[PHP/MySQL] #-teken probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een rare fout, hier gebruik ik de GET methode om een product aan mijn winkelwagentje toe te voegen:

code:
1
<a href='shoppingcart.php?action=voegtoe&qty=1&id=<? echo $subrow["id_product"];?>'>

Sommige 'id_product' zijn erchter met een #-teken in zoals 15AG#ABF --> Als ik deze dan uitlees in shoppingcart.php dan heb ik enkel de waarde 15AG en dan niet meer zodat mijn product niet goed wordt ipgeslagen...

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kom der ni uit

Heb dit al gedaan:

str_replace('\#','#',$subrow["id_product"])

Ook heb ik geprobeerd met Session het probleem op te lossen, maar daar onthield hij op een rare manier steeds de eerste waarde en paste hij die nadien niet meer aan

De oplossing zou zijn dat ik VOORDAT ik naar shoppingcart stuur, eerst dat #-teken vervang door vb 'abc' zodat ik nadien in shoppingcart archeter een bepaalde combinatie kan gaan zoeken en deze dan weer vernderen naar de # voordat ik het in de tabel invoeg ...

Of is er misschien een optie om de GET aan te passen, of een andere te gebruiken die niet naar #-tekens kijkt ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Je moet even urlencoden :)

En dan natuurlijk niet vergeten bij het ophalen te urldecoden :)

edit:
urldecode toegevoegd

[ Voor 53% gewijzigd door Huppie op 28-04-2005 10:41 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
De reden waarom je dus moet encoden is omdat het # teken in je URL een bijzondere betekenis heeft. Hiermee spring je direct naar een plek in je pagina, een named anchor of een id. En dat wordt door je browser afgehandeld en dus niet meegestuurd naar de server.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze link:
http://gathering.tweakers.net/forum#cat_4 (die gebruik ik om snel bij de enige belangrijke forums te komen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok nu snap ik het,

Dan jullie beide _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 12:04 ]