Toon posts:

Remote Windows Services Beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ola,

Ik ben op zoek naar een tool om Windows services op afstand mee te beheren. Het liefst dat deze te starten is via de commandline zodat we deze kunnen koppelen aan VNC Admin. Iemand aanraders?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met 'net start' en 'net stop' kan dit. Is command-line, en bovendien standaard :)

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:30:
Met 'net start' en 'net stop' kan dit. Is command-line, en bovendien standaard :)
Ik ben even aan het brainen :)

Maar hoe is dit koppelen aan een ander systeem. Volgens mij beschikt "net"niet over de mogelijkheid om dit remote te doen?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-04 08:44
Maak een console aan via mmc waarmee je de services opent. Sla deze op in de winnt directory (of in ieder geval een dir die in je path staat) en je kunt deze via de commandline openen met jouwbestandsnaam.msc

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Maar hoe is dit koppelen aan een ander systeem. Volgens mij beschikt "net"niet over de mogelijkheid om dit remote te doen?
Ik dacht dat je dat met VNC admin kon doen, maar goed.

Rechtsklikken op 'deze computer', kiezen voor 'beheren'. Via het menu 'actie' kun je verbinden met een andere pc, en daar oa de services starten/stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:39:
Maak een console aan via mmc waarmee je de services opent. Sla deze op in de winnt directory (of in ieder geval een dir die in je path staat) en je kunt deze via de commandline openen met jouwbestandsnaam.msc
Hier hebben we ook aan gedacht maar we beheren bijna 1200 systemen en om voor ieder systeem een aparte management console aan te maken is ook geen optie.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om via de command line aan te willen geven dat je met bijvoorbeeld mmc.exe de management console van computer met het ip addres xxx.xxx.xx.xxx wilt openen. Misschien dat MS dit niet documenteert omdat deze informatie verkeerd gebruikt kan worden door virus ontwikkelaars etc

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:40:
[...]

Ik dacht dat je dat met VNC admin kon doen, maar goed.

Rechtsklikken op 'deze computer', kiezen voor 'beheren'. Via het menu 'actie' kun je verbinden met een andere pc, en daar oa de services starten/stoppen.
Jup we maken gebruik van VNC Admin. Maar VNC Admin kan ook direct verbinden met services waaronder FTP, een webserver, MSTSC. Hier willen we graag de management console met de services module aan toevoegen

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12
Probeer PSEXEC van Sysinternals eens.

psexec \\machine net start service

Verwijderd

Welke versie van windows hebben we het hier over?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een topic is genoeg, laten we maar in het eerste topic [rml][ MMC] Command Line Options of parameters voor MMC[/rml] verder gaan. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.