Toon posts:

[XP] Gedownloade executables geven Access violation*

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mede Tweakers,

Sinds een dag of 2 heb ik een vage fout melding als ik een programma van het internet gedownload heb en probeer te starten. Als ik het programma draai krijg ik deze fout melding: access violation at address #. read of address #.
Deze fout melding vind alleen plaats wanneer ik een *.exe file open die de MSI of Nullsoft installer bevat. De Nullsoft installer gaf aan dat er mogelijk een virus op de computer zou kunnen staan dus heb ik gelijk me AntiVir aangezet en voor de zekerheid Hitmanpro (2.0.12) er over heen gehaald. Deze gaven geen Virus/Spyware aan. Dus dacht ik zal wel een corruption op/in me hdd/geheugen zijn. Effe memtest 3.2 en Maxtor Tool gedownload en gekeken op fouten maar ook hier nix te bekennen. Dus als laatste optie heb ik dan maar me computer geformateerd en opnieuw geinstalleerd. So far so good. Ik ga dus me nieuwe (kale) install testen en het downloaden doet het weer goed. Daarna installeer ik (zoals gewoonlijk) alle updates, AntiVir, Firefox, steam etc. Paar keer computer rebooten. Ik dacht vanaf hier dat alles weer zou werken maar toen ik Quicktime Alternative had gedownload en deze probeerde te draaien kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Ik sta voor een mysterie en hoop dat jullie me kunnen helpen...

Alvast bedankt

Dave

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel aan, "Access violation probleem." maakt niet duidelijk wat het probleem is :)

Trouwens, zeg je nu dat je virusscanner standaard uit staat?

Als alleen bij gedownloade executables (en dus niet vanaf CD of als met Windows meegeleverd), zou ik denken aan problemen met je download zelf. Je hebt het met IE en Firefox? Kijk even naar je event log en naar de drivers / instellingen van je netwerkkaart. En wat er gebeurt als je virusscanner uit staat voor het geval die de boel corrumpteert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

JohnD

Bernd

zou ook je geheugen kunnen zijn als je het alleen bij gedownloade bestanden hebt. Heb ik in het verleden wel eens gehad.

maar ik zou voor de zekerheid deze virusscanner ook eens laten draaien: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K :
Ja het is alleen bij gedownloade executables en de problemen treden in IE en Firefox op.
Ik zal het proberen zonder virusscanner aan.
Eventlog geeft geen fouten aan en de netwerk instellingen zijn hetzelfde als toen het geheel het wel deed.

@ SunStorms_sletje :
Ik zal het ook ff met die virusscanner proberen.

Alvast bedank en ik hou jullie op de hoogte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 13:21 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

JohnD

Bernd

test je geheugen ook even: http://www.memtest86.com/

edit:
iemand een URL voor een ogentest? :+

[ Voor 32% gewijzigd door JohnD op 28-04-2005 16:08 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
...Effe memtest 3.2 en Maxtor Tool gedownload en gekeken op fouten maar ook hier nix te bekennen....
OF anders lees je de openingspost...

Maar als het alleen met gedownloade bestanden is, zou het aan je netwerk kaart kunnen liggen (kan je ergens crc checkes doen, of md5sums van de gedownloade pakketten controleren?). Dat die wat bitjes omver gooit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou denken: elke keer als je zo'n install maakt maakt hij een system restore point aan. Aangezien je nu een vers systeem hebt kun je net zover gaan met system restores tot hij het weer doet. Dan weet je welk programma het conflict geeft.

Heb je een codec pack geinstalleerd? Deinstalleer dat dan eens eerst, want de combinatie "read access" en 3divx komt wel vaak voor in google als fout.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
@ komakeef:
Ik zal ook ff de md5sums cheken

@ leuk_he:

Ik heb geen codec geinstalleerd. En na een system restore was het probleem er nog steeds.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is meer iets voor WOS :) Welk OS hebben we het hier over?

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

heb je dit ook in safe mode?

Verwijderd

Topicstarter
@ wilhelmstroker:
Ja ik heb het ook onder safe-mode.

@ SunStorms_sletje :
Trendmicro virusscanner geeft geen virussen aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk OS hebben we het hier? Dat is in Windows Operating Systems namelijk zeer gewenst in de titel, zoals in Windows Operating Systems - Policy staat te lezen. Laat het even weten, dan zetten we dat er nog even bij :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En laat dus even weten of de downloads nog correcte crc's hebben: dat is hier een belangrijk punt.

Downloads corrupt en [rml][ Planet]Corrupte Downloads[/rml] zijn trouwens misschien relevante topics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@ sanfranjake :
Windows XP Pro SP2

@ F_J_K:
De crcs heb ik niet meer kunnen testen omdat hij het helemaal begeven heeft.

Ik heb het feestje opnieuw geinstalleerd met als verandering dat ik me FS van NTFS naar FAT32 heb veranderd en raar genoeg doet alles het weer (althans voorlopig).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik nog even [XP] in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Alleen een ander bestandssysteem en het werkt: vreemd. Ik ben bang dat het toverwoord hier dan "voorlopig is" :o
Als de hele PC het weer had begeven, "moet" er haast wel meer aan de hand zin. Als niet drivers oid, dan is de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen een aanrader voor het geval je die niet al had doorgeworsteld :)

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K:
Ja die had ik al doorgespit :o

Verwijderd

Topicstarter
Zo de fun is er weer vanaf....
Ik download weer een file en het probleem is er weer. Ik heb de programma's Steam en Firefox geinstalleerd en het feestje doet het niet meer. Dus ik dacht ff de MD5s en CRCs checken en bij beide zijn ze totaal verschillend in vergelijking met de goed gedownloade versies.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk het probleem kunnen vinden het lag aan me router icm mijn adsl modem.
Ik dmz vanaaf mijn adsl modem naar mijn router en van mijn router naar mijn computer dit ook icm een stel nieuwe windows xp updates zorgt dus voor het probleem...... 8)7
Pagina: 1