Toon posts:

[car hifi speakers] keuzen uit 2 toppers: RF en Kicker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is weer zover!
Was het een poos geleden dat ik advies nodig had voor mijn Alfa 33. Is het nu mijn Vectra B die een kleine modificatie ondergaat :9~ .

Heb veel zitten kijken meten en doen. Maar dit is wat er tot nu toe zal gebeuren:

In de hoeden plank achter zitten 2 ovale hoeden plank speakers (JBL GTO-935) . In de 2 achter deuren, komen 2(1 per deur he, we gaan het niet te gek maken :+ ) speakers. Hoeveel cm ze zullen zijn, ben ik nog niet helemaal over uit, als standaard zitten er nu 10 cm. speakers is. En in de deuren voor gaan er 16.5 cm speakers komen. Heb al een 165mm adapter besteld die zal een van deze dagen hier zijn.

Nou ga ik beginnen met de speakers die in de voordeuren komen. Ik wil hier gewoon een goed geluid uit hebben, want net zoals in de FAQ staat "het geluid moet van voor komen", Op dit moment is mijn oog gevallen op 2 toppers, beide er goed, alleen welke nou beter is, of meer aan te raden is voor mijn muziek smaak. Is dus echt heel moeilijk te vinden.

- Rockford Fosgate T162C Coax
- Kicker K65.2 Compo set

Ik begrijp dat die Rockford een subliem geluid geeft, las alleen wel ergens dat hij niet erg hard gaat, maar in hoeverre dat klopt weet ik niet. Deze zijn wel coax, dus ik mis de losse tweeters.
En ik las dat die Kicker een zeer goede woofer technologie ingebouwd heeft, maar ook nog eens zeer helder is. Maar die woofer wil nog weleens de boel overstemmen, waardoor er te veel bass in je nummer zit, dan dat je eigenlijk wil. Maar daarbij is het wel een compo set, dus kan ik de tweeters zo plaatsten dat ik niets van de hoge tonen mis.
Hierbij trouwens even mijn muziek smaak, deze varieert nog al, maar grotendeels is dit Rap/R&B/HipHop. Het is wel zo dat regelmatig "pietje" langs komt met zijn nieuwe Hakkuh&Zagen deel 908. En dat is natuurlijk ook wel leuk om "geweldig te horen".

Nou zullen de meeste zeggen ga eens langs bij een winkel, daar kan je het luisteren, dat klopt ook, heb alleen niet zo gauw een winkel kunnen vinden waar ik beide kan beluisteren.

Tevens wees allen niet bang dat ik deze speakers koop, en ze niet volledig zal benutten. Er komt ook nog een 6 kanaals versterker. Waarschijnlijk AudioBahn, maar dat komt allemaal later nog, eerst de speakers goed hebben, en dan daarna alles in 1 x inbouwen. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 13:04 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zonder ook maar naar het merk te kijken (zit sws wel snor); ga voor een compo set.

Wise enough to play the fool