Toon posts:

Powerpoint naar HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Een vriend van mij had een Powerpoint-presenatie gemaakt, en vroeg me dit op het web te zetten. Ik kan wel een beetje dingen doen op Internet, maar dit is best moeilijk volgens mij. Ik wil bovendien graag de slides graag als afzonderlijke pagina's, en dat menu'tje van Powerpoint wil ik er ook niet bij.

Als ik opsla als html maakt ie er een raar bestandje van, en Firefox geeft het kut weer. Explorer lijkt er meer op, maar hij zeurt eerst wel twee keer over Active-X content.

Dit moet toch makkelijker kunnen? Hebben jullie tips of ideeen?

PS: Inderdaad, dit soort dingen kun je beter direct in html doen. Maar goed, dat kan die knakker niet, en om het nou allemaal weer om te gaan zetten....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Het enige wat mij te binnen schiet is het nemen van screenshots en dan gebruik maken van image-maps. Dat is de minst ranzige manier om het om te zetten.

Ik pas trouwens even je titel aan ;)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit moet toch makkelijker kunnen?
Nee, powerpoint is niet als webcontent bedoelt. Je blijft altijd gezeik hebben omdat het geen algemene standaard is geworden zoals bijvoorbeeld flash en in minder mate shockwave.

Eventueel kan je ook het .ppt bestand als download aanbieden, maar dan moet de gebruiker wel Powerpoint of een plugin geïnstalleerd hebben om het te bekijken.

Verwijderd

screenshots maken van iedere sheet, en klaar :)

Verwijderd

Je kan een .ppt zo opslaan dat je m standalone kan bekijken toch? Volgens mij ben je er dan ook. Anders zou ik idd screenshots en imagemaps geen maken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is dat niet veel werk bij grote hoeveelheden sheets?

waarom wil je geen ppt trouwens?

ik ben het btw wel met je eens, ben niet zo pro-closed-formaat-documenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 28-04-2005 01:42 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
gewoon save as JPG doen, dan heb je de "slides" in foto vorm, nu nog even wat bewerken et voila!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Ga eens in google op zoek naar een converter indien je het makkelijk wilt houden zonder er al te veel tijd aan te moeten besteden indien het veel slides zijn...
er zijn genoeg tools te vinden waarmee je een PPT kunt converten naar bijv. flash o.i.d.

Koffie!!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Volgens mij zijn daar legio voorbeelden van te vinden via Google. Zie bijvoorbeeld dit (PPT 2 HTML Converter). Verder kan je natuurlijk ook 'save as ... ' (en dan HTML) kiezen.

Verder kan je als je gaat [google=slideshow in HTML] ook de nodige JavaScript/HTML achtige oplossingen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Wow, bedankt!

Allemaal goede tips, en na dat stinkverslag dat ik nog moet schrijven ga ik ze gelijk proberen.

En inderdaad, die titel is wel beter... :)

Bedankt!
Pagina: 1