[flash card] foto's over elkaar ervaringen mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Een tijd terug heb ik een Kingston ultraspeed 512mb kaart gekocht. Na enige tijd in mijn Canon 300D er foto's mee geschoten te hebben begon het ding kuren te vertonen.. Eerste angst was natuurlijk de camera is stuk maar na het plaatsen van de oude 256mb kaart bleek dit niet het geval te zijn. Probleem na ongeveer 10 foto's gaan de foto's door elkaar staan. Contact met Kingston is in ieder geval erg fijn gegaan de kaart is nu onderweg met een RMA en replacement wacht al tot de defecte kaart binnen is.
Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 18:41

TheBorg

Resistance is futile.

Wat bedoel je met "door elkaar staan"?

Verwijderd

Denk dat hij bedoelt het verschijnsel wat je op film ook wel eens hebt, dat er op je rolletje bij het afdrukken 2 foto's over elkaar heen staan, je ziet duidelijk 2 beelden in een foto.

Wist alleen niet dat dat ook bij een memory card voor kon komen, omdat er niets bewegbaars inzit, bij een film kan ik me het nog voorstellen, omdat de film transport misschien niet goed gegaan is.

Verwijderd

klinkt als een foutje in je FAT, ben benieuwd hoe ze het oplossen bij kingston! (heb zelf ook kingston CF :P)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

Een vriend van me had dat probleem ook. Heel vreemd. Ook met CF maar dan met een Canon A75.

Groetjes, FaceDown.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
inderdaad kreeg ik het verschijnsel van 3 of meer foto's die tot 1 foto geprakt werden. Ik dacht eerst mijn camera is stuk maar gelukkig niet. Kingston lost het op door een nieuwe kaart op te sturen zodra ze de defecte binnen hebben. Daarom is die levenslange garantie op die kaarten ook erg fijn :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Formateerde je de kaart wel elke keer opnieuw?
Als je steeds alleen kiest voor "alle foto's wissen" raakt je camera nogal snel in de war.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
zelfs na format werkte het niet ook de card reader liep bij foto 10 ongeveer compleet vast zo erg dat ik em uit de usb hub moest trekken erop nieuw in moest doen zodat de reader weer herkent werd. de andere kaart werkt 100% goed. zal wel maandag product geweest zijn geen idee denk ook niet dat ik dat ooit te horen krijg trouwens.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
update.

Kingston heeft keurig een rma formulier per e-mail gestuurd en nadat ik de kaart opgestuurd had heb ik keurig een splinternieuwe gekregen die het wel goed doet tot nu toe. Ik moet zeggen de service bij Kingston is erg goed zoals ik het ervaar tenminste. Hopenlijk is dit een einde aan foto's over elkaar heen geschreven

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kingston leverde toch ook levenslange garantie :D?
of was dat alleen op RAM-geheugen?

Home Assistant Configuratie V&A

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46
BiG-GuY schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:09:
Kingston leverde toch ook levenslange garantie :D?
of was dat alleen op RAM-geheugen?
Volgens mij "maar" 5 jaar. Dane-Elec 10 jaar.

Onee, Kijk hier maar

[ Voor 24% gewijzigd door MortalPiso op 07-05-2005 10:15 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Kingston leverd inderdaad Long Live Garantee. Dus met defecte apparatuur zoals Flash cards kun je gewoon technical support mailen daar en zij mailen je dan een RMA formulier als je de noodzakelijke gegevens aangeleverd hebt. Je hoeft dan alleen nog hun adres op de envelop te zetten en op te sturen met het RMA formulier erbij. Dan krijg je via UPS een pakketje in huis :)
Pagina: 1