![]() |
| Adobe Photoshop CS2 is dus vanaf nu verkrijgbaar. Deze is verkrijgbaar voor € 629 euro en de upgrade versie is verkrijgbaar voor € 169 euro. Je kan de try-out versie hier downloaden. Deze kan je 30 dagen lang gebruiken. Zoals je hier onder kan lezen zijn er een hoop nieuwe functies bij. |
| Tijdbesparend bestandsbeheer met Adobe Bridge Vereenvoudig het bestandsbeheer met Adobe Bridge, de volgende generatie Bestandenbrowser, waarin u meerdere raw-afbeeldingen van uw digitale camera tegelijk kunt verwerken; miniatuurweergaven kunt vergroten/verkleinen, beoordelen en van een label kunt voorzien; snel uw afbeeldingen kunt controleren in de modus Diapresentatie; metagegevens kunt zoeken; en nog veel meer. Meer informatie ![]() |
| Revolutionair Perspectiefpunt Behaal verbluffende resultaten in een fractie van de tijd die dit oorspronkelijk kostte met de baanbrekende functie Perspectiefpunt: hiermee kunt u elementen klonen, schilderen en plakken die automatisch worden afgestemd op het perspectief van het omringende afbeeldingsgebied. ![]() |
| Besturing voor meerdere lagen Selecteer en verplaats, groepeer, transformeer en verdraai objecten intuïtiever door rechtstreeks op het canvas te klikken en te slepen. Lijn objecten eenvoudig uit met Slimme hulplijnen. ![]() |
| Slimme objecten Verricht niet-destructieve schaling, rotatie en verdraaiing van raster- en vectorafbeeldingen met Slimme objecten. U kunt zelfs de bewerkbaarheid van vectorgegevens in hoge resolutie uit Adobe Illustrator®-software behouden. ![]() |
| Verwerking van raw-bestanden met meer afbeeldingen van digitale camera's Versnel uw raw-bestandenwerkstroom met gelijktijdige verwerking van meerdere afbeeldingen terwijl u doorwerkt. Importeer afbeeldingen in uw gewenste indelingen, zoals Digital Negative (DNG); profiteer van de automatische aanpassingen in belichting, schaduwen, helderheid en contrast; en veel meer. Meer informatie ![]() |
| Afbeelding verdraaien Creëer eenvoudig lay-outs voor verpakkingen of andere dimensie-effecten door een afbeelding rondom elke gewenste vorm te vouwen of een afbeelding uit te rekken, te krullen en te buigen met de functie Afbeelding verdraaien. ![]() |
| Snel retoucheerpenseel Retoucheer moeiteloos, in één klik, foto's (inclusief 16-bits afbeeldingen) met de geavanceerde krachtige nieuwe functie Snel retoucheerpenseel van Photoshop CS2. ![]() |
| En er zijn natuurlijk nog veel meer verbeteringen in deze nieuwe versie van Photoshop. Deze kan je hier terug vinden. |
Verwijderd
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar wel een vraag:"
Hebben ze ook iets aan de perfomance gedaan?
Ik zit hier met een Pentium 4 2,4GHz, 512MB ram en vin hem daar niet echt vloeiend op draaien.
Ik zit hier met een Pentium 4 2,4GHz, 512MB ram en vin hem daar niet echt vloeiend op draaien.
Hier kan je de system requirements vinden. Maar 512mb ram is idd niet heel veel. Ik merk hier op mijn stage (waar ik 512mb heb) dat het een stuk minder lekker loopt met grote bestanden dan thuis (waar ik dus 1024mb heb).Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:09:
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar wel een vraag:"
Het is natuurlijk ook maar net waar je het voor gebruikt. Voor simpele bewerkingen voor het web is 512 zat. Maar ga je met grotere psd's werken is het geen overbodige luxe om 1024mb in je kast te hebben zitten.
Erg interessant topic dat ik zeker ga volgen.
@Jojiro, dat ligt voor een heel groot deel aan de documenten / foto's waar je mee werkt. Hoe groter die zijn / meer kleur etc hoe meer memory photoshop zal vreten. Mijn vader draait het op een P4 2.4 met 512 Mb zonder problemen (CS).
@Jojiro, dat ligt voor een heel groot deel aan de documenten / foto's waar je mee werkt. Hoe groter die zijn / meer kleur etc hoe meer memory photoshop zal vreten. Mijn vader draait het op een P4 2.4 met 512 Mb zonder problemen (CS).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
CS2 is eigenlijk net zo zwaar als CS. Het ontloopt elkaar helemaal niet.Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:15:
Erg interessant topic dat ik zeker ga volgen.
Maar wat echt zo'n relaxte functie is is dat je (net als Flash) een laag kan "openen" in een nieuw venster deze dan bewerken en dit wordt dan meteen in je file aangepast. Op deze manier is het veel duidelijker en makkelijker werken zondat dat je steeds lagen aan en uit moet vinken.
Alleen al voor dat hele lagen gedeelte is het al de moeite waard
cool!LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:20:
[...]
CS2 is eigenlijk net zo zwaar als CS. Het ontloopt elkaar helemaal niet.
Maar wat echt zo'n relaxte functie is is dat je (net als Flash) een laag kan "openen" in een nieuw venster deze dan bewerken en dit wordt dan meteen in je file aangepast. Op deze manier is het veel duidelijker en makkelijker werken zondat dat je steeds lagen aan en uit moet vinken.
