Toon posts:

[??] Partitiegrootte - anders indelen, dan PC sneller?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Niet echt een probleem, maar wie kan me helpen aub:

Ik heb een harde schijf van 80GB verdeeld in 3 partities.
1 van 45GB de C-, 1 van 27GB de D- en 1 voor de overschot de E-partitie.
Nu aan die D (backup-partitie) en E-partitie kom ik nooit aan. Is het geraadzaam om bvb een 20-tal GB af te snoepen van de D-partitie en deze bij te voegen bij de C-(opstart)partitie? Zou deze (lees: de PC) dan sneller worden? En hoe dien ik dit eventueel te doen?

Dank bij voorbaat,
Mark

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Sneller wordt je pc niet, maar als je ruimte te kort komt is dit wel handig. Je kan dit doen met bijvoorbeeld Partition Magic. Maak van te voren wel een backup van je hdd. Het kan nog wel eens fout gaan.

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 17:25
De pc zal er niet sneller van worden lijkt mij.
Je zou hiervoor bijvoorbeel Partition Magic voor kunnen gebruiken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken. Alleen als je c schijf bijna vol is is het wel raadzaam om 'm wat groter te maken.

Roomba E5 te koop

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Het zal allemaal niet denderend veel uitmaken mits genoeg vrije ruimte hebt op C:. Ik zou in jou geval E: verwijderen en de vrije ruimte toevoegen aan D:..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou kunnen kijken naar Partition Magic.
Daarmee kan je mergen (dus samenvoegen).

En waarom zou je nou 20GB verplaatsen naar je C: :?
dan installeer je toch maar wat meer op D: , en dan merge je de schijven E: en D: samen ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat de C-schijf dan wat meer ademruimte zou krijgen. Meer plaats om tijdelijke toestanden kwijt te geraken

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die zou je evt. ook op een andere partitie kwijt kunnen zetten.
Even de omgevingvariabelen checken/Internet settings/andere tempbestandlocaties.

C:\>_

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

normaal zou een c van 27 gig genoeg moeten zijn. Mits je deze voor je os en overige zaken gebruikt en games etc op een andere partitie zet. Zo doe ik het al jaren en heb nu zelf een c van 18 gig waarvan ik er 10 gebruik. Gaat prima (heb op die raid array 320 gig beschikbaar )

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In principe heeft Windows ruim voldoende aan 10 GB en is <5 GB vrij eenvoudig te bereiken.

Het voordeel is dat je een complete partitie image op 1 DVD kunt wegschrijven. Programmabestanden vallen vaak ook wel mee, die kunnen op een andere partitie. Databestanden tenslotte nemen vaak veel ruimte in beslag. Zorg daar altijd voor zoveel mogelijk ruimte.

Een optie is een 4e partitie te maken voor alleen het swapfile dat je dan ook direct een vaste minimale en maximale grootte geeft.

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mark1959,

Mag ik je vragen jezelf even bekend te maken met de regels zoals we die (bv.) in Windows Operating Systems hanteren?

Ik doel dan in dit geval met name op je topic titel - graag zien we daarin een kleine en duidelijke vraag of probleemomschrijving en ook het OS tussen vierkante haakjes (zoals je eigenlijk ook in al die andere topics terug ziet) :)

Verder mis ik in je topic titel een beetje eigen inzet - zoals bv. BalusC al laat zien kan je is er behoorlijk wat informatie terug te vinden op GoT hierover, en we zien graag dat je zelf eerst aan de slag gaat om je vraag te beantwoorden :)

Pas jij je topicstart nog even aan naar bovenstaande eisen? :)
Pagina: 1