Mono geluid uit stereo-videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:08
Ik heb twee stereo videorecorders (Philips en Panasonic, dit terzijde). Bij beide vcr's krijg ik alleen stereo-geluid op mijn tv als ik ze via scart op m'n tv aansluit. Via coax meldt de tv "mono sound".

Ik wil graag via een coax-kabel stereo-geluid kunnen beluisteren. Hoort het geluid niet standaard ook via coax stereo te zijn?

Verwijderd

Jazeker...

Bij coax verbinding moet je je TV wel goed instellen.
De video zit meestal op ca. kanaal 33.
En kan nogal wat problemen geven...daarom zit er meestal een stelschroef aan achterzijde video...bij de nieuwe generatie video's gebeurt dit dmv van luxe draaiknop of digitaal te bedienen via ab.

Conclusie; je televisie staat niet op het juiste kanaal(probeer finetuning).
Of ga combineren met de stelschroef(deze is wel heel gevoelig en react al op 1 mm)
Kan ook dat je kabels niet 100% zijn.

INFO; Ik heb het veel over bekabeling nakijken...dit klinkt miss. erg dom, maar fouten die ik zelf meemaak zitten in de bekabeling.Let wel meer als 50%.

Verwijderd

zou heel goed kunnen dat er via coax alleen een mono signaal mee gezonden wordt.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

SnoW -> Ik neem aan dat je het nu over VIDEOBANDEN afspelen hebt.
Want in dat geval heb je gelijk, je krijgt geen stereo over de antennekabel. Daarvoor heb je een speciale (dure) encoder nodig, geloof ik.
Je krijgt wel stereo als je scart gebruikt of gewoon de witte en rode tulp aansluitingen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• SnoW
  • Laatst online: 05-03 21:08
Kenx -> ik bedoel inderdaad het afspelen van videobanden.

Xovox, waar heeft jouw tip dan betrekking op? Niet op het afspelen van tapes?

Verwijderd

Hmmm...

Ik denk dat ik mijn tips voortaan maar achterwege laat.

Heb hier te maken met ongelooflijke |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Zand erover...en gelijk bebouwen met een gewapend betonnen flat van 30 hoog.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
De meeste videorecoders gebruiken "goedkope" modulatoren, die alleen mono geluid geven over het "hoogfrequent", scart is dan idd. wel stereo, ik heb hetzelfde.
en mijn video vond ik niet echt goedkoop zon 750 gulden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1