Alleen al voor dat hele lagen gedeelte is het al de moeite waard
hoe doe je dat?
ik vind het ook super fijn dat je nu meerdere layers tegelijk kan deleten of in een mapje stoppen.
www.tri-state.nl
Rechtermuis op layer -> Group into New Smart Object_Supreme schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:42:
[...]
cool!
hoe doe je dat?
ik vind het ook super fijn dat je nu meerdere layers tegelijk kan deleten of in een mapje stoppen.
Rechtermuis op layer -> Edit Contents
ojah!
en de warp functie is ook heel cool.
handig om plaatjes ergens in te verwerken.
en de warp functie is ook heel cool.
handig om plaatjes ergens in te verwerken.
www.tri-state.nl
Verwijderd
heb hem nu... vind er niet echt veel bijzonders aan, een upgrad of helemaal nieuw is het absoluut niet waard, tenzij je zwaar designer bent, de basic features zijn hetzelfde, de lay-out, knoppen er is echt niks nieuws in, ook de standaard custom shapes en patterns zijn allemaal hetzelfde, het enigste nieuwe is het opstartscherm.......
ik had wel wat meer verwacht van cs2, dit kan je geen eens update of service pack noemen
ik had wel wat meer verwacht van cs2, dit kan je geen eens update of service pack noemen
Dan moet je toch even hier een kijkje gaan nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 28-04-2005 12:49 ]
wat een hoop gelul bij elkaar. er is zo ontzettend veel nieuw! Heel wat meer dan je in de start post of op hun website vindt. Het is zeldzaam dat photoshop een heel versienummer omhoog gaat, van 8.0 naar 9.0, maar het is terecht deze keer. Eerst ff verder kijken dan je neus harryVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:32:
heb hem nu... vind er niet echt veel bijzonders aan, een upgrad of helemaal nieuw is het absoluut niet waard, tenzij je zwaar designer bent, de basic features zijn hetzelfde, de lay-out, knoppen er is echt niks nieuws in, ook de standaard custom shapes en patterns zijn allemaal hetzelfde, het enigste nieuwe is het opstartscherm.......
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Wat is er eigenlijk vernieuwd aan het Snel retoucheerpenseel? Wat ik er over lees kon in de vorige versies ook al namelijk.
je hoeft met deze nieuwe tool geen Alt click te doen, hij zoekt zelf een geschikt kopieer punt.Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:49:
Wat is er eigenlijk vernieuwd aan het Snel retoucheerpenseel? Wat ik er over lees kon in de vorige versies ook al namelijk.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Zat deze functie ook al niet in Photoshop Elements CS ?, of is dat pleistertje weer iets anders ?dadj schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:44:
[...]
je hoeft met deze nieuwe tool geen Alt click te doen, hij zoekt zelf een geschikt kopieer punt.
Ah, thanks, dat klinkt interessant. Hoe gaat dit in de praktijk? Kun je nog wel een geschikt punt zelf aanwijzen met alt?dadj schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:44:
[...]
je hoeft met deze nieuwe tool geen Alt click te doen, hij zoekt zelf een geschikt kopieer punt.
Verwijderd
Yup kan nog steeds. Ben zelf nog meer voor het handmatige werk.Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:12:
[...]
Ah, thanks, dat klinkt interessant. Hoe gaat dit in de praktijk? Kun je nog wel een geschikt punt zelf aanwijzen met alt?
De meegeleverde Adobe Bridge is nog even wennen trouwens. Niet al te vlot, maar zo te zien wel aardig wat nuttige funties. Even wat meer mee gaan stoeien
Verwijderd
Ah heel mooi. Meteen maar even geregistreerd.LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:56:
Van 10 t/m 13 mei is er in de Rai de grafivak. Hier is natuurlijk Adobe ook met een presentatie over CS2. Als je in de grafimedia actief bent dan kan je je hier gratis een toegangsbewijs halen. Anders kost het je € 22,50
Mer info:
Adobe
Grafivak
Nu niet net als bij de MacExpo m'n jas in de trein laten liggen
Ik heb er nu een paar uur mee gedesignd en ik ben erg blij met deze nieuwe release.
overal zijn er van die kleine aanpassingen gemaakt die het net wat makkelijker maken om ermee te werken, well done!
(samples bij fonts bijvoorbeeld)
overal zijn er van die kleine aanpassingen gemaakt die het net wat makkelijker maken om ermee te werken, well done!
(samples bij fonts bijvoorbeeld)
www.tri-state.nl
Ik heb ook deze als overstap van 7.0. Ik had wel een tijdje CS getest, maar vond het niet zo boeiend. Maar ik vind CS2 erg lekker, hij is wel iets trager naar mijn idee, maar er is meer overzicht ook doordat je de menu's zelf kan veranderen, hele fancy nieuwe filters en functies die ik zeker vaak ga gebruiken en dan nu ook eindelijk (en naar mijn idee VEEL te laat) een rode ogen corrigeerder...
wel gek dat het opslaan van een psd file zo lang duurt
wow, ik ontdek nu pas die rode ogen functie, hij werkt perfect!
hoe kunnen ze het zo goed maken? Wow!
I (L) Adobe
[ Voor 51% gewijzigd door _Supreme op 28-04-2005 18:13 ]
www.tri-state.nl
Die rode-ogenverwijderaar was ook al in de vorige versie aanwezig, waarschijnlijk zal hij wel verbeterd zijn.n00bs schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:15:
Ik heb ook deze als overstap van 7.0. Ik had wel een tijdje CS getest, maar vond het niet zo boeiend. Maar ik vind CS2 erg lekker, hij is wel iets trager naar mijn idee, maar er is meer overzicht ook doordat je de menu's zelf kan veranderen, hele fancy nieuwe filters en functies die ik zeker vaak ga gebruiken en dan nu ook eindelijk (en naar mijn idee VEEL te laat) een rode ogen corrigeerder...
