Toon posts:

Cinema Display + VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu die schermen gezakt zijn in prijs zou ik mij een 20" cinema display willen aanschaffen... die ik ook wel met mijn notebook zou willen verbinden om het beeld te klonen. Deze heeft echter een VGA aansluiting en geen DVI. Kan dat? Het is een XP machine. En als ik bij de resoluties kijk kan ik deze op 1600 x 1024 zetten, maar niet op de 1680 x 1050 van het cinema diplay.
Wil dat zeggen dat ik niet moet rekenen op dit scherm en op zoek moet naar een lelijk alternatief? :|

Verwijderd

De resoluties die je kan kiezen hangen af van de 'driver' die Windows voor de huidige monitor heeft. Je huidige widescreen notebook scherm kan blijkbaar niet meer aan dan 1600x1024. In de handleiding van je notebook staat waarschijnlijk wat de maximale resolutie is die de videokaart over de VGA uitgang kan gooien (Zeer grote kans dat dat groter is dan 1600 x 1024).

Apple zelf heeft een DVI naar VGA converter te koop, welke maar 19 Euro is.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hoewel de ACD een DVi uitgang heeft, zit er waarschijnlijk een DVi naar VGA verloopstukje meegeleverd. Anders kan je die weinig geld bij een pcboer halen.
De resolutie die jij aangeeft, is de max. die jou beeldscherm aan kan. Als je de ACD er aanhangt, dan krijg je gewoon de resolutie die Apple ook aangeeft.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:38:Apple zelf heeft een DVI naar VGA converter te koop, welke maar 19 Euro is.
is dat niet precies verkeerd om? Deze is om een DVI-computer op een VGA-monitor aan te sluiten, en hij zoekt een stekker om een VGA-computer op een DVI-monitor aan te sluiten... of maakt dat niet uit qua stekkers (mannetje/vrouwtje)?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:38:
De resoluties die je kan kiezen hangen af van de 'driver' die Windows voor de huidige monitor heeft. Je huidige widescreen notebook scherm kan blijkbaar niet meer aan dan 1600x1024. In de handleiding van je notebook staat waarschijnlijk wat de maximale resolutie is die de videokaart over de VGA uitgang kan gooien (Zeer grote kans dat dat groter is dan 1600 x 1024).

Apple zelf heeft een DVI naar VGA converter te koop, welke maar 19 Euro is.
Aan die converter heeft de TS niet veel. Daar gaat het er juist om dat de kaart een DVI uitgang heeft (met 4 VGA polen erin (4 pins rondom het rechte "streepje") en waar je een VGA monitor op kan aansluiten. Nu gaat het om een VGA out.

Een DVI monitor KAN simpelweg niet op een VGA monitor!!
Sterker nog: een VGA monitor kan in principe ook niet op een DVI poort, maar er zitten dus gewoon analoge pins in die het signaal als VGA versturen. Wat de converter doet is niets anders dan gewoon de stekker aanpassen. Het signaal blijft hetzelfde. Er zijn ook videokaarten op de markt met "pure" DVI poorten waar je dus geen converter op kan zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 28-04-2005 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed lees bestaat er wel zoiets als DVI (videokaart) -> VGA (scherm), maar niet VGA -> DVI, of heb ik dat nu fout?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

VGA -> DVI converters bestaan wel, maar ze zijn verschrikkelijk duur.
Er moet dan namelijk actief geconverteerd worden van een analoog naar een digitaal signaal, en daar is meer voor nodig dan alleen een stekkertje.

Een voorbeeld van een kastje dat jij bedoelt is deze VGA->DVI converter.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
dawuss schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:20:
VGA -> DVI converters bestaan wel, maar ze zijn verschrikkelijk duur.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de brakke kwaliteit die dit met zich mee brengt.
Als ik jou was zou ik lekker kijken naar een andere monitor die wel een gewone VGA aansluiting heeft en eventueel voor de toekomst een DVI.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Hmja... geen cinema display dan :(

Toch bedankt...

