Compaq Proliant ML350 - sleutel

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Heej mensen,

Ik heb onlangs wegens vervanging van een compleet computernetwerk een Compaq Proliant ML350 server gekregen, gratis en voor noppes! Systeembeheerder bedankt! _/-\o_
Maareh, het sleuteltje van de kast zit er niet bij, en de systeembeheerder kan het nergens meer vinden. Nou was dit niet zo'n probleem geweest als die niet op slot had gezeten, maar jullie snappen hem al, dat is 'ie dus wel. |:( Nu kan ik dus niet de kast in om e.e.a. te bekijken/vervangen/enz.
Omdat het mijn eerste servertje is wil ik flink wat oefenen enzo, en dus ook dat ding van binnen leren kennen.
Mijn vraag: heeft iemand een sleutel over, en mag ik die hebben of er een kopie van maken?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ML350 welk generatie? die sleutel is een een soort inbus sleutel (rond korte ding weet niet hoe die heet).
Die is helaas niet namaakbaar. Als je in de buurt van Amsterdam woont en derde generatie HPML350 heeft, neem die bak maar effe mee.

[ Voor 4% gewijzigd door GrittyKitty op 28-04-2005 00:16 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Onze ML350 heeft gewoon een normal sleuteltje maar dan in iets kleiner formaat.

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Fairy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:18:
Onze ML350 heeft gewoon een normal sleuteltje maar dan in iets kleiner formaat.
oh..zou kunnen ja..ben vergeten...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat ik weet van die compaq bakken dat je het slot "open" kan schroeven ... meestal waar het slot zit ... zitten er omheen schroeven die los moet schroeven om er in te komen .. (o nee dit zijn die bios Locks)

Wat je ook kan doen is een punt tangetje pakken om die ronde sloten te open

Tja vanalles

Verwijderd

Niet de netste oplossing maar wat dacht je van een flinke schroevendraaier?

• HetBiggie
Heej mensen,

Alvast bedankt voor de reacties! Ben er ff uit geweest, maar was dit niet vergeten!
Het is een 2e generatie Proliant als ik me niet vergis, een PIII - 733Mhz. Heb wat foto's van het ding gemaakt, kun je zien welke server het is en hoe het slot eruit ziet.
Ik heb al aan openboren van het slot gedacht, of grof geweld m.b.v. een schroevendraaier, maar ik vind dat toch een beetje jammer. Met een stukje ijzerdraad is het me niet gelukt.
Als iemand meer tips heeft a.h.v. de foto's, lees ik het graag!
Hier de foto's:
1) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tweakers.net/Compaq%20Proliant%20ML350%20-%201.jpg
2) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tweakers.net/Compaq%20Proliant%20ML350%20-%202.jpg
3) Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tweakers.net/Compaq%20Proliant%20ML350%20-%203.jpg

Edit: foto's 1 en 3 lijken wat vaag, maar zijn 'clickable'.

[ Voor 5% gewijzigd door HetBiggie op 13-05-2005 19:45 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan een slotenmaker bellen of een online cursus lockpicking downloaden.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik heb vroeger hetzelfde gehad met een benzinedop van een auto (best lastig als je niet kan tanken) en heb toen het slot opgevuld met stukjes aluminiumfolie, je bent er even mee zoet maar het werkt wel.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• HetBiggie
Je bedoelt, met een stukkie ijzerdraad ofzo allemaal stukjes aluminiumfolie erin duwen, aanstampen zeg maar, en dan zou ik het slot met een schroevendraaier ofzo kunnen opendraaien?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51

mr_petit

opperprutser

wat vaak ook wel werkt (bij een el cheapo slotje) is met een horlogeschroevendraaiertje een beetje spanning op het slot zetten (schroevendraaier erin en lichtjes draaien in de open richting), en dan met het ijzerdraadje langzaam langs de stiftjes gaan (desnoods een paar keer). (ik weet niet wat je al allemaal met dat ijzerdraadje hebt gedaan).
Op een el cheapo slot zit veel speling, en elke keer dat je met het ijzerdraadje langs de stiftjes gaat voel je het slot een stukje (+/- 0,1 mm) verder openspringen.
Met een wat beter slot (bijv. met stiftjes aan de boven en onderkant) wordt dit echt lastig en eigenlijk niet te doen.
In dat geval moet je de boel gewoon slopen. Dan zou ik het slot voorzichtig uitboren. zo blijft je kast heel.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 16-05-2005 03:26 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Uhm, die server kan je als het goed is gewoon openschroeven. Links aan de achterkant zit 1 grote schroef, die ff losdraaien en je kan hem zo openschuiven. Zo ken je toch alles van de binnenkant gewoon bekijken.

Achter dat stukje gaas aan de voorkant, zitten gewoon de harde schijven, verder niets..

En waar kom je trouwens vandaan? :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dat slot uitboren hoeft geen belemmering te zijn voor je server.
het is idd wel zonde van je kast maar de werking van je server zal het niet beinvloeden.
bij mijn proliant 1600 is het alleen de vergrendeling van het deurtje wat ervoor zit.
In het ergste geval is het gewoon de toegang tot de hardware maar als je het voorzichtig doet beschadigd er buiten je kast om niets aan je hardware

computer voor alle werkzaamheden

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

het idd. voor de 3e generatie (1e of 2e weet ik niet precies) We hebben op het werk 3e generatie.

Als je wil kan ik een 1:1 scan maken voor je, kan je zelf maken.

Verwijderd

Mmm, je kan het uitboren zoals eerder gezegd, en meestal kan je gelijkaardige slotjes ook kopen in de zelfbouwmarkt (iig bij Gamma). Je weet wel, van die brievenbusslotjes...

• HetBiggie
Nou, het is een Compaq Proliant ML350 van de eerste generatie, een PentiumIII - 733 Mhz. Via deze link kan je meer info over de server vinden.
Het is natuurlijk niet zo dat ik hem absoluut niet open kan krijgen, daar hebben ze de boor voor uitgevonden. Ik vind het alleen een beetje jammer om met een kapot slot te komen zitten. Maar ik heb inmiddels contact met een servicedesk in Amsterdam ofzo waar ze HP/Compaq-onderdelen verkopen en ik heb begrepen dat ze losse sloten danwel complete deurtjes verkopen. Als me dat niet te veel gaat kosten, boor ik dat slot gewoon uit en vervang ik dan het slot / de deur. Mochten ze die niet verkopen, dan doe ik nog wel een verzoek voor een 1:1 sleutel hier. Geloof niet dat er mensen waren die dezelfde generatie ML350 hadden staan, toch?

@CyberDoX:
- Eeeh, nee, er zit achterop niet een grote schroef die losgedraaid kan worden om de boel open te maken;
- Veghel

@Ikke_T.:
- De bouwmarkt! Daar had ik ff niet bij stilgestaan... |:( Thx voor de tip, zal eens kijken of ze daar passende slotjes hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door HetBiggie op 20-05-2005 20:55 ]

Pagina: 1