Ik heb een domeinnaam die op poort 80 via NAT naar een interne webserver gaat. Deze draait Windows 2003 met IIS met DNS en WINS. Nu heb ik ook nog een simpele Linux (voor oude PHP sites) webserver staan waar ik 2 subdomeinen naartoe wil forwarden. Intern werkt het forwarden perfect via een DNS en WINS Host entry (entry tweedewebsite=192.168.1.12 in DNS en WINS) naar het andere IP nummertje, extern blijft hij naar het hoofddomein gaan en slaat dus de childbenaming over.
====== example =====
www.domeinnaam.com / tweedewebsite.domeinnaam.com
-- externe ADSL ip -->
Router - 192.168.1.1 (ADSL router)
-- port 80 -->
Server 1 - 192.168.1.11 - Windows 2003 server (IIS, AD, DNS, WINS, SQL)
-- tweedewebsite.domeinnaam.com forward -->
Server2 - 192.168.1.12 - Debian Linux (Apache, MySQL)
=============================
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en of het uberhaupt mogelijk is om dit te laten werken met mijn ADSL modempje? Misschien een probleem dat DNS server niet goed ingesteld staat bij de tweede server (bedenk ik me net; staat nu op de router inplaats van de 192.168.1.11)?
====== example =====
www.domeinnaam.com / tweedewebsite.domeinnaam.com
-- externe ADSL ip -->
Router - 192.168.1.1 (ADSL router)
-- port 80 -->
Server 1 - 192.168.1.11 - Windows 2003 server (IIS, AD, DNS, WINS, SQL)
-- tweedewebsite.domeinnaam.com forward -->
Server2 - 192.168.1.12 - Debian Linux (Apache, MySQL)
=============================
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en of het uberhaupt mogelijk is om dit te laten werken met mijn ADSL modempje? Misschien een probleem dat DNS server niet goed ingesteld staat bij de tweede server (bedenk ik me net; staat nu op de router inplaats van de 192.168.1.11)?
"The only true wisdom is in knowing you know nothing." - Socrates