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-- toch niet :) --

[ Voor 92% gewijzigd door IceOnFire op 28-04-2005 16:42 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kijk eens naar een Dell 2005fpw, die gebruikt hetzelfde display als de 20" cinema van Apple, maar is een stuk goedkoper, heeft een stuk meer aansluiting en een ingebouwde A->D convertor.
http://www.engadget.com/entry/1234000020041567/

Hij heeft alleen niet zo'n mooi uiterlijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Waar haal jij Dell's vandaan :? Ik zie op dell.nl hem echt voor 820 euro, incl bezorgen is het zelfs 824,67 euro :P Dus ze zijn nagenoeg even duur.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

O.D.Smolik schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:16:
Waar haal jij Dell's vandaan :? Ik zie op dell.nl hem echt voor 820 euro, incl bezorgen is het zelfs 824,67 euro :P Dus ze zijn nagenoeg even duur.
Ik praat alleen maar Amerikaanse websites na.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Uberprutser
Maar dat bespaard weer die +/- 400 euro voor een brakke A->D converter...
Denk idd dat dit de beste deal is die er is op het moment als je een mooi 20" scherm wilt.
De 24" heeft ook een VGA en een DVI aansluiting, mocht je dat willen weten (staat alleen niet meer op de Dell site :?)

[ Voor 61% gewijzigd door Uberprutser op 28-04-2005 17:52 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Of je een computer met enkel een VGA uitgang op een scherm met DVI ingang kan aansluiten hangt sterk af van het type DVI ingang. In principe zijn er drie versies
DVI-A: Dit is hoewel de naam anders doet vermoeden een analoge aansluiting
DVI-D: Dit is de pure DVI aansluiting en vereist een aparte analoog/digitaal converter
DVI-I: De redelijk vaak gebruikte mengvorm die zowel analoge als digitale aansluitingen toestaat.

De vraag is dan ook wat voor aansluiting de Apple schermen hebben, maar aangezien het mogelijk zou moeten zijn om een oude Powermac met ADC aansluiting (analoog) op een Cinema Display aan te sluiten verwacht ik de DVI-I versie. Maar eerst maar eens goed navragen bij de Apple verkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok... ik zal morgen, als ik even tijd heb, eens informeren bij mijn apple shop wat voor aansluiting er precies op zit. Ik zal het hier dan wel posten.

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:30:
Of je een computer met enkel een VGA uitgang op een scherm met DVI ingang kan aansluiten hangt sterk af van het type DVI ingang. In principe zijn er drie versies
DVI-A: Dit is hoewel de naam anders doet vermoeden een analoge aansluiting
DVI-D: Dit is de pure DVI aansluiting en vereist een aparte analoog/digitaal converter
DVI-I: De redelijk vaak gebruikte mengvorm die zowel analoge als digitale aansluitingen toestaat.

De vraag is dan ook wat voor aansluiting de Apple schermen hebben, maar aangezien het mogelijk zou moeten zijn om een oude Powermac met ADC aansluiting (analoog) op een Cinema Display aan te sluiten verwacht ik de DVI-I versie. Maar eerst maar eens goed navragen bij de Apple verkoper :)
Ik kan je vertellen dat ie ALLEEN digitaal pakt en GEEN analoog.
ADC is ook een digitale aansluiting; als je een DVI scherm wilt aansluiten op een ADC Mac heb je een Belkin extractor van een paar tientjes nodig die het digitale signaal uit de ADC trekt en doorsluist naar de DVI connector.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 28-04-2005 23:15 ]

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:13:
[...]
Ik kan je vertellen dat ie ALLEEN digitaal pakt en GEEN analoog.
Dus een Cinema 20" aan een iBook G4 (met screenspannings hack) gaat ook niet werken?

Verwijderd

Zie de website van Apple:
Systeemvereisten
Eén van de volgende configuraties:
  • Power Mac G4 of G5 met minimaal een NVIDIA- of ATI Radeon 7500-videokaart en Mac OS X versie 10.2.8 of hoger
  • PowerBook G4 met DVI-poort en Mac OS X versie 10.2.8 of hoger
  • Windows-pc met videokaart die ondersteuning biedt voor DVI-poorten met volledige single-link digitale bandbreedte en die tevens de VESA DDC-standaard voor plug-and-play-configuratie ondersteunt.

• Uberprutser
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:33:
[...]

Dus een Cinema 20" aan een iBook G4 (met screenspannings hack) gaat ook niet werken?
Nope (kan wel maar doe maar niet vanwege de al eerder vermelde brakke kwaliteit).

Pagina: 1