Toon posts:

Netwerkadres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in te loggen op een VPN op school.... Hierbij moet ik inloggen met naam en wachtwoord... als ik dit doe dan logt mijn laptop in op het netwerk... de verbinding is dan goed opd at moment, maar de draadloze netwerkverbind (dus die van mijn WLAN kaart) die tussen netwerkverbindingen staat geeft aan dat er geen verbinding is (er staat een rood kruis). Als ik dan verbinding herstellen doe dan blijft dat proces haken op (netwerkadres verkijgen). Na enkele minuten valt dat stil en dan valt mijn internet ook weg. Ik heb dus niet bepaald een stabiele verbinding, terwijl ik wel een goede signaalsterkte heb.

Ik heb de systeembeheerder al gevraagd wat het probleem kan zijn, maar die heeft ook geen idee (lekker nuttig die systeembeheerders...:S )

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

Het is mogelijk dat de VPN software controle neemt over je netwerkverbindingen om het risico van piggybacking te voorkomen. (bijvoorbeeld: iemand gebruikt terwijl je VPN sessie openstaat jouw draadloze netwerk om via jouw pc op het netwerk van je school te komen).

Maarja! Aangezien de info die je post extreem karig en buitengewoon onduidelijk is zullen we daar niet achter komen!

[ Voor 4% gewijzigd door neh op 28-04-2005 12:36 ]

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

grote kans dat er inderdaad een policy gepushed wordt naar je pc die het een en ander dichtzet. (lees vrijwel alles) welke software gebruik je

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de service pack 2 software van windows xp, heb verder een msi 54mbs wlan card.

Denk nie dat er andere mensen via mijn verbinding op het netwerk proberen te komen... ik was de enige binnen het bereik van het netwerk... de vpn daar word nog niet zoveel gebruikt.

Zouden nieuwe drivers kunnen helpen?