Toon posts:

pc speakerset aan carputer?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben bezig een carputer in te bouwen (laptop met daaraan een touchssreen)
Dit werkt (als het goed is!) gewoon goed met een omvormer van 12volt naar 230volt

Maar nu is mijn vraag... waarom ook geen pc speakerset aansluiten op de hele zooi!?
aan mijn laptop zit een Creative USB sound blaster audige 2 NX dus daaraan kan het niet liggen!

aangezien ik toch ga polysteren etc, kan ik de boxjes wel mooi wegbouwen! heeft IEMAND hier ervaring mee? qua geluid en mogelijkheden? Een pc speakersetje ligt namelijk prijstechnisch veel beter!

Maar nu to de point!
Mijn idee is om de Creative S750 aan mijn carputer aan te sluiten! super geluid, center kan ik mooi wegwerken etc! en zo heb ik iets 'aparts' ga ik vanuit!! ;o)
Maar (DE VRAAG!!) gaat mijn dyname/accu dat allemaal leuk vinden en trekken? Ik ben benieuw hoeveel stroom dit setje vraagt? en een hoeveel watt omvormer ik bijv nodig zal hebben? rekening houdend dat mijn laptop, pda en touchsreen er dus ook aan hangt! omvormers > zie www.omvormers.net

Laat me al jullie ideen horen en alvast bedankt voor het 'meedenken'!!

grtzzz

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

hmm, denk dat je wel wat meer specs over de boxen, je carputer en je accu in je ato enzo mag geven.
En als je googled kan je zo een formule vinden waarmee je kan uitrekenen of je accu dit wel trekt :) Good luck

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou niet met een omvormer van 12v naar 230v werken, maar kijken of ik de hele trafo die er nu op zit zou kunnen vervangen door een trafo die met 12v ingangsspanning gevoed wordt. Dan moet je de output van je trafo weten - maar dat zal er wel op staan.
Overigens vindt ik zelf 7.1 een beetje overdreven in de auto - maar dat ben ik dan weer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ging me er meer om of iemand weet hoeveel stroom (watt) dit set > Creative Labs Gigaworks S750 7.1 gebruikt? ik bedoel, het luidspeakervermogen is overal wel te vinden, maar de stroom (watt) die nodig is om het setje aan de gang te houden ben ik erg benieuwd naar!

Kan zelf idd uitrekenen hoeveel watt mijn accu/dynamo kan leveren...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook over gedacht, omdat je anders 'dubbelop' bezig bent... van 12volt naar 230volt en van 230volt weer naar ca 12volt! maar heb zelf geen idee waar zoiets te krijgen valt? en hoe het zit met wisselstroom etc? Iemand hier dit daar wel verstand van heeft? O-)

Ik wou voor omvormer kiezen omdat ik dan nergens aan hoef te knutselen!, maar qua rendement etc zou het idd veel beter zijn iets 'rechtstreeks' te vinden/maken!

tnx alvast!

• The Eagle

The Eagle

Mja, ik denk dat je die dingen bij Conrad of de gemiddelde Electronica zaak wel moet kunnen krijgen. De vraag is alleen hoeveel input die speakerset nodig heeft. Hou er rekening mee dat je sub het centrale punt is voor dat ding...dus dan moet je ook aansluiting in de kofferbak hebben, en ik zou er ook een stevige zekeing op zetten. Kan zomaar een flinke hoeveelheid mA op komen te staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Je kan ook gewoon een FM-Modulator kopen voor aan je autoradio dan kan je daar je pc aan koppelen, en heb je gewoon het geluid over je speakers

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• The Eagle

The Eagle

xylonite schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:47:
Je kan ook gewoon een FM-Modulator kopen voor aan je autoradio dan kan je daar je pc aan koppelen, en heb je gewoon het geluid over je speakers
Klopt, alleen heb je dan gewoon (dubbel) stereo geluid, en ik denk dat dat niet is wat je wil als je een 7.1 en een Audigy 2 NX aan je laptoppie hebt hangen. Bovendien kun je dan ook gewoon de lijningang van je autoradio gebruiken als je die hebt. Heb je nog betere kwaliteit ook (FM: 22,5 kHz tegen 44,1kHz cd-kwaliteit)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Ik kan best begrijpen dat de TS zijn PC speakers in zijn auto wil modden. Zo'n setje klinkt best lekker (meestal beter dan de standaard speakers die in een auto zitten), en je kan ze nog eens goed weg modden ook. Pak daar de subwoofer bij et voila, je hebt een mooi audio systeem.

Ik heb overigens ooit eens hetzelfde idee gehad. Alleen wilde ik het gaan doen via een laptop, die op 12V zetten, en dan de speakerset aansluiten. Problemen? Ja... De laptop werkt op 14V (vaag?), en de speakers zeggen me weinig... Een echte berekening kan je niet maken voor je speakers. Wil je echt weten hoeveel power je systeempje zal gebruiken, koop dan zo'n special watt meter stopcontact... Sluit hier je spul op aan, en je weet meteen of het kan of niet.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Meer dan 100w is het echt niet, en dan ook alleen als je het vól open zet, meestal zal het rond de 10-20w liggen bij normale luistervolumes. Neem nog wel eventuele verliezen voor het tweemaal omzetten van de stroom mee (als je dat gaat doen)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb toevallig zo'n setje, en ff gemeten met mn multimeter, en hij gaf gewoon bij rustige en normale muziek zo'n 0.20 A, wat betekent 46 Watt. Als ik echter 50cent opzet, dan slaat de meter uit naar 0.59 A, wat betekent 135.7 Watt. Dus als ik jou was zou ik voor een 150 Watt omvormer gaan voor alleen je Speakerset.

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

Pagina: 1