Toon posts:

KT133 Onboard sound bios settings? IRQ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zit dus zo dat ik een PC van een vriend moest formatteren, geen probleem...ik zet WIN2000 erop omdat winXP problemen geeft met de grafische kaart.

Het enigste probleem is dat ik het onboard geluid maar niet in orde krijg.
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar telkens krijg ik een melding dat ik het onboard sound moet enablen.
In de bios staat Legacy audio op enable en onboard sound op auto, dus dat zou in orde moeten zijn.

Wanneer ik bij apparaatbeheer kijk vindt hij een multimedia device waarvan hij geen driver kan vinden..dus heb ik verschillende drivers gedownload maar dan krijg ik de melding dat het geen juiste drivers zijn, terwijl deze toch echt wel moeten werken.

Kan het nix zijn met de IRQ settings? Die staan nu op auto in de bios...

Hoop dat dit een beetje duidelijk is..

Iemand een oplossing plz, het is vrij dringend..

Alvast bedankt!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Kun je wat specifieker zijn met welk moederbord je er nou precies in hebt zitten?

meestal zet ik legacy audio op disable en onboard audio op enable (of auto). Daarna de goede driver installeren (die is vast wel op te halen van de website van de maker van het moederbord.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Lol ik heb dit topic echt bij processors,Mobo en geheugen geplaatst hoor, hoe dit hier terecht komt geen idee:s
Kan een mod dit verplaatsen?

Het moederbord is niet van een merk, het enigste wat ik kan vinden dat een merk kan zijn is FC en chicony...maar daar is nix van op het net te vinden.

De gegevens die ik heb:
VIA KT133/A
VT8363
southbridge VT82C686B

Ik heb wel veel gelezen dat die southbridge voor nogal wat problemen zorgde.
Dus een driver zoeken van het merk zit er niet in.
Ik heb wel algemene drivers gevonden, verschillende maar geen enkel die werkt. Ze zouden wel kunnen werken, maar zolang het onboard sound niet in de bios in orde is...

Ik zal eens proberen om legacy audio op disable te zetten.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14
Post anders eens een paar pics van het moederboard. Op basis van de info die je nu gegeven hebt kunnen wij je ook niet veel verder helpen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja probeer legacy audio eens op disable zoals Judge80 al aangeeft. En heb je de originele bijgeleverde drivers geprobeerd? Heb je geen irq conflicten? Dit is te zien in apparaatbeheer/device manager.

Verwijderd

Topicstarter
Originele drivers heb ik niet en zijn niet te vinden.
Drivers van de fabrikant kan ik ook niet vinden omdat het moederbord zowat noname stuff is.

Bij device manager heb ik geen conflicten wat IRQ betreft.
IRQ10 is toegekent aan het multimedia apparaat.
Wanneer ik bij apparaatbeheer kijk dan kan hij het apparaat wel vinden, er staat een vraagteken bij. Maar wanneer ik dan een driver van de geluidschip installeer dan krijg ik de melding dat ik eerst het onboard sound moet enablen in de bios.

Legacy heb ik eens op disabled gezet, geen resultaat, alles op enable, ook geen resultaat.
IRQ settings op auto gezet => nix
IRQ settings voor mulimediapparaat op IRQ 10 gezet, ook nix.

Gaat blijkbaar niet lukken, geen enkel idee hoe dit kan:s

Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Pic van het moederbord? Valt niet veel aan te zien, het is een gewoon KT133 mobo met standaard layout.
Pagina: 1