Toon posts:

Waar vind ik de fsb......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor iedereen praten over fsb en multiplier dit zou in de bios staan....ik heb mijn systeem wel een klein beetje overgeclockt maar weet niet hoe dat heet wat ik heb veranderd.....Ik heb me cpu clock speed op manual gezet en nog iets >> 133. nog wat
en dat staat nu op 146. nog wat....is dit dan mijn fsb of multiplier of heb ik dit nu verkeerd wie kan mij helpen....?????

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
fsb(front side bus) x multiplier = totaal Mhz

standaard:
133 Mhz x 6 = ~800 Mhz

in jouw geval:
146 Mhz * 6 = ~888 Mhz

De multiplier kan je van een Intel proc niet veranderen.. bij AMD kan dan vaak wel.

Verwijderd

goed man!!!
gewoon overclocken op basis van logica inplaats van kennis, echt klasse

Verwijderd

Topicstarter
kan je het niet apart van elkaar instellen....want hij loopt nu op 864 met 144 of 146 fsb me info klopt niet helemaal meer

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 januari 2001 15:52 schreef Hiro Shima het volgende:
goed man!!!
gewoon overclocken op basis van logica inplaats van kennis, echt klasse
Thanx...
maar ik wil em graag hoger hebben, alleen als ik em hoger zet zeg op 150 krijgt ik allemaal foutjes in windows :'(

hij staat nu op
144 * 6 = 864

• Redje
Helaas... ik heb daarom dus ook een AMD proc... deze doet gewoon 103 x 11 ipv. 100 x 9.5 :)

Verwijderd

Topicstarter
dus er is echt geen mogelijkheid om hem verder te clocken.... :'(
ik heb trouwens 133 mhz sdram geheugen...is dit de boosdoener??

• Redje
PC133 mem moet wel iets boven zijn specs kunnen.... dus ja hangt van merk af.

Verder op een FSB van 146 draait ook je PCI bus sneller in jouw geval 36.5Mhz ipv. 33, dus ook alles wat daar aan hangt.

Had je een ouwe P3 gehad die op 100Mhz FSB liep had je maybe hoger gekunt, omdat dan je mem zeker niet de bottleneck is :)

Verwijderd

Topicstarter
me geheugen is merkloos....dus ik kan er dus verder niets mee>???dat komt door dat EB gebeuren van me proc toch....daar had ik over gelezen dat de E versie 100mhz fsb had en de EB versie 133 mhz fsb klopt dit

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Klopt!
E = coppermine (256kb on-die cache_
B = 133 MHz FSB
EB = beiden

EB is in ieder geval niet de oorzaak van de stremming van het oc-en!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan toch me geheugen dat ie niet veel hoger kan...ik kan em stabiel krijgen tot 148...dus op 888....zodra ik em op 150 zet dus 900....krijg ik allemaal foutmeldingen enz.
wat is dan eigenlijk beter de EB of de B kwa o/c en dan

Verwijderd

waar het om gaat is dat alles mee kan gaan met de hogere FSB, je PCI en AGP draaien op een gedeelte van de FSB, daar zijn dus dividers (verdelers) voor, je moet ff kijken of je die kan vinden en dan er voor zorgen dat je AGP en PCI zo laag mogelijk lopen, dan kan je kijken of je de 150 haalt, en als het dan niet lukt gaat het om je memory, dan word het of CAS2 PC133 geheugen proberen of PC150.
Ik denk dat het je geheugen is trouwens, PCI kan over het algemeen heel veel hebben en de ASUS AGP kaarten helemaal, ik heb een V6800 die draait op 97Mhz, en normaal is 66

Verwijderd

Interessante specs van Damnu:
Intell PentiumIII 800EB @ 888E
Van een EB naar E:?

Verwijderd

Nou heb ik hier ook geen verstand van en ik wil wel graag gaan overclocken. Nou wil ik graag weten of je dat zo in de bios kan doe of moet je echt jumpers omzetten ofzo. Volgen mij kon het wel met een ABIT in de bios maar deze mobo kon ik regelen voor 320 piek. En wat moet ik hoger zetten van die 2 of allebij? Kan de Radeon dat een beetje aan?
alvast thx

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Moet toch wel harder kunnen, probeer is wat extra koeling aan te brengen, werkt bij mij ook heel aardig. :)
Pagina: 1