Tja bij veel van die tools (bijvoorbeeld dat perspectiefding): het doet wel iets, maar altijd nét niet goed genoeg. En net niet is helemaal niet. Die "geavanceerde" tools werken alleen op heel speciale plaatjes (zoals die van die BLAUWE lucht met de GRIJZE wolkenkrabber), op een willekeurig plaatje werkt het lang niet zo goed...
En die nieuwe healing-brush toevoeging die hele objecten weghaalt in 1x: dat werkt wel handig
En die nieuwe healing-brush toevoeging die hele objecten weghaalt in 1x: dat werkt wel handig
leoaq.fm // Jeune Loop
Het werkt imho wel erg lekker. Ik heb er flink mee gespeelt vandaag en oefening baart kunst!. Het werk erg lekker en stukke beter dan dat je het zonder grid moet doen.leokennis schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:41:
Tja bij veel van die tools (bijvoorbeeld dat perspectiefding): het doet wel iets, maar altijd nét niet goed genoeg. En net niet is helemaal niet. Die "geavanceerde" tools werken alleen op heel speciale plaatjes (zoals die van die BLAUWE lucht met de GRIJZE wolkenkrabber), op een willekeurig plaatje werkt het lang niet zo goed...
Ben vooral straks benieuwd naar die koppeling met Illustrator CS2 met Smart Objects.
ik gebruik normaal altijd 7.0.. daarbij gebruik ik altijd ctrl + linkermuisknop op de layer, en dan wordt die layer geselecteerd in het beeld (er komt zo'n kader omheen).. dit gebruikte ik veel, omdat het gemakkelijk is om de layers op die manier uit elkaar te houden, vooral als je veel layers hebt. In CS2 lijkt dit niet meer te werken, weet iemand hier misschien de nieuwe sneltoets voor? ik heb al flink gezocht in dat shortcuts venster maar juist die functie kan ik niet vinden
haha, hier heb ik ook even mee zitten kloten.WASonline schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:56:
ik gebruik normaal altijd 7.0.. daarbij gebruik ik altijd ctrl + linkermuisknop op de layer, en dan wordt die layer geselecteerd in het beeld (er komt zo'n kader omheen).. dit gebruikte ik veel, omdat het gemakkelijk is om de layers op die manier uit elkaar te houden, vooral als je veel layers hebt. In CS2 lijkt dit niet meer te werken, weet iemand hier misschien de nieuwe sneltoets voor? ik heb al flink gezocht in dat shortcuts venster maar juist die functie kan ik niet vinden
bij CS2 moet je niet contr + de layer doen,
maar contr + het preview vakje links van de layer.
in het vierkantje links in de layer dus.
www.tri-state.nl
Ben aan het tryouten en het bevalt me goed. CS2 Start iets sneller op, de nieuwigheidjes en aanvullingen zijn zeer welkom. Vooral kleine intuitieve dingetjes als het selecteren van meerdere layers tegelijk met shift of control, zoals je van selecties binnen o.a. filesystemen gewend bent. Font Preview, had er altijd al in moeten zitten.
Red Eye Tool is handig, maar in diverse gevallen is handmatig ingrijpen noodzakelijk. Ik geef ook nog de voorkeur aan de ouderwetse handmatige heal brush.
De Smartguides zijn echt een aanwinst; lekker handig objecten en teksten uitlijnen (niet alleen saai links/rechts, maar ook uitlijnen op basis van letters binnen woorden die boven elkaar staan bijvoorbeeld).
Vanishing Point is leuk speelgoed, Warp is ook iets dat er altijd al in had moeten zitten.
Met Lens Correction ben ik erg blij, de nieuwe Noise Reduction vind ik echter (nog) niet overtuigend (leve Neat Image).
Met de settings van Smart Sharpen heb ik nog niet veel gespeeld, dus of dat beter werkt dan het veelgebruikte Unsharp Mask kan ik nog niet zeggen. Met SmartIObjects heb ik ook nog niet gespeeld, maar het lijkt me een prima aanvulling.
Wat me wel stoort is dat alle tabbladen van de palets met een vertraging openen. De inhoud moet even gerenderd worden, terwijl in de vorige versie de tabs direct verschenen. Hebben andere mensen daar ook last van?
Bridge is handig nu het een losse app is, maar ik erger me er aan dat in thumbnail-mode de folders alfabetisch tussen de plaatjes staan ipv van bovenaan. Misschien zie ik een instelling over het hoofd.
Red Eye Tool is handig, maar in diverse gevallen is handmatig ingrijpen noodzakelijk. Ik geef ook nog de voorkeur aan de ouderwetse handmatige heal brush.
De Smartguides zijn echt een aanwinst; lekker handig objecten en teksten uitlijnen (niet alleen saai links/rechts, maar ook uitlijnen op basis van letters binnen woorden die boven elkaar staan bijvoorbeeld).
Vanishing Point is leuk speelgoed, Warp is ook iets dat er altijd al in had moeten zitten.
Met Lens Correction ben ik erg blij, de nieuwe Noise Reduction vind ik echter (nog) niet overtuigend (leve Neat Image).
Met de settings van Smart Sharpen heb ik nog niet veel gespeeld, dus of dat beter werkt dan het veelgebruikte Unsharp Mask kan ik nog niet zeggen. Met SmartIObjects heb ik ook nog niet gespeeld, maar het lijkt me een prima aanvulling.
