Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik word een beetje gek van het lawaai dat uit de pc komt.
vooral als ik hem aan wil laten staan en dan wil gaan slapen.
wat zou ik daar het beste aan kunnen doen?

PC Specs:
P5GD1 Pro
Intel 3.0 gHz - stock koeling
Asus EAX600
1x Maxtor 200 GB
1x Maxtor 160 GB
1x Nec 3520
1x Nec 3500
1x Lite-On SOHD-167T

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen?

Zoeken op GoT
Zoeken op Google

En natuurlijk kijken wat de herrie veroorzaakt en wat je hieraan kan veranderen (andere fans, etc etc). Kijk maar eens bij fabrikanten als Zalman en Thermalright :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

De onderdelen die veel herrie maken dempen of vervangen door een stillere oplossing :Z

Een beetje meer onderzoek mag wel. Heb je zelf al iets bedacht?

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:06:
De onderdelen die veel herrie maken dempen of vervangen door een stillere oplossing :Z

Een beetje meer onderzoek mag wel. Heb je zelf al iets bedacht?
ja... maar er zijn zoveel dingen (ook dure) dat ik er bijna geen wijs uit word

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Luister dan eens waar de meeste herrie vandaan komt en laat het ons weten.

Want hier kunnen we niet veel mee :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat je eerst wat beter vooronderzoek moet doen voordat je hier met dit soort vragen aankomt.
Lawaai kan komen van de cooler van je processor.
Ik weet niet of de chipset op je modo actief gekoeld is, die kan dan ook gaan stofzuigen ;)
Verder heb je niet gezegd welke kast je hebt. Als daar mini-fans (zeg, 80mm of kleiner) in zitten om het gebeuren te koelen, dan maakt dat ook lawaai.
Als je je hdd lekker laat werken (weet niet welke Maxtors je hebt), kan ook het spinnen best irritant gaan worden!
Zo zie je, het kan aan veel dingen liggen, kan er zo nog wel wat opnoemen.
Twee key-words: Zalman en Artic.
Kijk op GoT en google wat je ermee vindt. Dan kan je desnoods hier nog een vraag posten over welke koeler beter is voor je processor, type A of B. Vooronderzoek is dus wel noodzakelijk hier op GoT
//spuit 11^2 8)7

Verwijderd

Denk stap voor stap. Wat maakt er nu het meeste lawaai? Bij mij was dat mijn casefan, dus vervangen door eentje van papst (gevonden door zoeken naar "stille casefan" op GoT). Vervolgens mijn cpukoeler vervangen door een arctic silent pro. Als je verder zoekt op het woordje "stiller" vind je veel tips om met bitumen het resoneren tegen te gaan, schuim tegen hoge tonen en dergelijke. succes!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zoals de mensen hierboven al zeggen: Gewoon zoeken wat het meeste geluid maakt en dat vervangen door een stiller iets. Daar had je zelf met een beetje logisch nadenken en/of zoekwerk ool wel achter kunnen komen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.