Toon posts:

350D RAW Files met Photoshop CS openen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de RAW (.CR2) filesvan mijn 350D in PS krijg?
Ik gebruik de 'oude' CS dus zeg maar PhotoShop 8 en ik heb de meest recente plug-in van Adobe geinstalleerd 2.4.

Er staan zoveel tegenstrijdige en/of onjuiste verhalen op internet, daar kom ik totaal niet verder mee.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:46

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij was de 350D nog niet eens op de markt toen versie 2.4 van de raw plugin uitkwam, dus ik denk dat die versie deze camera nog niet ondersteund. Ik vrees dat je nog even op een update van de plugin zult moeten wachten.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:30:
Weet iemand hoe ik de RAW (.CR2) filesvan mijn 350D in PS krijg?
Ik gebruik de 'oude' CS dus zeg maar PhotoShop 8 en ik heb de meest recente plug-in van Adobe geinstalleerd 2.4.

Er staan zoveel tegenstrijdige en/of onjuiste verhalen op internet, daar kom ik totaal niet verder mee.
Heb je een 350D RAW bestand voor me, dan kan ik voor je kijken of ik hem wel kan openen (in andere RAW converters desnoods).

Je kan me mailen.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 22:43

zAo

GPLv2 Fanboy

Met BreezeBrowser Pro kun je de files openen.

Verder is het wachten op een update van Adobe. IMO lame van Canon..

• jasjenl
  • Laatst online: 12:46

jasjenl

Liab A Tymo

zAo schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:02:
Met BreezeBrowser Pro kun je de files openen.

Verder is het wachten op een update van Adobe. IMO lame van Canon..
Hoezo lame van Canon? Adobe is toch (te) laat met het updaten van hun raw plugin? En Canon levert zelf bij hun camera wel software om raw files te kunnen openen, dus denk dat het in dit geval hun niet is aan te rekenen..

• [BoSS]
  • Laatst online: 06:31

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hoezo lame van Canon?
Nou, Canon had ook het RAW-formaat hetzelfde kunnen houden als bij de 300D...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze zullen er ongetwijfeld een goede reden voor hebben gehad dat niet te doen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
idd, hij schrijft bijv tig keer sneller de image weg dan de 300D, dus wie weet ligt daar al wel meteen 't verschil tussen de 300D RAW en de 350D RAW, ander algoritme kan het "probleem" al zijn.

Laten we lekker link gaan doen!!!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

De 20D gebruikt ook CR2-files. Deze zullen dus wel hetzelfde zijn. Op de site van Adobe kun je een update downloaden zodat CS ook deze files herkent.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:23:
De 20D gebruikt ook CR2-files. Deze zullen dus wel hetzelfde zijn. Op de site van Adobe kun je een update downloaden zodat CS ook deze files herkent.
Dus niet ;)

Er komt een Camera RAW Update aan, ergens in Mei.
Nog even geduld dus.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 22:43

zAo

GPLv2 Fanboy

jasjenl schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:27:
[...]
Hoezo lame van Canon? Adobe is toch (te) laat met het updaten van hun raw plugin? En Canon levert zelf bij hun camera wel software om raw files te kunnen openen, dus denk dat het in dit geval hun niet is aan te rekenen..
Lame omdat je nu hun software moet gebruiken bij het schieten van RAW. Daarnaast hadden ze ook een optie in de cam kunnen stoppen voor het oude formaat..

Ik freak wanneer bedrijven je 'dwingen' hun software te gebruiken, vandaar :)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

Sabbi

je denkt aan mij.

Zao: ik denk dat je niet helemaal weet hoe het zit, nl dat de camera nog gewoon te nieuw is on ondersteunt te worden (of in win98 ook lame omdat het standaard geen 350d drivers heeft?) Dus canon is nu lame omdat ze een fileformaat hebben verbetererd wat daarom nog niet
backwards ondersteund wordt door photoshop? Doet eens niet zo dichtgetikt ofzo... anders kan je over elk niet compleet backwards compatible formaat wel gaan zeuren.... fyi, alle canon cameras die er waren bij de laatste release van de adoberaw plugin worden ondersteunt, ik begrijp dus niet waar je je mening op baseert.

Ja ik weet dit wordt een beetje een rant, maar over zoiets als dit kan je echt niet moeilijk doen, ga anders naar microsoft.ongefundeerd.flamen.nl als je zin hebt om ergens tegenaan te schoppen, en laat de rest met rust...

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 16:19
zAo schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:40:
[...]

Lame omdat je nu hun software moet gebruiken bij het schieten van RAW. Daarnaast hadden ze ook een optie in de cam kunnen stoppen voor het oude formaat..

Ik freak wanneer bedrijven je 'dwingen' hun software te gebruiken, vandaar :)
Sabbi heeft het al gezegd, er is helemaal geen sprake van dat Canon je wil dwingen hun software te gebruiken. De 350D is gewoon nog heel erg nieuw.

Als je iets anders wilt gebruiken dan Canon's software, kijk dan eens naar RawShooter essentials 2005, die ondersteunt de 350D voor zover ik weet al wel.

Verwijderd

Voor Photoshop CS2 is nu een nieuwe RAW plugin versie 3.1, die de 350D ondersteund

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:40:
Voor Photoshop CS2 is nu een nieuwe RAW plugin versie 3.1, die de 350D ondersteund
Wat een stelletje smeerlappen, dus je bent verplicht te upgraden naar cs2 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nonflex op 07-05-2005 18:14 ]

What is impossibility but a challenge

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt hem hier downloaden

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 16:19
Mr.Nonflex schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:14:
[...]

Wat een stelletje smeerlappen, dus je bent verplicht te upgraden naar cs2 :(
Als je persé je RAW files direkt in Photoshop wilt kunnen openen, ja. Je kunt ook andere software gebruiken, zoals RawShooter essentials waarvoor ik hierboven een link postte of Digital Photo Professional van Canon, wat je met de camera meegeleverd krijgt.

Je kunt ook bij Adobe het nieuwe DNG conversieprogramma downloaden, waarmee je je CR2 files van de 350D kunt omzetten in het algemene RAW formaat DNG, en die kun je vervolgens in Photoshop CS gewoon openen (zie hier).

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Andere software gebruiken en converteren is toch omslachtig,
maarja ik begrijp wel dat er geld mee verdiend moet worden. :/

Lang leve Filetopia :Y)

What is impossibility but a challenge

Pagina: 1