Wat me wel stoort is dat alle tabbladen van de palets met een vertraging openen. De inhoud moet even gerenderd worden, terwijl in de vorige versie de tabs direct verschenen. Hebben andere mensen daar ook last van?
Bridge is handig nu het een losse app is, maar ik erger me er aan dat in thumbnail-mode de folders alfabetisch tussen de plaatjes staan ipv van bovenaan. Misschien zie ik een instelling over het hoofd.
Verwijderd
De 'Smart Sharpen' ziet er erg indrukwekkend uit maar nog niet genoeg mee kunnen stoeien.
Hier trouwens geen vertraging bij het wisselen tussen tabs maar dit zal wel van pc tot pc verschillen.
Voor het sorteren binnen Bridge: 'View' -> 'Sort' -> 'By Document Kind'. En dan met 'Ascending Order' de volgorde bepalen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 03:08 ]
ik heb wel last van vertragingen in het algemeen in cs2, staat op het adobe forum:
On my system (XP Pro, 1Gb RDram, P4 3.02 GHz HT CPU, geforce 6, 245Gb free hd space, dual monitor setup:1920x1200 + 1600x1200 ) photoshop CS2 often seems stuck and just halts for moments. For example when opening or closing a document, right after applying an effect or filter, when moving a document around, etc etc. Also shortcuts are not just delayed but simply ignored sometimes (probably during another small program halt). The older CS has NONE of these misfortunes. Also on my 3.4GHz laptop (also with 1Gb ram) CS2 has no issues whatsoever.
Is there something I can do on my end to fix this or is this some wrinkle that needs flattening by a future program update? It's simply not a workable situation, causing a lot of stress.
Also found one other problem; when Scanning something in it sometimes happends that the generated photoshop document overlaps the scanner software interface in which case it is impossible to get back into photoshop and it needs to be closed through the task manager. this is due to the new "floating" windows.. although a welcome feature it's problematic in this case.
On my system (XP Pro, 1Gb RDram, P4 3.02 GHz HT CPU, geforce 6, 245Gb free hd space, dual monitor setup:1920x1200 + 1600x1200 ) photoshop CS2 often seems stuck and just halts for moments. For example when opening or closing a document, right after applying an effect or filter, when moving a document around, etc etc. Also shortcuts are not just delayed but simply ignored sometimes (probably during another small program halt). The older CS has NONE of these misfortunes. Also on my 3.4GHz laptop (also with 1Gb ram) CS2 has no issues whatsoever.
Is there something I can do on my end to fix this or is this some wrinkle that needs flattening by a future program update? It's simply not a workable situation, causing a lot of stress.
Also found one other problem; when Scanning something in it sometimes happends that the generated photoshop document overlaps the scanner software interface in which case it is impossible to get back into photoshop and it needs to be closed through the task manager. this is due to the new "floating" windows.. although a welcome feature it's problematic in this case.
[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 29-04-2005 14:30 ]
Thanks, maar ik wil de bestanden alfabetisch op filenaam én de folders bovenin, zoals gebruikelijk is bij explorers en andere viewers. Als ik dan toch voor Document Kind zou kiezen komen folders onderin te staan in plaats van boven.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 03:08:
Voor het sorteren binnen Bridge: 'View' -> 'Sort' -> 'By Document Kind'. En dan met 'Ascending Order' de volgorde bepalen.
Nou ja, niet zo ernstig verder, kan nog altijd het folder window linksboven gebruiken.
Mooi pakket verder!
Voor mensen die weinig veranderingen zien in CS2 moet je maar eens naar dit filmpje http://download.adobe.com...n/pscs2_videoworkshop.zip
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Is er een manier om Imageready, Bridge, Help Center en meer van die onnodige zooi niet te installeren???
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
goedenavond mensenkinderen, heeft iemand een idee, waardoor de shortcuts in photoshop cs niet werken bij mij? Ik heb alles gewoon standaard geïnstalleerd, maar krijg de shortcuts (select all -ctrl-a en meer van dat soort ongein) niet aan de praat.
Ik had dit ook al bij de eerste versie van CS en heb het toen maar aan de kant gezet, omdat ik niet zonder de shortcuts kan. Tot CS2 ben ik dus stug PS7 blijven gebruiken. CS2 was wel erg aantrekkelijk en heb het dus aangeschaft, maar nu krijg ik die shortcuts dus niet aan de praat... heeft iemand een idee?
Ik had dit ook al bij de eerste versie van CS en heb het toen maar aan de kant gezet, omdat ik niet zonder de shortcuts kan. Tot CS2 ben ik dus stug PS7 blijven gebruiken. CS2 was wel erg aantrekkelijk en heb het dus aangeschaft, maar nu krijg ik die shortcuts dus niet aan de praat... heeft iemand een idee?
De lens correction tools zijn ook erg handig, maar het is me opgevallen dat je met je muiswiel niet meer kan in/uitzoomen.
Ik vond CS echter bagger tegenover 7, maar CS2 vind ik wel redelijk ok. Toch maar geinstalled om de nieuwe technieken te hebben. Weet iemand trouwens hoe je in CS2 een selectie om een layer kan krijgen? (á la ctrl+klik op layer in PS7)
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar je moet nu op het plaatje klikken ipv de tekst.TheFrozen schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:01:
Ik vond CS echter bagger tegenover 7, maar CS2 vind ik wel redelijk ok. Toch maar geinstalled om de nieuwe technieken te hebben. Weet iemand trouwens hoe je in CS2 een selectie om een layer kan krijgen? (á la ctrl+klik op layer in PS7)
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Ik bedoel, een selectie (het "mieren effect") om het plaatje, doormiddel van ctrl+klik in de layerlijst, op de layer.
