HD-format onder SuSE 7.0?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Ok, format onder dos heb ik wel door :P :P

maar... nu nog onder linux... heb SuSE 7.0 geinstalleerd op een schijf, en wil er nu nog een schijf bijprikken... De eerste schijf is geformatteerd als ext2, maar wat moet ik nu met de 2e?
Ik heb van iemand gehoord dat ik het best ReiserFS moet formatteren? Klopt dat? En hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobike
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 07:49
Je kan gewoon via "yast" de schijf formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 18:11
Eerst ff partitioneren met cfdisk,

en dan met makefs (of iets in die orde van grote de partitie formatteren) :7

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05-2024
Of makefs.ext2 dan maakt-ie er meteen ext2 van. Bij makefs moet je dat nog apart opgeven volgens mij. En er is ook een optie om hem meteen even naar bad blocks te laten zoeken. Zeg maar wat de format onder dos standaard doet, en waardoor het normaal zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 11 januari 2001 10:49 schreef vink het volgende:
Of makefs.ext2 dan maakt-ie er meteen ext2 van. Bij makefs moet je dat nog apart opgeven volgens mij. En er is ook een optie om hem meteen even naar bad blocks te laten zoeken. Zeg maar wat de format onder dos standaard doet, en waardoor het normaal zo lang duurt.
Nieuwere versies, gaan ervanuit dat je de default (ext2) bedoelt als je niks meegeeft hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Met ReiserFS is de maximale bestandsgrootte wat hoger :)
Standaard gaat er maximaal 2Gb in een file, en met ReiserFS kan je grotere files opslaan ook schijnt het iets sneller te zijn.
Das wel prettig als je gaat videobewerken. Omdat een raw filmpje van een uur al snel 5GB is.

Voor die grote files moet je wel nog ergens iets tweaken maar daar kan je vast wel wat howto info over vinden op het internet.

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Just use Yast! B-)

www.nanon.nl

Pagina: 1