Toon posts:

Ad-Hoc verbinding met WEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een Ad-Hoc (1 op 1 zonder AP) verbinding te hebben met WEP-encryptie aan?

Ik kan bij bij sitecom 11mbit pcmcia WLAN kaartje namelijk wel een WEP-encryptie methode kiezen (64/128) maar ik kan volgens mij geen sleutel opgeven.
Iemand ervaring hiermee?

hardware/software:
Win98->Win98 en WinXP->WinXP
Sitecom wlan 11mbit 2xPcmcia of 2xUsb

Verwijderd

Ja dat kan, ik snap eigenlijk ook niet hoe je aan de volgende opties voorbij hebt kunnen gaan als je een netwerk hebt geprobeerd toe te voegen:

Afbeeldingslocatie: http://got.neographikal.nl.eu.org/wep.jpg

Kwestie van invullen en gaan met die banaan ;)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
Bovenstaande is alleen van toepassing als je de Windows Wireless Zero Configuration gebruikt :P

Maak anders op de XP computer een Ad-Hoc met WEP aan(doe dit met de Windows WZC, en NIET met de Sitecom utillity) en kijk of het bereik groot genoeg is voor alle laptops :)

Verwijderd

tha_bulldog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:15:
Bovenstaande is alleen van toepassing als je de Windows Wireless Zero Configuration gebruikt :P

Maak anders op de XP computer een Ad-Hoc met WEP aan(doe dit met de Windows WZC, en NIET met de Sitecom utillity) en kijk of het bereik groot genoeg is voor alle laptops :)
Very very true, maar wat mij betreft heeft de WZC de voorkeur boven de toch meestal al niet al te beste tools van de fabrikanten. Als de driver wel fatsoenlijk is werkt dat als een trein :)