In de layerlijst op de thumbnail klikken dus.
En is die layer niet gelocked?
En is die layer niet gelocked?
[ Voor 27% gewijzigd door Marco op 02-05-2005 22:11 ]
Wat was het nou?
Zat je op de tekst te klikken, of was de layer gelocked?
Dat heb je waarschijnlijk de custom shape tool aanstaan._Supreme schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:08:
kunnen jullie helpen?
als ik de line tool gebruik, krijg ik de hele tijd een pijl inplaats van een mooi lijntje.
heel raar.
Bovenin je beeld moet je dan even het lijntje aanklikken ipv het sterretje.
Ik ben vandaag begonnen met stoeien, moet eerlijk zeggen dat het me niets niet tegel valt.
Het is wel een pittig voor je systeem maar das opzich ook niet gek, af en toe een kleine lock tussen door moet ik maar voor lief nemen.
Het is wel een pittig voor je systeem maar das opzich ook niet gek, af en toe een kleine lock tussen door moet ik maar voor lief nemen.
I am the great Cornholio!
Ik heb het even getest maar het bevalt mij voor geen meter. En waarom dat is, nou, als ik met de muis over een (leeg) canvas beweeg dan gaat alles haperen en de cpu belasting ligt dan gewoon op 100%?!?!?!? En dat is net zolang als ik mijn muis beweeg.
Gewoon werken met photoshop is er dus niet bij. Muis bewegen is alles super traag en daar kun je niet mee werken.
Zijn er hier meer mensen die dit hebben? Check het cpu gebruik bij bewegen van de muis over het canvas en kijk of dat ook absurd hoog is.
Gewoon werken met photoshop is er dus niet bij. Muis bewegen is alles super traag en daar kun je niet mee werken.
Zijn er hier meer mensen die dit hebben? Check het cpu gebruik bij bewegen van de muis over het canvas en kijk of dat ook absurd hoog is.
Heb ik hier geen last van. Ik draai onder een Pentium M 1,86Ghz en 1Gb RAM.Fatamorgana schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:23:
Ik heb het even getest maar het bevalt mij voor geen meter. En waarom dat is, nou, als ik met de muis over een (leeg) canvas beweeg dan gaat alles haperen en de cpu belasting ligt dan gewoon op 100%?!?!?!? En dat is net zolang als ik mijn muis beweeg.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik draai op een Pentium M 1,7GHz en 1GB RAM. Het is echt heel raar, alleen het bewegen van de muis over het canvas zorgt voor volledige cpu belasting.Heb ik hier geen last van. Ik draai onder een Pentium M 1,86Ghz en 1Gb RAM.
Hier ergens boven staan ook reacties van mensen die last hebben van schokken etc, dus het is gelukkig niet alleen mijn probleem, maar het blijft wel vreemd.
Ik gebruik een USB muis, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
De surface blur vind ik een aanwinst die nog niet genoemd is.
Hiermee kan je foutjes die ontstaan door bijvoorbeeld jpeg compressie herstellen
Hiermee kan je foutjes die ontstaan door bijvoorbeeld jpeg compressie herstellen
Sometimes human's are...
Verwijderd
Athlon 64 3000+ hier, 512MB. Geen last van deze haperingsbug.
Jullie hebben allebei een Pentium M, zou het daaraan liggen
Jullie hebben allebei een Pentium M, zou het daaraan liggen
bij mij lijkt ie ook erg buggy, tenminste, ALLES duurt erg lang.
512 ddr en athlon2200+ hier.
vind het wel erg jammer, kan nog niet echt mee werken daardoor.
gelukkig komt een dezer dagen mn upgrade-setje, waaronder 1024ram
ik vind die "Filter gallery" wel uber vet, had voorheen photoshop 7 ...
512 ddr en athlon2200+ hier.
vind het wel erg jammer, kan nog niet echt mee werken daardoor.
gelukkig komt een dezer dagen mn upgrade-setje, waaronder 1024ram
ik vind die "Filter gallery" wel uber vet, had voorheen photoshop 7 ...
You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
Als je het snelheidsverschil wilt vergelijken moet je eens hier kijken, daar kun je ook zien dat een geteste 1.6 Dothan, 512MB PC2700 (2x256) nogal tegen valt tov gewone AMD en pentium 4
http://www.driverheaven.net/photoshop/
en de test resultaten http://www.driverheaven.n....php?t=69116&page=1&pp=15
Bij mij kom ik eigenlijk met beide pc's uit op aanzienlijk betere tijden met cs2 tov cs (p4 2.4Ghz 1024mb ram, en een Mobile Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 1 gig) ongeveer 15% sneller.
http://www.driverheaven.net/photoshop/
en de test resultaten http://www.driverheaven.n....php?t=69116&page=1&pp=15
Bij mij kom ik eigenlijk met beide pc's uit op aanzienlijk betere tijden met cs2 tov cs (p4 2.4Ghz 1024mb ram, en een Mobile Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 1 gig) ongeveer 15% sneller.
[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 05-05-2005 03:00 ]
Ik had er ook last van, tot ik het info panneeltje (met de cursor coordinaten etc.) uitzette.Fatamorgana schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:04:
[...]
Ik draai op een Pentium M 1,7GHz en 1GB RAM. Het is echt heel raar, alleen het bewegen van de muis over het canvas zorgt voor volledige cpu belasting.
