Door in onderstaande pagina op de button te klikken, opent zich een popup (src.htm) waar de gebruiker naar een plaatje kan browsen. Door in die popup op Submit te klikken, wordt het pad naar het gekozen plaatje teruggeven aan de hoofdpagina. Ik gebruik window.open ipv showModalDialog, omdat ik crossbrowser wil werken.
Probleem: op het moment dat je de popup opent (door op de button te klikken), verandert de value van de input box op de hoofdpagina in "[object Window]" bij FF en "[object]" bij IE. Waarom gebeurt dit? Hoe is dat op te verhelpen? Ik heb graag dat de oude waarde van de input box blijft staan, totdat er in de popup een nieuw plaatje (pad) is gekozen.
index.htm:
src.htm:
Probleem: op het moment dat je de popup opent (door op de button te klikken), verandert de value van de input box op de hoofdpagina in "[object Window]" bij FF en "[object]" bij IE. Waarom gebeurt dit? Hoe is dat op te verhelpen? Ik heb graag dat de oude waarde van de input box blijft staan, totdat er in de popup een nieuw plaatje (pad) is gekozen.
index.htm:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script> function getImage() { left = (window.screen.width/2) - 150; top = (window.screen.height/2) - 30; src = window.open('src.htm', 'src', 'height=60, width=300, left='+left+', top='+top); target = document.getElementById('image'); target.value = src; } </script> <input id="image" type="text" size="30"> <input type="button" onclick="getImage();" value="image"> |
src.htm:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script language="JavaScript"> function closeWin() { window.opener.document.getElementById('image').value = document.afbeeldingForm.imagename.value; window.close(); } </script> <form name="afbeeldingForm" enctype="multipart/form-data"> Voeg deze afbeelding in: <input name="imagename" type="file"><br> <input type=button value="Submit" onClick="closeWin()"> </form> |
[ Voor 27% gewijzigd door Reveller op 27-04-2005 23:11 . Reden: typo's en layout ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."