragingen vertoond. Ik heb geprobeerd om één voor één de Quicktime plugins er uit te halen om te zien of er een incompabiliteit (botsing) was tussen een bepaalde plugin en het afspelen van .avi files. Maar tevergeefs, geen oplossing. Zijn er misschien meer mensen met dit probleem en heeft iemand er een oplossing voor, want ik wil mijn .avi bestanden gewoon lekker in Quicktime afspelen ipv die alternatieve players....
Alvast bedankt...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Downgraden naar Panther en wachten totdat Tiger officieel uitkomt. Misschien komen ze dan wel met een oplossing daarvoor. ;)

Maar je kan Quicktime 6.5 toch gewoon erop zetten?

[ Voor 20% gewijzigd door LoeiOrdinair op 28-04-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:48:
Downgraden naar Panther en wachten totdat Tiger officieel uitkomt. Misschien komen ze dan wel met een oplossing daarvoor. ;)

Maar je kan Quicktime 6.5 toch gewoon erop zetten?
downgraden of Quicktime 6.5: nee, ik ga niet lager... ik moet een oplossing vinden, want ik kan niet eeuwig in Quicktime 6.5 blijven toch....

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:22:
[...]

downgraden of Quicktime 6.5: nee, ik ga niet lager... ik moet een oplossing vinden, want ik kan niet eeuwig in Quicktime 6.5 blijven toch....
Waarom niet? Waarom zou je naar 7.0 moeten upgraden als 6.5 al perfect werkt :?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:23:
Die is in de categorie "waarom komt Apple in godesnaam met OS X Tiger als OS X Panther ook zo perfect zou werken.. en dan krijg je nog Quicktime 7.0 er bij terwijl 6.5 ook perfect werkt" Sja wat doen we eigenlijk met computers, zonder ging het toch ook goed?

@TS, ik heb bij mij geen problemen met AVI afspelen in QT7. Ik vind het zelfs allemaal een stuk soepeler gaan. Heb je geen exotische codecs nog geinstalleerd staan die wellicht niet QT 7 compatible zijn?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:23:
[...]

ik upgrade niet, dat doet Tiger vanzelf als je van panther naar tiger upgrade...
OzBoz schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:42:
@TS, ik heb bij mij geen problemen met AVI afspelen in QT7. Ik vind het zelfs allemaal een stuk soepeler gaan. Heb je geen exotische codecs nog geinstalleerd staan die wellicht niet QT 7 compatible zijn?
ozboz, wat voor codecs heb jij allemaal in je Macintosh HD/Bibliotheek/Quicktime map?... :7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 17:04 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:01:
ozboz, wat voor codecs heb jij allemaal in je Macintosh HD/Bibliotheek/Quicktime map?... :7
- DesktopVideoOut
- 6x DVCProHD
- FCP Uncompressed 422
- LiveType

Volgens mij is dat het, magertjes hè :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:41:
[...]

- DesktopVideoOut
- 6x DVCProHD
- FCP Uncompressed 422
- LiveType

Volgens mij is dat het, magertjes hè :)
ik denk niet dat het daaraan ligt, want de codecs die jij opnoemt zijn van Final Cut Pro.....

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik gebruik zelf geen quicktime voor divx en xvid maar VLC. Maar VLC crashed om de haverklap bij mij. Heb nu net Tiger erop staan.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En anders gebruik je MPlayer. Bovendien vind ik dat je best wel bij Apple mag gaan klagen met je developer build. Daar ben je tenslotte voor als Apple Developer Member (de enige manier waarop je op dit moment legaal in het bezit kunt zijn van Tiger).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:58:
En anders gebruik je MPlayer. Bovendien vind ik dat je best wel bij Apple mag gaan klagen met je developer build. Daar ben je tenslotte voor als Apple Developer Member (de enige manier waarop je op dit moment legaal in het bezit kunt zijn van Tiger).
heb ik al gedaan, maar ze zeggen bij Apple dat divx en avi officieel geen Quicktime formaat is...
dus heb ik even bij DIVX aangeklopt en zij zullen de divx plugins updaten...

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Verwijderd

Ik heb zelf ook Mac OS X Tiger, inmiddels, en ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. Als je bij DivX.com de gratis decoder (versie 5.2.1) opnieuw download en installeert, is het probleem opgelost, althans, bij mij wel. Laat je nog even weten of het je gelukt is? Succes!
Pagina: 1