Hier ergens boven staan ook reacties van mensen die last hebben van schokken etc, dus het is gelukkig niet alleen mijn probleem, maar het blijft wel vreemd.
Ik gebruik een USB muis, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Dat had ik in PS7 wel altijd zonder problemen openstaan, dus waarom het nu niet kan begrijp ik niet, maar ik kan er voorlopig wel mee leven om dat uit te hebben staan tenzij ik het echt nodig heb.
Een van de beste verbeteringen in CS 2 is wmb de mogelijkheid om de vensters buiten Photoshop te kunnen "draggen"!
Ik heb 2 beeldschermen en zat voorheen vaak heen en weer te slepen met de toolbar en layerpanels ed.
Nu kan ik dus het te bewerken plaatje naar m'n andere scherm slepen buiten Photoshop... Aah wat een ruimte geeft dat zeg
.
Verder ben ik alleen maar tot nu toe alleen maar erg positief over de nieuwe suite
.
Ik heb 2 beeldschermen en zat voorheen vaak heen en weer te slepen met de toolbar en layerpanels ed.
Nu kan ik dus het te bewerken plaatje naar m'n andere scherm slepen buiten Photoshop... Aah wat een ruimte geeft dat zeg
Verder ben ik alleen maar tot nu toe alleen maar erg positief over de nieuwe suite
Ik ben van 7.0-->CS-->CS2 gegaan en nu weer terug naar 7.0: wát een snelheid en responsiveness! In CS2 moest ik na het opstarten gewoon 5 sec. wachten voordat het menu überhaupt reageerde! En ik denk dat dat niet door mijn PC komt:
Pentium IV 2.6Ghz
512Mb RAM
Etc.
WinXP SP2
Pentium IV 2.6Ghz
512Mb RAM
Etc.
WinXP SP2
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik zie het, HEEL erg vreemd en irritant. Ik gebruik dat info paneel best vaak om op de pixel nauwkeurig te werken. Dat ze dit snel mogen fixen.G1itch schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:17:
Ik had er ook last van, tot ik het info panneeltje (met de cursor coordinaten etc.) uitzette.
Dat had ik in PS7 wel altijd zonder problemen openstaan, dus waarom het nu niet kan begrijp ik niet, maar ik kan er voorlopig wel mee leven om dat uit te hebben staan tenzij ik het echt nodig heb.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Hier irriteerde ik me ook altijd mateloos aan, fijn dat ze er eindelijk aan gedacht hebbentweakraiser schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:14:
Een van de beste verbeteringen in CS 2 is wmb de mogelijkheid om de vensters buiten Photoshop te kunnen "draggen"!
Nu kan ik dus het te bewerken plaatje naar m'n andere scherm slepen buiten Photoshop... Aah wat een ruimte geeft dat zeg.
Verder ben ik alleen maar tot nu toe alleen maar erg positief over de nieuwe suite.
CS en CS2 zijn inderdaad vreselijk traag als je vergeljkt met oudere versies als 7. CS2 is volgens mij ietsje trager dan CS, maar niet echt dat ik het irritant vind (ook omdat ik al aan de verminderde snelheid van CS gewend was tegenover versie 7). [systeem: PIV 2,6GHz, 1024 MB RAM]. Hopelijk zorgen ze voor de volgende versie voor betere performance, want dat zou weer helemaal mooi zijn dan (ik begrijp niet waarom hij van 7.0 naar CS/CS2 zo traag geworden is, gelukkig is hij hier nog vrij goed werkbaar en zelfs op een Celeron 2,4GHz (gokje, ligt wel ergens in de buurt) met 256 MB valt het nog mee gezien het zwakke systeem).
De features zijn echt wel mooi, vooral dat perspectiefgedoe is handig bij het clonen. Al had ik liever gezien dat ze dat gewoon als tool zouden geïntegreerd hebben en niet in die filters te steken; zo heb ik het ook niet voor de filter gallery omdat je dan met zo'n preview zit in de linkerkant van je venster en de rest neemt veel te veel plaats in. Dat vind ik spijtig, en zeker dat je niet buiten die filter gallery kunt.
De features zijn echt wel mooi, vooral dat perspectiefgedoe is handig bij het clonen. Al had ik liever gezien dat ze dat gewoon als tool zouden geïntegreerd hebben en niet in die filters te steken; zo heb ik het ook niet voor de filter gallery omdat je dan met zo'n preview zit in de linkerkant van je venster en de rest neemt veel te veel plaats in. Dat vind ik spijtig, en zeker dat je niet buiten die filter gallery kunt.
Verwijderd
ik denk dat de makers van zo`n duur en proffesioneel programma ook verwachten dat de eindgebruiker een professionele visuele bewerkings computer heeft.
het programma is simpelweg niet bedoeld voor elke "boerelul met een digicam" op zijn simpele computer die zijn PS CS van kazaa af heeft geplukt.
misschien vinden een hoop mensen dit onzin maar een echte fotobewerker heeft vaak wel een beest van een pc staan en de meeste gebruikers zijn toch op een minder legale manier aan hun versie gekomen. Misschien dat het programma daarom zwaarder is gemaakt zodat het op de sterke pc`s normaal draait en op de home desktops gewoon kut en dat mensen dan eerder een proggie als .net paint pakken.
het programma is simpelweg niet bedoeld voor elke "boerelul met een digicam" op zijn simpele computer die zijn PS CS van kazaa af heeft geplukt.
misschien vinden een hoop mensen dit onzin maar een echte fotobewerker heeft vaak wel een beest van een pc staan en de meeste gebruikers zijn toch op een minder legale manier aan hun versie gekomen. Misschien dat het programma daarom zwaarder is gemaakt zodat het op de sterke pc`s normaal draait en op de home desktops gewoon kut en dat mensen dan eerder een proggie als .net paint pakken.
