Ik was ff weg van mn pc, toen ik terugkwam zag ik de volgende boodschap, waarschijnlijk zo'n bot waar die gast niks vanaf weet:
[18:56:07] shrabi_gunda: rofl, is this you?
[18:56:07] shrabi_gunda: tralala/pictures.php?email=iemand@ergens
[18:56:07] shrabi_gunda: tralala/pictures.php?email=eenanderpersoon@ergensanders
In mijn overgrote domheid ging ik dit bestand downloaden en openen..
Het bestand verwijderde zichzelf na C:/msn.exe aangemaakt te hebben, die begon gelijk te draaien.
Ik zag dat Norton AutoProtect uitging, en was ook niet meer aan te krijgen.
Erachter gekomen dat er ook een c:/windows/run.exe draaide, uitgezet.
Msn.exe en Run.exe verwijderd van pc, ook uit IE cache (ik gebruik firefox)
Als er weer verbinding was kwamen ze weer even terug.
Register gechecked op opstartkeys enzo, in Run, Runonce zaten vooral verwijzingen.
Ook stonden er wat onbekende verbindingen bij netstat.
Norton, HitmanPro en Adaware gedraaid, niet veel resultaat.
Verder leek alles schoon, dus ik startte opnieuw op.
Virus lijkt verdwenen te zijn, maar ik heb nog steeds schade aan Norton.
Hij start ccapp.exe niet meer bij reboot (staat wel aan in msconfig), autoprotect kan niet meer aan, auto-liveupdate kan niet meer aan, en ik kan mn abbonnement niet verlengen met de code die ik vandaag van Symantec kreeg. Opnieuw installeren had ook geen effect.
Behalve het feit dat dit misschien nuttige informatie voor iemand is, ik heb al behoorlijk lopen zoeken, het is geen w32.Flita. Dus misschien kan iemand mij helpen als het virus toch al bekend is, of een oplossing om Norton weer werkend te krijgen.
[18:56:07] shrabi_gunda: tralala/pictures.php?email=iemand@ergens
[18:56:07] shrabi_gunda: tralala/pictures.php?email=eenanderpersoon@ergensanders
In mijn overgrote domheid ging ik dit bestand downloaden en openen..
Het bestand verwijderde zichzelf na C:/msn.exe aangemaakt te hebben, die begon gelijk te draaien.
Ik zag dat Norton AutoProtect uitging, en was ook niet meer aan te krijgen.
Erachter gekomen dat er ook een c:/windows/run.exe draaide, uitgezet.
Msn.exe en Run.exe verwijderd van pc, ook uit IE cache (ik gebruik firefox)
Als er weer verbinding was kwamen ze weer even terug.
Register gechecked op opstartkeys enzo, in Run, Runonce zaten vooral verwijzingen.
Ook stonden er wat onbekende verbindingen bij netstat.
Norton, HitmanPro en Adaware gedraaid, niet veel resultaat.
Verder leek alles schoon, dus ik startte opnieuw op.
Virus lijkt verdwenen te zijn, maar ik heb nog steeds schade aan Norton.
Hij start ccapp.exe niet meer bij reboot (staat wel aan in msconfig), autoprotect kan niet meer aan, auto-liveupdate kan niet meer aan, en ik kan mn abbonnement niet verlengen met de code die ik vandaag van Symantec kreeg. Opnieuw installeren had ook geen effect.
Behalve het feit dat dit misschien nuttige informatie voor iemand is, ik heb al behoorlijk lopen zoeken, het is geen w32.Flita. Dus misschien kan iemand mij helpen als het virus toch al bekend is, of een oplossing om Norton weer werkend te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 27-04-2005 23:39 ]