[DX9.0c]Crash wanneer ik de muis beweeg

Pagina: 1
Acties:

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:07
Ik gebruik Windows XP Pro, DirectX 9.0c. Alle spellen werken, behalve spellen die expliciet gebruik maken van DirectX 9.0c.

Het probleem:
(dit is alleen zo voor spellen die DirectX 9.0c gebruiken, dus niet voor oudere versies van DirectX)
Zolang ik mijn muis niet aanraak, werkt een spel prima (althans, dat kan ik niet helemaal testen natuurlijk), maar wanneer ik hem beweeg loopt het spel direct vast. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, voor de zekerheid heb ik Synaptics verwijderd (eerst geupdate) en DirectX 9.0c opnieuw geïnstalleerd. Dezelfde spellen werken wel op mijn vaste pc, maar niet op de laptop. Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk processen/programma's af te sluiten voordat ik het spel opstart, maar dat werkt ook niet. 2 spellen waarmee ik dit probleem heb zijn SimCity 4 (Rush Hour) en Settlers 5 (Heritage of the King).

Mijn systeem:
AMD Mobile 2500+ (laptop dus)
Radeon Mobility 9600 (64mb dedicated)
512MB geheugen

ps: ik heb natuurlijk ook al op google gezocht, maar zonder resultaat, niemand lijkt dit probleem te kennen.

edit:

Update:
Ik was vergeten te vermelden dat ik ook de DirectX 9 SDK geinstalleerd heb. Ik heb nu net de nieuwste update (februari 2005) geïnstalleerd, wat tot gevolg had dat Settlers 5 niet meer opstart :P

Ik heb SimCity 4 ondertussen al weer verwijderd, dus ik ben Settlers opnieuw aan het installeren om te testen of dat nu wel wil werken. Ik heb meteen even de Logitech muis-drivers opnieuw geinstalleerd (MouseWare), dit was al de nieuwste versie, maar je weet maar nooit waar het goed voor is...

Update2:
Ik heb net Settlers opnieuw geïnstalleerd, maar hij doet nog exact hetzelfde als voorheen. Zodra ik mijn muis beweeg zie ik de cursor een heeeeeeeel klein beetje bewegen en dan loopt hij direct vast. Het viel me net trouwens op dat hij na deze crash+reboot allerlei (niet bestaande) bestanden in de map en submappen

[mijn documenten]\Settlers - Heritage Of Kings\[mappen]

zet. Ik gebruik FAT32, dus iedere keer na de crash zegt windows "ik wil de schijven controleren, druk op een toets als jij dit niet wil" en je kent dat wel... je blijft op een toets drukken tot je een keer niet in de buurt bent als hij opstart :P Ik dus ook, en na deze controle zet hij de bestanden weer min of meer goed. Ik denk dat dit voor de DX9 SDK update ook al zo was, maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 42% gewijzigd door BRAINLESS01 op 27-04-2005 23:51 ]

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:07
Ik heb nieuwe videokaart drivers geinstalleerd (Omega), dat hielp wel. Er zijn geen officiele nieuwe drivers voor mijn laptop dus ik moest Omega drivers gebruiken :)