Weet iemand dit?
In Photoshop CS werd met CTRL+ Een laag selecteren, de laag geselecteerd met die stippellijntjes (omvang). Maar hoe doe ik dit in CS2?
In Photoshop CS werd met CTRL+ Een laag selecteren, de laag geselecteerd met die stippellijntjes (omvang). Maar hoe doe ik dit in CS2?
zedonite schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:22:
Weet iemand dit?
Met andere woorden: lees het topic even.
ik heb het ook (AMD64 3200) en snap niet waarom het in alle vorige Photoshop versies wel goed ging en nu ineens begint te sputteren... hopelijk zeer snel een update anders blijf ik bij CS en schaf ik deze niet aan.G1itch schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 21:17:
[...]
Ik had er ook last van, tot ik het info panneeltje (met de cursor coordinaten etc.) uitzette.
Wat ook een super functie is zijn de stockphotos in Adobe bridge. Een hele grote collectie foto's. De lage resolutie foto's zijn gratis te gebruiken en daar heb je alle rechten over. Ideaal voor het betere web werk.
[ Voor 5% gewijzigd door LoeiOrdinair op 10-05-2005 10:37 ]
Verwijderd
Mooi spul jah, bij de CS2-Premium Suite wordt het een en ander meegeleverdLoeiOrdinair schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:37:
Wat ook een super functie is zijn de stockphotos in Adobe bridge. Een hele grote collectie foto's. De lage resolutie foto's zijn gratis te gebruiken en daar heb je alle rechten over. Ideaal voor het betere web werk.
De TotalTraining-VideoCD valt me ook mee. Niet gedacht dat het wel degelijk handig is om af en toe naar een ander te luisteren
Moet je ff bij de Preferences zoeken...suspect schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:56:
De lens correction tools zijn ook erg handig, maar het is me opgevallen dat je met je muiswiel niet meer kan in/uitzoomen.
CS2 is idd wat trager dan CS, maar CS was dat ook al.
(Al die plugins die ingeladen moeten worden...
Ik laat CS2 samen met Bridge lekker openstaan. De RAW import functie is
Eerst de RAW instellingen / croppen op je foto's loslaten (in batch of per foto) en
dan alles naar PSD / TIFF / JPEG wegschrijven. (In Photoshop of Bridge.)
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Ik heb de laatste tijd dat CS2 niet wil opstarten
krijgt hardware system error
heb verder never crashes oid van wat dan ook.
Ik heb CS2 sinds gisteren en heb daar al vanaf het begin last van n00bs. Lees Error "Unable to continue...hardware or system error..." or "Could not load alert resource!" in Photoshop 6.0 or Later eventjes, misschien heb je er wat aan.
Bij mij hielp het een paar keer als ik die bestandjes renamede naar .old ... Maar ja, moet Windows toch weer 'ns opnieuw er op knallen (of gewoon geen Windows, maar Debian oid
), dus zal wel zien of het dan gefixed is.
Bij mij hielp het een paar keer als ik die bestandjes renamede naar .old ... Maar ja, moet Windows toch weer 'ns opnieuw er op knallen (of gewoon geen Windows, maar Debian oid
United we stand, and divided we fall
Ik heb optie 1 geprobeerd en zal ook nog het zooitje defraggen. Tot nu toe lijkt het normaal... maar goed soms krijg ik die error en soms niet. Soms wanneer ik die error krijg, na 3 pogingen is het weg
overigens start Imageready wel altijd normaal.
EINDELIJK....dual screen ondersteuning 
Dat is echt een grote verbetering!
Op scherm 1 Photoshop met alle venstertjes en hulpmiddelen in beeld, op scherm 2 de foto fullscreen
I'm pleased
Dat is echt een grote verbetering!
Op scherm 1 Photoshop met alle venstertjes en hulpmiddelen in beeld, op scherm 2 de foto fullscreen
I'm pleased
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
CS2 tryout is er bij mij afgegaan. Als ik info schermpje open liet staan dan haperde de muis om de 30 à 40 pixels eventjes. Op het Adobe forum zijn er inmiddels hele volksstammen die hier last van hebben maar de programmeurs kunnen het niet dupliceren. Mijn pc moet ruim voldoende zijn om deze applicatie te draaien. Ze vroegen op forum zelfs of er iemand met pc en al naar Californië wilde komen
Het rare is dat alle andere applicaties van Adobe er geen last van hebben maar ze het niet kunnen verklaren.
Ik blijf even bij CS.
Ik blijf even bij CS.
ik vind dat nog wel een aardig aanbodwheeler schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:04:
Ze vroegen op forum zelfs of er iemand met pc en al naar Californië wilde komen
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Hier een heel vaag probleem. Kan opeens geen lagen meer aanklikken. Als ik erop klik worden ze grijs maar kan ik geen bewerking uitvoeren 
Ik moet er eerst dubbel op klikken en dan het layerstyle venster wegklikken zodat de laag blauw wordt en ik deze kan bewerken. Als ik meerdere lagen selecteer werkt het wel. Heel raar. Reboot mocht niet baten.
Het werkt weer
Ik moet er eerst dubbel op klikken en dan het layerstyle venster wegklikken zodat de laag blauw wordt en ik deze kan bewerken. Als ik meerdere lagen selecteer werkt het wel. Heel raar. Reboot mocht niet baten.
