Toon posts:

ircd-irc2 server wachtwoord encryptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een ircd-rc2 server te configureren op mijn linux hoary box, maar ik loop een beetje vast op de O: lines. Volgens het voorbeeld ircd.conf bestand, kun je de wachtwoorden zowel in 'plaintext' als in 'crypted' vorm opgeven. Je moet wel door het hele ircd.conf bestand hetzelfde gebruiken, dus óf alleen plaintext, of alleen hashes.

Er wordt echter nergens vermeld hoe je kunt opgeven of je plaintext of hashes wil gebruiken. Ik heb het geprobeerd door gewoon een plaintext wachtwoord op te geven (het bestand is toch alleen leesbaar voor de irc server), de server start dan prima, maar het wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

Na enig gegoogle heb ik begrepen dat er zeer waarschijnlijk DES encryptie wordt gebruikt (het voorbeeld heeft ook 13 tekens), maar zeker weten doe ik het niet.

Nou zijn er meerdere mogelijkheden waarmee ik mijn probleem kan oplossen die ik zelf al had bedacht.
- Mijn wachtwoord handmatig met DES encrypten (ik kan daar geen programma's voor vinden).
- Mijn irc server duidelijk maken dat ik plaintext wil gebruiken (maar dat kan ik dus ook niet vinden).

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt.

• dionyxus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09-2025
Bij bijna alle ircd's crypt je je wachtwoord met 'mkpasswd' dus probeer daar is een wachtwoord mee te crypten en dan in de config te plakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Soms is de oplossing zo eenvoudig, bedankt!
You are now an IRC whore

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het leek zo simpel, maar dat is het blijkbaar toch niet.

Hij pakt nu mijn wachtwoord prima, maar ik krijg nog steeds niet de gewenste moderator-privileges. Ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met een aantal 'Unknown MODE flag' foutmeldingen. Dit krijg ik als ik me aanmeld met het /oper commando:
-:- Mode change [+o] for user martijn
>>> You are now an IRC whore
-:- Unknown MODE flag
Maar als ik mijn moderator krachten probeer te gebruiken, krijg ik de volgende melding:
-:- You're not opped on #test
De flag die ik heb gebruikt in ircd.conf, is A, wat volgens de handleiding staat voor alle mogelijke rechten: "The easiest is flag 'A' -- most possible permissions;", wat mij een gewenste instelling lijkt als server administrator. Mijn gehele O: line is als volgt (minus de password hash...)

code:
1
O:127.0.0.1/32:passhash:martijn::2:A

Als ik de handleiding goed begrijp zou dit moeten werken.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
schop
Modbreak:Zou je het schoppen van topics willen laten tot 24 uur na de laatste reactie?

[ Voor 90% gewijzigd door Spider.007 op 28-04-2005 17:53 ]

Verwijderd

kan je jezelf wel oprechten geven in Test? of gaat dat ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Die zou ik toch via het /oper commando moeten krijgen? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Voor zover ik weet werkt het /mode commando niet voor operator privileges (en terecht natuurlijk). Ik heb al geprobeerd een handleiding te vinden voor het /oper commando, maar zonder echt veel succes.
Pagina: 1