Toon posts:

Windows op een cd krijgen...???

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er hellemaal gek van dat ik windows steeds opnieuw moet installeren, instellen en alle programma's weer opnieuw moet installeren :(

Nou heb ik eens gehoort dat het mogelijk is om je hele windows partitie op een cd te branden en die dan na het formateren van je C: schijf (bijna 1 keer per maand!!:() gewoon er in te proppen en op je schijf zetten en alles (incl. programma's) werkt weer.

Klopt het dat dit kan?? Hoe doe ik dit?? En zijn howtos??:?

Voor mijn Linux partitie hoeft dit niet die draait altijd en overal:7

Verwijderd

Met ghost kun je een image van je disk/partitie maken, effe de image op een bootable cd branden of op een andere partitie zetten en je kunt weer met een schoon systeem aan de slag na de image teruggezet te hebben, (wel effe je documentatie/ditmagenietwegspul op een andere disk zetten) :)

Verwijderd

www.norton.com kan je ghost downloaden

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 10 januari 2001 15:43 schreef Syndicate2001 het volgende:
www.norton.com kan je ghost downloaden
Ghost is niet gratis dacht ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! Gohst is niet gratis nee :( Maar ik weet nog wel een paar leuke sites :) waar ze het misschien wel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Is er trouwens geen Linux programma wat het zelfde kan?? Ik zal is ff op Freshmeat gaan kijken.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

offtopic:
vaag... een linux-gebruiker die wat over windows wil weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Valt wel mee! Als de programma's van macromedia onder linux draaien (voor mijn part met wine) en Adobe Photoshop ook dan heb ik windows niet meer nodig. Maar dat werkt nog steeds niet echt, dus zolang heb ik windows nog "nodig" :r

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je draait ook linux!? Maar dan kun je toch gewoon booten in linux en je windows-schijf (eventueel ge-gz'ed) op een CD fikken? Dit lukt natuurlijk niet als je in win zelf zit, maar voor Susie is jouw windows-installatie toch gewoon een berg files als al je andere FAT-partities?
Correct me if I'm wrong... :?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat:?

Dus eigenlijk zeg jij, zet je windows partitie op een cdr of op een nieuwe partitie (eventueel geziped:)) en wis dan in Linux heel je windows schijf en zet de bestanden op je cdr dan weer op je windows partitie.

Als het zo simpel is dan had ik daar eigenlijk ook zelf wel op kunnen komen |:(

Zal het wel eens testen, ik heb vandaag toch net een nieuwe HD gekocht :) Ik heb trouwens ghost ook al gevonden :7

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dus eigenlijk zeg jij, zet je windows partitie op een cdr of op een nieuwe partitie (eventueel geziped) en wis dan in Linux heel je windows schijf en zet de bestanden op je cdr dan weer op je windows partitie
Yep, maar zeker weten doe ik het niet ;)
Ik zou niet weten wat het fundamentele verschil is tussen dat en het maken en terugzetten van een Ghost'je... Laat even weten of het gelukt is!

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn windows partitie op een linux partitie gezet (en toen gezipped). Ik had alleen nog geen zin om het te testen, ik heb vandaag net Windows 98SE (ME sucks!!!) er opnieuw opgezet, met programma's en shit en was eigenlijk niet van plan dat vandaag nog een keer te doen. Dus dat testen doe ik wel als Windhoos weer eens begint te k*tten (over een week of zo:)).

Allemaal bedankt!!

PS: ik heb ook ghost ff laten draaien (voor de zekerheid;))
Pagina: 1