Het werkt weer
[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-05-2005 15:04 ]
ik heb zoiets stoms, wat ik met CS1 ook al had, en ik snap niet waarom. Als ik de eerste keer ctrl-Z doe gaat het goed, daarna moet ik ctrl-alt-z doen, om step-backwards te doen, maar als ik dat doe dan gaat ie niet een stap terug maar paste ie wat er onder m'n ctrl-v zit. als ik met de muis op step-backwards klik dan werkt het wel gewoon. doe ik nu iets fout, of wat?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Nou ik vind 'm vlot genoeg werken, lees: niet trager dan de vorige versies (meer snelheid mocht en mag om mij sowieso wanneer ik met RAW bestanden bezig ben). En naast de extra features vind ik de ondersteuning voor meer geheugen (eíndelijk large_address_aware) ook cool.
Verder nog geen gekke dingen tegengekomen, geen crashes, vastlopers, weigerende tools o.i.d. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk omdat er zó vreselijk veel mogelijk is, natuurlijk meer dan wat ik gebruik.
Verder nog geen gekke dingen tegengekomen, geen crashes, vastlopers, weigerende tools o.i.d. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk omdat er zó vreselijk veel mogelijk is, natuurlijk meer dan wat ik gebruik.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
waarom is iedereen zo blij met dat dual screen gebeuren? dat werkt toch al bij bijna elke versie van photoshop waarmee ik heb gewerkt.. zowiezo in CS is het geen probleem om je palletten op je andere scherm te zetten... (en op de mac werkt het al vanaf versie 2.5, zover ik me kan herinneren)
ik ga denk ik weer terug naar CS en verkoop die CS2 wel, want het is zo traag als dikke str0nt hier op me systeempje (zie sig).. heb hier op diverse fora over gelezen (ook op deze), maar heb nergens nog een goede solution gezien...
ik ga denk ik weer terug naar CS en verkoop die CS2 wel, want het is zo traag als dikke str0nt hier op me systeempje (zie sig).. heb hier op diverse fora over gelezen (ook op deze), maar heb nergens nog een goede solution gezien...
meh.
In 7.0 (die ik hiervoor had) kon je niet met 2 schermen werken. Ik kreeg het iig niet voor elkaar.
offtopic:
Voor hoeveel verkoop je hem, ik wil hem namelijk wel legaal hebben als het betaalbaar is.
Voor hoeveel verkoop je hem, ik wil hem namelijk wel legaal hebben als het betaalbaar is.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Kan je cs2 over cs heen installeren? Dus zonder cs eerst te verwijderen.
Als je van CS af wil moet je deze zelf verwijderen.
[ Voor 31% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-05-2005 11:19 ]
-1 nutteloos. Wat is dit voor vraag
leoaq.fm // Jeune Loop
Er is een trail versieVerwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:01:
Jullie hebben het zeker allemaal legaal gekocht?
offtopic:
Trail -> trial. Verder is er volgens www.surfdiensten.nl/info/licenties/overzicht/24052.html een (altijd erg goedkope) studentenlicentie. Maar goed, op zich kan dat een terechte vraag zijn maar genoeg hierover. Op naar de ontopic cq. tech zaken aub
Trail -> trial. Verder is er volgens www.surfdiensten.nl/info/licenties/overzicht/24052.html een (altijd erg goedkope) studentenlicentie. Maar goed, op zich kan dat een terechte vraag zijn maar genoeg hierover. Op naar de ontopic cq. tech zaken aub
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb een soort gelijk probleem, maar dan met copy en pasten. Als ik een deel van de ene afbeelding copy / paste via crtl+combo dan gaat dit de eerste keer goed. Daarna moet ik echter via het menu copy / paste doen anders krijg ik steeds mijn vorige (eerste) crtl copy / paste item terug. Heb de voor mij bekende menu instellingen al doorgekeken, maar het probleem blijft.Maverick schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:31:
ik heb zoiets stoms, wat ik met CS1 ook al had, en ik snap niet waarom. Als ik de eerste keer ctrl-Z doe gaat het goed, daarna moet ik ctrl-alt-z doen, om step-backwards te doen, maar als ik dat doe dan gaat ie niet een stap terug maar paste ie wat er onder m'n ctrl-v zit. als ik met de muis op step-backwards klik dan werkt het wel gewoon. doe ik nu iets fout, of wat?
Een tweede probleem waar ik tegen aanloop en ik niet kan verklaren is de rare memory use van photoshop cs2 (zowel op het werk als thuis tegen gekomen). Ik werk in de regel met veel webplaatjes of drukwerk (in de regel 5 tot 50 bestanden geopend). Dat het geheugen door deze werkwijze wel eens vol geraakt kan ik begrijpen. Maar dat het vol blijft terwijl ik alle bestanden heb afgesloten kan ik niet begrijpen. Ik heb dit getest, als ik photoshop cs 2 opstart is er 512MB in gebruik (getal is ter indicatie) open ik 20 bestanden dan wordt dit 1GB (wederom ter indicatie). Bewerk ik enkele afbeeldingen wel / niet is niet relevant, want als ik ze allemaal sluit ga ik niet terug naar 512MB. In de regel zit ik daar ruim boven (lees 100 / 200MB en meer). Uiteindelijk ben ik hierdoor genoodzaakt photoshop cs2 opnieuw op te starten om het geheugen te legen.
p.s. mijn scratchdisk is in beide gevallen over de 100GB (max 1GB tot nu toe).
[ Voor 3% gewijzigd door DerKleinePunkt op 27-09-2005 23:12 ]
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt
Pagina: 1